Toerritten, clubmeetings, Porsche-dagen, evenementen, beurzen enz.
Gesloten onderwerp

25 dec 2008 12:41

is op deze locatie wel eens een meeting geweest

25 dec 2008 12:44

Op het einde zal ik een uitleg doen van alle hints. Bernard heeft een prominente rol met verwijzing naar de eind lokatie. :wink:

25 dec 2008 12:49

Om antwoord op je vraag te geven, hier is Hint # 13
Afbeelding

25 dec 2008 13:00

Watersport bij de Kaag + Koninklijk :arrow: Koninlijke Watersportvereniging de Kaag. (ha, Bernard 's Ferrari)
Ligt ie daar ergens?

25 dec 2008 13:17

Nee, daar ligtie niet. Ik ben daar vroeger wel eens geweest. Mooie lokatie...

25 dec 2008 13:19

Het enige wat ik bij deze hint herken zijn de PF-ers :roll:

25 dec 2008 13:32

Heb de kaart van Kaag Dorp eens bekeken:
Julianalaan, Irenelaan, Marijkelaan, Wilhelminalaan, Nassaulaan.
Tsjonge, alles wijst op Bernhard: totmbo, 2 dochters, schoonma, familienaam.

Ligt ie in dit dorp? Prins Bernhardlaan???

25 dec 2008 13:50

Niet op de Bernardlaan, dat zou weer te makkelijk zijn. :wink:

25 dec 2008 13:58

Hint # 14
Afbeelding

25 dec 2008 13:59

Ja, die ken ik. Zat me van de zomer nog in het vaarwater :roll: Enige manier op op Kaag eiland te komen.
Dit is het voet/fietsveer....

25 dec 2008 14:05

Je kan er ook met de P komen.
Afbeelding

25 dec 2008 14:42

:shock: Hé, ligt ie HIER soms?

Vorig jaar een mini meeting, aan het water, Kaag dorp, klopt allemaal precies met de hints (PFfers aan de borrel, P's op de Pplaats).

Quote van 't Kompas:
Men zegt dat men in vroeger dagen,
hier goddelooze menschen vond.

Unquote :lol:

Hint naar een Kompas kan ik alleen niet plaatsen....

25 dec 2008 14:51

Nee hij ligt niet bij het Kompas. Ik zal jullie een beetje helpen. 2 hints met Zeewaardige jachten erop en Prins Berend met zijn snelle F.... :wink:

25 dec 2008 14:59

Afbeelding
Royal van Lent Shipyard aan de Julianalaan 3 :idea:

25 dec 2008 15:00

Prinses Margriet opent nieuwe scheepsbouwhal op Kaag-eiland

Hare Koninklijke Hoogheid Prinses Margriet der Nederlanden opent zaterdag 30 juni 2001 op Kaag-eiland een nieuwe scheepsbouwhal van Jacht- en Scheepswerf Van Lent & Zonen. Deze hal, met een afmeting van 130 x 27 meter, biedt ruimte voor de bouw van grote zeegaande jachten.

De nieuwe scheepsbouwhal heeft een gegraven dok van 100 x 14 meter, met een diepte van 5 meter. De buitendokdeuren grenzen aan open water, waardoor nieuwe jachten het dok kunnen uitvaren.

Van Lent & Zonen is een familiebedrijf dat in 1849 is gestart met de bouw van schepen. In het begin van de 20-ste eeuw is begonnen met de bouw van motor- en zeiljachten van hout. Later volgden schepen van staal, aluminium en fiberglas. Van Lent is een van de grootste jachtenbouwers ter wereld.

25 dec 2008 15:01

riepen zij in koor....

25 dec 2008 16:27

RenDo schreef:Afbeelding
Royal van Lent Shipyard aan de Julianalaan 3 :idea:

:cheers: :cheers: :cheers:

25 dec 2008 16:36

Hint 15:
Hier ligtie....
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
Laatst bijgewerkt door barolo op 25 dec 2008 16:48, in totaal 3 keer bewerkt.

25 dec 2008 16:39

Hmmm.... mijn kerst bezoek komt over een kwartiertje, heb net al een mooi tochtje met de P achter de rug.
Ben benieuwd wie hem gaat halen!! :?: :?: :!:

25 dec 2008 16:50

Ben ook benieuwd wie hem gaat halen. :wink:
Afbeelding

25 dec 2008 17:10

Ben ook benieuwd?
:@: Barolo, fijne Hunt :thumright:
Voor mij was toch het laatste deel iets te lastig :?

25 dec 2008 17:16

:thumleft: Barolo, dit was een uitdaging! Bedankt voor de hunt.
:wink: Ben benieuwd wie hem haalt..........

25 dec 2008 17:21

Vanuit hier ook nogmaals complimenten, was leuk om te volgen :!:

25 dec 2008 18:09

Ik vond het ook een leuke hunt om te doen. Hierbij de uitleg:
Hint 3: Afbeelding
Verwijzing naar de PC Hooftstraat uitzending met Jort Kelder <<De stiletto run>>. In zijn programma besteedt hij aandacht aan Luxe boten. De PFT ligt begraven naast de Royal van Lent Shipyard. Hier worden de duurste en meest exclusieve jachten gebouwd.
Hint 4: Afbeelding
Een foto van het Liefje van Jort, toen zei nog jong en onschuldig was.....<<Het duurde ff eer dit geraden werd>>
Hint 5: Afbeelding
Manneke Pis, met zijn straal water goed in beeld. De PFT lag begraven langs het water.
Hint 6: Afbeelding
De Stiletto run in de PC Hooftstraat.
Hint 7: Afbeelding
De Hertog van Alva. Deze werd snel geraden en verwijst naar een stad die in het middelpunt van de 80 jarige oorlog heeft gelegen tw Leiden.
Hint 8: Afbeelding
La Guernica van Picasso. Deze had ik eigenlijk voor Alfa moeten laten zien en verwijst naar de verwoesting van de oorlog.
Hint 9: Afbeelding
Ferrari 420 ooit het trotse bezit van Prins Bernard. Alle straten op de Kaag worden vernoemd naar leden van het K. Huis maar de belangrijkste verwijzing gaat naar de ROYAL van Lent. <<Deze aanwijzing wordt niet opgepakt>>
Hint 10: Afbeelding
Mijn favoriete vakantie bestemming. Ieder jaar ga ik er minimaal 1 x naar toe. Tossa del Mar aan de Costa Brava. Deze plek ligt 2 kilometer buiten Tossa en hier kan jij alleen met een boot komen. De 2 jachten in beeld verwijzen naar de Royal van Lent.
Hint 11: Afbeelding
Een schilderij van Leiden ontzet. De kaag ligt op loop/fiets afstand van Leiden.
Hint 12: Afbeelding
Monaco. Hoeveel hints waren er nog nodig? Haven, Jachten, vakantie bestemming....
Hint 13: Afbeelding
2 jaar geleden hebben wij hier een PF meeting gehad bij het Kompas op het Kaag eiland. De PFT ligt slecht een paar 100 meter hier vandaan.
Hint 13: Afbeelding
Met deze pont kom je op het eiland.
Hint 14: Afbeelding
Hier ligtie begraven.

26 dec 2008 10:50

HEB 'm. :D Verslag volgt
Gesloten onderwerp