Hier kun je praten over alles wat niets of weinig met ons merk te maken heeft.
Plaats een reactie

20 mei 2008 13:45

Maarten schreef:Eerste jaar na invoering overigens ook nog geen boete ;-)


Het is al straf genoeg als je naar Amsterdam moet. :twisted:

20 mei 2008 14:04

Tja. Wij vinden het niet erg als jullie niet komen hoor 8)

25 jun 2008 16:07

De plannen van Amsterdam voor het instellen van een milieuzone voor vervuilende auto's kunnen de prullenbak in. De Tweede Kamer stemde woensdag in met twee moties die het weren van vervuilende auto's uit het centrum van de hoofdstad praktisch onmogelijk maken.

Zo mag Amsterdam alleen een milieuzone instellen als er landelijke afspraken zijn gemaakt. Het wordt een 'ratjetoe' als iedere gemeente op eigen houtje zo'n zone gaat instellen, waarschuwde minister van Verkeer Camiel Eurlings (CDA) na de stemming. "Dan weten automobilisten niet meer waar ze aan toe zijn." Ook mag de aanpak van Amsterdam niet nadelig uitpakken voor mensen met een laag inkomen. De bewindsman voorspelde dat de 'burger met een kleine beurs' hard wordt geraakt wanneer hij een nieuwe auto moet kopen.

De gemeenteraad van Amsterdam vergadert woensdag over het plan. De milieuzones zouden volgend jaar worden ingesteld. Het kabinet en de Tweede Kamer verzetten zich ertegen, omdat het weinig effectief zou zijn. Met de aangenomen moties hoopt de minister een krachtig signaal af te geven aan het stadsbestuur. "Deze aanbeveling is heel duidelijk: doe het niet."

Amsterdam heeft de plannen inmiddels afgezwakt. Aanvankelijk wilde de gemeente alle auto's weren die zonder roetfilter of op diesel rijden. Hetzelfde zou gelden voor auto's die op benzine of lpg rijden van voor 1992. Vorige maand werd het plan versoepeld. In plaats van het bouwjaar zou nu naar de euronorm worden gekeken. Via het kentekenregister kan worden opgezocht hoeveel een auto daadwerkelijk vervuilt.

Eurlings spreekt van een 'draconische maatregel' die de luchtkwaliteit niet substantieel verbetert. Wil de maatregel zin hebben, dan moet de gemeente auto's van vijf jaar en ouder onder een strikt toelatingsregime laten vallen. De bewindsman verwacht veel meer van de nieuwe luchtwet om de luchtkwaliteit in grote steden te verbeteren of het instellen van een gedifferentieerd parkeertarief. Bezitters van vervuilende auto's betalen dan meer parkeergeld dan 'schone' automobilisten.

Hoewel het kabinet de gemeente Amsterdam niet kan tegenhouden om een besluit te nemen om een milieuzone in te stellen, kan Eurlings nog een 'veiligheidssleutel' inzetten waardoor het eventuele besluit praktisch onuitvoerbaar wordt. Voor het vaststellen van de uitstoot van auto's heeft Amsterdam namelijk toegang nodig tot de database van de rijksdienst RDW, waarin alle kentekens zijn opgeslagen.

De bewindsman weigert Amsterdam de toegang tot de RDW-gegevens. "Als Amsterdam ermee instemt, zal ik de veiligheidssleutel gebruiken."

17 jan 2009 17:07

Ring Amsterdam naar max 50 Km

De snelheid op de ringweg Amsterdam moet terug naar 50 kilometer.

Dat vindt stadsdeelraadvoorzitter Jeroen Broeders (PvdA).
Het zou een normale Amsterdamse stadsstraat moeten zijn, meent hij. :lol:
De verlaging van 100 naar 80 en de trajectcontroles gaan hem niet ver genoeg.

Schoon
Uit metingen bleek onlangs dat de lucht rond de A10 schoon is. :ba: 8)
Maar Broeders trekt de uitkomsten van de (door hem zelf gevraagde :!:) TNO-onderzoeken in Het Parool twijfel. :shock:
Uit het onderzoek bleek zelfs dat scholen aan de rand van de ring gebouwd mogen worden, zo schoon is het.
'Dat kan nooit goed zijn", meent Broeders :shock: :? die vindt dat de normen dan maar strenger moeten. :roll:
"Het is symboolpolitiek met een hoog gaat-u-maar-rustige-slapen gehalte".

