Deel hier je (links naar) streams, plaatjes, bestanden, games of andere interessante media.
Plaats een reactie

18 dec 2008 10:38

ppp 356 schreef:
Klopt, maar dit wil wel zeggen dat Porsche meer en meer afzakt naar een doorsnee merk zoals Mercedes, BMW, Audi enz.

Persoonlijk denk ik niet dat dit ooit de bedoeling is geweest van Ferdinand Porsche.


Agree.

18 dec 2008 12:35

Is volgens mij al veel langer gaande. Voor Feyenoord - Poznan ff wat wezen eten in de stad en daar zag ik 4 997's in de straat staan dat waren er meer dan ik van de merken Mercedes of BMW zag. Het is nogsteeds een mooie auto... maar exclusief, neuh

23 dec 2008 22:45

ik vraag me af op welke informatie dat artikel van Autoweek gebaseerd is.
Ik heb net nog even in de officiele Porsche persdatabank gezocht , en daar is er in ieder geval nergens iets te vinden in verband met een Boxster Diesel.

Ik beschouw dit dan ook als uit de lucht gegrepen tot ik van Porsche zelf een press-release in de mailbox krijg waarin het nieuws bevestigd wordt.

En als je dit artikel in de autotelegraaf leest lijkt het ook uit de lucht gegrepen

25 dec 2008 22:04

Het zijn sterk veranderende tijden en ik vind het een goede zaak dat Porsche AG daar op inspeelt. Als het artikel waar is tenminste. Was een jaar geleden het jo-jo effect van de benzine/dieselprijzen te voorzien? Of de kredietcrisis? Dacht het niet. Om in dit licht bij voorbaat een model geschikt maken voor andere krachtbronnen dan de standaard flat six lijkt mij vooruitzien. Meer dan ooit gaat het om overleven voor autoproducenten. Als de keus diesel en 4 cylinder varianten of Porsche AG failliet zou zijn, hoe denken jullie er dan over?
Laatst bijgewerkt door Anton op 25 dec 2008 22:15, in totaal 1 keer bewerkt.

25 dec 2008 22:08

Bij de dealers is hier niets bekend van.

Trouwens al meer van de Cayenne diesel gehoord?
Porsche maakt er i.i.g. geen reclame voor..... :?

28 dec 2008 14:18

porsche heeft de Cayenne diesel toch officieel gemaakt :wink:

28 dec 2008 14:48

Snap de discussie ook niet zo. Tijden veranderen en we kunnen niet aan de 964 en 993 blijven plakken. Waar ze dat vermogen vandaan halen zal me &@^* wezen maar als de auto verder maar zijn karakter behoud.
Porsche zal toch iets moeten doen want de drang binnen de autoindustie om naar alternatieve brandstoffen te gaan kijken en zuinig met brandstoffen om te gaan wordt steeds nijpender. En door met deze ontwikkeling mee te gaan is de enige manier om als merk een plekje op de markt te behouden.
En inderdaad Ferdinand zal er niet echt blij mee zijn maar anders kan het Porsche wapen straks naast Ferdinand begraven worden.


De Cayenne diesel staat tegen de zomer in de showroom heb ik begrepen.

28 dec 2008 17:07

Eerder nog. Volgens Porsche Insider "vanaf november 2008 te bestellen en staat vanaf februari 2009 bij de dealers in de showroom".

Niet mijn kopje thee (en dat heeft weinig met de motorisering te maken maar alles met het karakter).

28 dec 2008 17:23

Heeft misschien ook wat te maken met uitstooteisen ? Of zouden ze dat kunnen compenseren met de kleine vw modellen ?

28 dec 2008 17:35

De eerste Polder-Porsche;

luukse wagens voor iedereen! :lol:

28 dec 2008 21:31

roetbrakende boxster en een naar marklin treintjes stinkende ruf 911 op electrisch :cyclopsani:
Op zich maar het niet uit waar het vermogen uit wordt gehaald maar het geluid van een huilende benzinemotor vind ik tot heden toch het mooiste klinken :!:

29 dec 2008 0:20

Dat is inderdaad precies hetgeen ik zou missen Paul

09 jan 2009 13:16

boxi schreef:Tsja... where the hell is this world going to... :(
Een diesel in een Boxster :cry: Kan toch niet waar wezen, lees ook dat er benzine motoren met vier cylinders komen in de Boxster! Echt een enorme downgrade van dit mooie model. Porsche niet waardig.
Ik wil nu zolangzamerhand toch echt een nieuwe forumnaam :D

Gr. Boxi


Niet eens. Er is niets mis met een 4-cylinder. Porsche is zelfs zo begonnen! Een Lotus met een 4-cylinder draait ook rondjes op het circuit om veel zwaarder bemotorde zaken.

Ik heb thuis nog een mooie oude Porsche poster, waar Porsche reclame maakt dat zij dankzij hun uitmuntende weggedrag een bepaalde rece won in een klassement waarbij alle tegenstanders een zwaardere motor had. Dat is het oude Porsche! :!:

Juist in het meest lichte model is een sterke 4-cylinder bestte doen. Men moet dan echter wél zorgen dat die Boxster ook echt licht is en in lijn met de oude traditie.

Of er moet een pittige turbo bij. Sommige nep-Porsche liefhebbers keken altijd neer op de 924/944/968 (of eigenlijk elk non-911 model) maar ook dat waren voertuigen met goede rijeigenschappen en heel veel pit.

Grote vraag is meer waarom Porsche die 4-cylinders invoert. Als het net als die Cayenne Diesel enkel uit commericeel oogpunt is, ben ik de eerste om het te bekritiseren. Dan merken we dat vanzelf wel bij de presentatie.

Maar ik vrees dat het meer noodzaak is om aan die papieren EU tijger van milieu eisen te voldoen. En als men dan van een nood een deugd maakt, en een lichte kale Boxster maakt, zie ik het probleem niet.
Plaats een reactie