Als je op zoek bent naar een Porsche kun je hier je wensen achterlaten.
Plaats een reactie

06 jan 2009 20:31

tim

ik heb je een pb gestuurd

06 jan 2009 20:40

Daar krijgt Tim wel een melding van (plus een e-mailtje...)

09 jan 2009 14:27

deze zwarte 964 ziet er ook goed uit denk ik.

als hij zoveel gelopen heeft als er staat zou het misschien wel

eens wat kunnen zijn zo'n 92'er nietwaar?

http://cms4.roock.de/

09 jan 2009 15:10

Erick schreef:Daar krijgt Tim wel een melding van (plus een e-mailtje...)


Niet per se. :wink:

09 jan 2009 15:13

toettoet schreef:deze zwarte 964 ziet er ook goed uit denk ik.

als hij zoveel gelopen heeft als er staat zou het misschien wel

eens wat kunnen zijn zo'n 92'er nietwaar?

http://cms4.roock.de/


Zeker

09 jan 2009 17:42

Roock is een 'nette' tuner. Kan me iemand in de 911&PW herinneren die daar een auto kocht en op zich tevreden was. Totdat de krukas brak. Roock wilde dat op zich oplossen maar dan moet de auto dus wel terug naar D. Just a thought

09 jan 2009 18:05

dat maakt mij nit zo heel veel uit dat terugrijden naar duitsland.

voor mij is het ongeveer een uurtje.

eindhoven doe ik bijna net zo lang over.

http://cms4.roock.de/

10 jan 2009 20:37

ik ben niet echt op zoek naar een getunde auto.

kan dat kwaad dat deze meer pk's heeft?

voor de slijtage van de rest van de auto bedoel ik

10 jan 2009 20:50

Maarten schreef:Roock is een 'nette' tuner. Kan me iemand in de 911&PW herinneren die daar een auto kocht en op zich tevreden was. Totdat de krukas brak. Roock wilde dat op zich oplossen maar dan moet de auto dus wel terug naar D. Just a thought


Die iemand was/is Johhny Tipler. Hier zit hij als passagier in mijnC3 (ik zit in een RHD wagen).

Afbeelding

Zomer 2006, 3rd gear, optrekkend van 4700 rpm naar de redline! Ik heb net niet mijn voorwiel opgeheven :lol:
(Photo copyright Peter Robain, granted publication 2006)

En dit is de "peppermint pig" zoals hij ze noemt.

Afbeelding

Bert

10 jan 2009 20:54

hee bert

was hij er tevreden over?

kloppen die kilometerstanden daar een beetje?

10 jan 2009 21:11

Mja, johhny maakt toch een aantal km per jaar met de 964 (en de 3.2 carrera die hij ervoor inruilde.)

Betreffende km standen:
1. Boekje checken
2. Kijken of er een factuur bij zit (liefst wel, hier is alles "above board" en niet zoals in Belgie "e papiereke voor de belaaaastingen en e envelopeke me zwoart geld voor u, meine man")
3. km standen natrekken bij de MOT (Britse APK ) certificaten
4. HPI check doen om te kijken of de wagen ooit betrokken was in een ongeval/ gestolen & recovered
5. AKK laten doen en huidige conditie volledig laten checken. Maakt niet uit dat 2 jaar geleden £3000 is uitgegeven bij Autofarm.
6. Koop meteen een cosmetisch goede wagen. Technische zaken zijn altijd op te lossen, cosmetics of history neemt veel meer tijd & geld in beslag.

Groeten,

Bert

10 jan 2009 23:21

wat is dat een hpi check?

en waar kan ik de km checken? mot?

daar heb ik nog nooit van gehoord.

akk zal ik sowieso laten doen

bedankt voor de tips

10 jan 2009 23:47

http://www.hpicheck.com/newfrontend/


So why do I need to HPI my car? Well basically so that you know that it is actually your car. 375,000 cars are stolen each year. Many get sold on to unsuspecting buyers. If you are one of them you will have to give the car back to its rightful owner and the crook that sold it to you will be long gone with your cash.

1 in 12 cars checked by the trade last year showed mileage discrepancies. You could buy car that is worth a fraction of what you pay for it.

Over 450,000 cars are 'written-off' by insurers annually because of accident damage. Many are written off because the insurance company deem it incapable of safe repair. Make sure that you don't buy the one thats been sneaked back on the road again.

Also make sure that there is no outstanding finance on your car.

HPI Check Question
What do the categories mean when is a car written off?

