Hier kun je praten over alles wat niets of weinig met ons merk te maken heeft.
Gesloten onderwerp

21 sep 2008 11:44

Even een stukje uit de Triumph bijbel overgenomen. :lol: :wink:


Saab board passed a resolution in April 1964, to develop a new and larger Saab. The Saab 99 was on its way. Despite widespread enthusiasm within Saab for the two-stroke engine, it was decided that a four-stroke unit was the only real choice. Without the means to embark on its own costly development, a contract was signed for Triumph to deliver a 1.5-liter engine to Saab for the Sonett. The joint engine design was to be inclined at 45° since Triumph was planning a V8 from the same basic engine design. The Saab engine was essentially half of a V8.

21 sep 2008 19:34

Datis pas voorutzien, een viercylinder blok bouwen met het oog op een toekomstige V8... :D

22 sep 2008 12:14

Mooi Wim, is het blauw trouwens metallic of solid?

22 sep 2008 12:26

ja goede vraag kan het op de foto's ook niet direct zien, veel te glimmend 8)

22 sep 2008 12:48

Kleur is een gewone ral kleur van BLMC, Night Blue

Vet kleurtje hè, en zeker met die glans, die nog niet optimaal is. 8)

31 okt 2008 12:48

De Stag is klaar, en kan nu 2 weekjes uitharden voor we gaan opbouwen.
Hieronder een paar foto's van het eindresultaat.

Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Op het moment we gaan opbouwen zal ik jullie van de vorderingen natuurlijk ook op de hoogte houden.
Nu eerst zorgen dat de Porsche in het maatpak komt, en dat die straks ernaast kan staan. 8)

10 nov 2008 23:31

Hier de eerste foto's van de opbouw Stag, isolatie bekleding interieur en motor ruimte geplaatst bedrading als eerste erin gedaan en zekeringen box aangesloten, daarna ruitenwisser mechanisme en kachel geïnstalleerd.
Daarna pedalenbox geplaatst en zijn nu zo ver dat dashboard erin zit.
Voor morgen staat op de planning dat we de lichten voor en achter gaan monteren, zodat we daarna het geheel al kunnen testen voor de rest erin gaat.

Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding

12 nov 2008 16:39

Vandaag torretje van de oude Stag eruit gehaald.
Was niet voor zijn tijd, carrosserie is bijna zo slecht als mijn Porsche. :wink:
Gaan versnellingsbak eraf halen, want gaat in gerestaureerde Stag.

Afbeelding Afbeelding

12 nov 2008 16:51

dus dadelijk niet meer matching numbers :wink: :wink: :wink: :wink: :mrgreen:

13 nov 2008 17:44

Vandaag wat stroom testen gedaan, en het motorcompartiment verder afgebouwd.

Afbeelding Afbeelding

Op de rechtse foto zien jullie een trucje wat ik meestal toepas op kap vergrendeling.
Extra buiten en binnenkabel gemonteerd van fiets, als je dan de originele kabel aftrekt kun je via het noodsysteem altijd nog de kap ontgrendel zonder schade aan de auto te maken.

13 nov 2008 17:48

slim gedaan Wim zit ook nog op zo iets te broeden voor de oude 911

heb ook aan een servo zitten denken, stroom er op en open zeg maar

maar dit is ook echt een keurige oplossing :res:

13 nov 2008 18:15

Inderdaad slim, Wim. :thumright:

18 nov 2008 21:34

Vandaag benzine tank en licht units voor en achter gemonteerd,en instrumenten paneel geplaatst.
Dan alles getest en buiten een verkeerde schakeling op een achterlicht alles van de eerste keer goed werkend.

Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Verder begonnen aan dashboard af te bouwen en anti dreun matten er in te branden.
Begint stilletjes aan weer op een auto te lijken. :wink:

19 nov 2008 0:04

keurig hoor wim, hoe gaat dat branden in zn werk
mat er op en fohnen maar :?:

19 nov 2008 14:07

Hier een voorbeeld van het branden anti dreun matten.
Verder niks nodig als een föhn en las handschoen, warm stoken tot je verkleuring naar zwart ziet gaan , en dan mooi aandrukken. :wink:

Afbeelding Afbeelding

Verder nog een foto van complete dashboard dat deze morgen geplaatst is.

Afbeelding

19 nov 2008 16:55

Het wordt nog wel eens wat, Wim. :wink:

31 dec 2008 14:16

Gisteren de deuren en kofferklep erin gehangen, kan Johnny verder met opbouwen.

Afbeelding Afbeelding

Laatste spullen voor de motor kwamen deze morgen ook binnen, dus gaat er waarschijnlijk a.s. vrijdag erin gelepeld worden.

01 jan 2009 18:30

Zier er goed uit en er zit voortgang in. Ooit mijn garage uitgeleend aan een goede vriend om een spitfire 1500 te restaureren, maar heb toen wel gezien dat het echt een enorme klus is om het goed te doen.

Deze Stag ziet er echt strak uit. Het gave aan Engelse merken is, dat er legio verbeterde onderdelen verkrijbaar zijn!

Succes met afmonteren

01 jan 2009 18:34

Bij de meeting van Luitink vorige week sprak ik een Porsche bezitter die voorheen een Triumph Spitfire had en die ook volledig gerestaureerd en in onderhoud had. Was helaas geen forummer, dus contact leggen is niet mogelijk.

01 jan 2009 18:50

Erg mooi Wim. Ik kijk er met plezier naar.Heb zelf een TR6 (ook geheel gerastaureerd gehad.) vandaar mijn naam ook dus haha.Nu overgestapt op porsche 964 cabrio maar een TR blijft erg leuk !!!

01 jan 2009 20:07

Toch mooi om te horen dat er onder de Porsche liefhebbers tevens ook nog Engelse old-timer liefhebbers zitten. :wink:

En kun je nu dus inderdaad een Stag bouwen zonder de tien gebreken die hij had op het moment van de productie jaren.

02 jan 2009 17:52

Ja weet er alles van .Mijn TR 6 was na vernieuwen van diverse onderdelen ook beter dan nieuw haha. Ik kom als het mag wel keertje bij je kijken.

02 jan 2009 20:54

Zoals gepland de motor vandaag erin gelepeld, alles aangesloten en getest.
Morgen de volledige inox uitlaat eronder, en dan nog even wachten op carbs en dan kunnen we proefdraaien.

Afbeelding

inox uitlaat is een lekkere big bore, dus garant voor een mooie V8 roffel. :wink:
Laatst bijgewerkt door cabrio wim op 03 jan 2009 8:47, in totaal 1 keer bewerkt.

03 jan 2009 0:52

Das effe deftig. :roll: :D
Moek gauw maar effe irl. komen bekijken!!
Mooi hoor!

10 jan 2009 18:37

Het einde komt in zicht. :D
Gisteren en vandaag de deuren opgebouwd en alles werkte. 8)
Verder motorkap geplaatst en al delen van bekleding gesneden, het andere is weg gebracht want festonneren kan ik helaas niet. :wink:
Uitlaat zit eronder,dus als carbs binnen komen het moment suprême.

Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Kofferklep ligt achter nog iets te hoog, maar rubber moet zich nog even zetten.
Verder nu nog wachten op bumpers en rozetten, dan is het geheel klaar, en kunnen we het interieur gaan plaatsen en de voorruit erin trekken.
Gesloten onderwerp