Effe een samenvatting van zaterdag:
vrijdagnacht dus om 3.30u vertrokken om in Aken 2u later de trein te nemen richting Stuttgart. Ik was heel blij met het weer want had helemaal geen zin om 600km door een zoutbad te rijden met die kar...regen alom, bijna al het zout was van de baan. De auto maar 2 keer de sporen gegeven en niet meer dan 220 gereden. Het was vrij vermoeiend daar de RS nu enorm naar rechts trekt en er aan 140-150km/u vrij veel trillingen in het stuur zitten. De ophanging is te zacht (KW VarIII, maar die zit er nog maar 500km onder) die moet es ingesteld worden en de uitlaat mag van mij nog een stukje luider (Europipe is toch feller hoor!) maar het was puur genieten...dit is eigenlijk wat ik al lang zoek...de kuipen, de rolkooi, het alom aanwezige gedroon van de uitlaat, het tussengas geven en een paar versnellingen terugschakelen => een waar festijn!!! De mega achterspoiler in de achteruitkijkspiegels...dit liegt er niet om, het is een echte race sfeer waarin je je verplaatst!!! Trouwens, ik slaag er niet in om deftig te tipheelen met die standaard pedalen, daar moet ook nog een mouw aan gepast worden...tenzij het op circuit bij stevige rembeurten beter lukt, heb ik ni kunnen testen. De remkracht van de auto was ook niet zo bijster trouwens...stond al 2 maanden stil en is het laatst getracked ergens in mei... zit precies wat lucht op het systeem.
Gezien ben je in ieder geval altijd in die auto...blikken van de mensen spreken boekdelen. Vooral als je je effe onsterfelijk belachelijk maakt aan een tankstation in de zoektocht naar het tankklepje (staat rechts ipv links op de 964) en de rest van de details ga ik juillie besparen
Soit, het listige weggedrag is meteen duidelijk want telkens als je gas lost of van versnellig verandert dan verandert ook de koers van de neus...in het begin zeer lastig maar je went er wel aan...ook het trekken in toeren, de laatste 500 rpm trekt dat ding zo hard door dat je zonder opletten pal de begrenzer intrekt...ongelofelijk! Ik ken geen enkele auto die zo moeilijk rechtdoor gaat!!!...Een bocht daarentegen (afrit bijvoorbeeld) neemt ie zoals een TGV die aan +200 km/u Parijs binnendraait...de feedback in het stuur is fantastisch!! Ik denk ni dat ik inde huidige setting snel zou durven gaan op circuit. Ik wil echt eerst de auto es tegoei laten afregelen alvorens aan het echte werk te beginnen.
We hebben zeer veel plezier gehad aan de auto gisteren al waren we beiden heel moe op het eind...de rit in Aken centrum om 16.30u om vriendin haar auto te gaan halen was er teveel aan en heb echt stress gehad in de RS omdat de verdomde Garmin mij weer de weg op zeven stuurde op zoek naar de snelweg richting Luik!!! heb echt de buik vol van dat ding, ik heb me uiteindelijk vertrouwd op de borden maar heb al te vaak manouvers moeten uitvoeren die op het randje waren...jammer, want schade is het laatste wat je wil natuurlijk.
Heb de RS nog afgespoeld alvorens 'm de garage in te duwen...hier blijft 'm nu onaangeroerd staan tot april.
Wat er dan dient te gebeuren:
- uitlijning + afstelling KW Gewinde (of andere ophanging, ik ga effe uitzoeken wat goed is op de RS) + afstelling van het chassis...Manthey?? Penders?? Ander locatie, iemand een idee??
- remmen in orde zetten
- andere pedalen
- Becker Porsche radio met GPS
- 2 plastic afdekplaatjes + tapijtenset koffer die ontbreken op de auto nabestellen
- uitlaat => voorlopig blijft de Manthey, op termijn zou ik toch graag een Europipe hebben (2010?)
...het doet verdorie raar dat ding in de garage te zien staan hoor...ongelofelijk wat een beest...gisteren zijn er een paar maten komen piepen...de auto ziet er echt fris uit ondanks al getracked te zijn!!! Zolang van een 996 GT3 gedroomd en nu dan uiteindelijk een RS...ik kan het nog steeds ni helemaal vatten...
Laatst bijgewerkt door
MichM3 op 15 feb 2009 12:35, in totaal 1 keer bewerkt.