Answer:
Category A: Total burnout. No value left in the vehicle
Category B: Break only. Value lies in salvage
Category C: Damage to car is more than total value of car
Category D: Repair would cost almost as much as the vehicle is worth. Better to write off than repair. No comebacks for the insurers



Dit werkt alleen maar van de tijd dat de wagen in de UK was ingeschreven. Indien de wagen vanuit, zeg maar, Australia was geimporteerd naar Duitsland, dan een chassisnummer van een Bulgarische porsche kreeg en meteen werd omgebouwd van RHD naar LHD, dan door Fritz in Aachen nog eens tegen de vangrail werd geknald en in Polen hersteld en DAN via een Amerikaanse soldaat is doorverkocht naar de UK, wel, die history kan je niet uitvissen met een HPI.

Als het echter een wagen is dat door Fritz in Aachen is gekocht, gegeven als cadeau aan Lola de maitresse in London en Lola heeft met de wagen eens een goede 360 gedraaid en kwam op zijn dak in de gracht terecht (Verdammt noch mal, es isst gar keinen Carrera 4) , wel, dat staat aangegeven. Het zou dus best kunnen zijn dat Lola dacht: oplappen dat kreng en terug verkopen naar Duitsland dar die doch so Blod seien und gar nicht wissen was so einen HPI Suche isst.


Km kan je checken met de oude MOT bewijzen, het onderhouds boekje en de facturen.

Groeten


Bert

11 jan 2009 11:46

toettoet schreef:dat maakt mij nit zo heel veel uit dat terugrijden naar duitsland.

voor mij is het ongeveer een uurtje.

eindhoven doe ik bijna net zo lang over.



Dat is dus het probleem met een gebroken krukas: hij rijdt niet meer..

@Bert: the Peppermint Pig ja. Small world!

13 jan 2009 18:50

morgen ga ik bij roock langs

kijken naar de zwarte 964 die ze hebben staan.

ik ben benieuwd.

http://cms4.roock.de/

14 jan 2009 16:43

vandaag bij roock geweest.

auto zag er van buiten erg mooi uit.

het carbon pakkert van binnen vond ik niet zo mooi en het stuur ook niet.

geen sticker onder kofferdeksel en ook niet in de deur.

hij wist niet waarom ze er niet in zaten. Volgens hem waren er wel vaker

mensen die die stickers eruit haalden?

onderhoudsboekje aanwezig met twee stempels.

eentje van 2007 en eentje van 2008.

dus ik ga verder met zoeken.

14 jan 2009 16:49

Geen sticker is vaak: overgespoten of een nieuwe klep...

14 jan 2009 16:52

en geen onderhoudshistorie dus dan is de km stand ook niet

echt te controleren toch?

in de deur zat ook geen sticker.

14 jan 2009 16:59

die sticker word ook ouder vocht onder de klep en dan worden ze wel eens verwijderd.

km stand een beetje te controleren in de database van de apk,(is niet zaligmakend maar toch)
zou je iemand moeten vragen of die dat wil doen, je huidige gerage misschien als die ook apk doen.

robert

14 jan 2009 17:03

ik zie nu pas dat het in duitsland is,

geen historie Pffff , helemaal niks??.

ook daar word bij de tuv km stand ingevoerd, ik weet alleen niet of je dat kan opvragen.

misschien een akk bij een porsche specialist/centrum en vooraf vragen of ze de km kunnen op vragen bij tuv.


robert

14 jan 2009 17:32

nee voor mij hoeft deze auto niet meer hoor.

geen historie en geen stickers en allemaal vreemde verhalen.

de auto zou gestolen zijn van de vorige eigenaar en deze heeft hem \

na 3 dagen terug gekregen maar wel zonder alle papieren.

ik ga gewoon verder zoeken.

14 jan 2009 17:42

ja met deze aanvulling zou ik het zelfde doen,


robert

14 jan 2009 17:57

die van mij is eventueel wel te koop ...

sluitende historie met alle papieren, boekjes, facturen, notas en stickers ...

Zie mijn album voor fotootje en deze link : http://www.porscheforum.nl/viewtopic.php?p=522352#522352

14 jan 2009 19:41

bij een carrera 4 staat dat tock achetr op de klep of niet?

kan er ook alleen carrera staan?

14 jan 2009 20:16

Net of de 4 eraf is gejat of de eigenaar hem eraf heeft gehaald :idea: :lol: :wink:
Plaats een reactie