De PvdA'er vindt dat alles moet wijken 'voor de bescherming van ouderen en kinderen' in zijn stadsdeel dat grenst aan de ring van de stad.

De toekomst?
Afbeelding

17 jan 2009 17:24

herbst weet je dat amsterdam 18 stadsdeelkantoren heeft met 18 voorzitters alle 18 pvda....

17 jan 2009 17:24

*zucht* sommige mensen zijn zo vooringenomen. Met name politici uit 020.

17 jan 2009 17:26

wolf schreef:herbst weet je dat amsterdam 18 stadsdeelkantoren heeft met 18 voorzitters alle 18 pvda....


Enne alle tegen een vergoeding waar je U tegen zegt , Links jippie rechts vullen ....

17 jan 2009 17:30

wolf schreef:herbst weet je dat amsterdam 18 stadsdeelkantoren heeft met 18 voorzitters alle 18 pvda....

In welke grot vinden ze toch elke keer zulke figuren?
De Noord-Zuidlijn?
Snel dichtgooien dan die put!

Blijf wel in Rotjeknorr! 8)

joego,s

17 jan 2009 17:44

We zijn reeds in onderhandeling met wat joego,s!!
Dus het komt goed. 8)

17 jan 2009 17:47

50 op de ring? Meestal zou je dat best willen halen.

Volkomen doorgedraaid, die boomknuffelaars.

18 jan 2009 19:08

Ben voornamelijk vanwege de parkeerproblematiek weggegaan uit Amsterdam. Nu is parkeren gratis, en bovendien onbeperkt aantal wagens! Die knurften in Amsterdam begrijpen werkelijk niets van vervoer- transport- en verkeersoplossingen. En intussen maar betalen voor een metrolijn die er nooit gaat komen, een plannetje voor vrachtverkeer op tramlijnen wat het nooit heeft gehaald, 5 euro per uur als je een keer je auto wil parkeren, maar rijden ho maar; chronisch infarct in de binnenstad, continu file op alle toevoerswegen die op de ring aankomen in de ochtend; A1, A2, A4, A7, A8, en in de avond in tegenovergestelde richting... en dan ben ik vast nog de helft vergeten. En nu dit weer, ben d'r klaar mee!

:evil:

18 jan 2009 21:01

Ik erger mij ook geregeld, vandaag onder het museumplein geparkeerd, moest wat halen bij AH, 4 euro parkeerkosten!! Maar als ze alles weren aan verkeer, dan komt er ook niemand, behalve de toeristen. Alle niet toeristen ingerichte winkels vertrekken, evenals de kantoren (want onbereikbaar).

Wat dan overblijft is een soort bezienswaardigheid, maar zeker geen stad! Zulke PVDA-ers moeten maar eens in Parijs gaan kijken, meer mensen, meer auto's, met veel meer gang erin!

18 jan 2009 21:17

Een PvdA deelraadslid in Bos en Lommer. Het is daaro kennelijk niet erg moeilijk boven het maaiveld uit te steken. :roll:

19 jan 2009 14:06

Laatste nieuws RTL7 ; plannen tot vrijgave snelheid tot 120 kmu, tevens ronde de 4 grote steden, behoudens beperking tijdens files en spits/drukte..... :roll:

19 jan 2009 14:09

Tom80 schreef:50 op de ring? Meestal zou je dat best willen halen.

Volkomen doorgedraaid, die boomknuffelaars.


Briljant! Niks aan toe te voegen Tom! :D

19 jan 2009 16:48

Was het niet zo dat onder de meest efficiente snelheid (tussen 80 en 110) het verbruik en dus ook de uitstoot weer toenemen?

Leuk, 50 op de rondweg in m'n 1! Lekker sportief geluidje...

Re: Verkeersbeleid Amsterdam (deel 2)

22 jul 2009 19:53

Klopt parkeren in ONZE hoofdstad is duur.... zeker vergeleken andere steden... maarja we rijden een Porsche dus gaan we daar nu over zeiken :mrgreen: :mrgreen:

Re: Verkeersbeleid Amsterdam (deel 2)

23 jul 2009 22:46

@gast: 140 wereldsteden? wat doet zo'n derrup als A'dam eigenlijk tussen wereldsteden?

Re: Verkeersbeleid Amsterdam (deel 2)

09 okt 2009 18:00

Duurdere parkeerplaats voor stinkauto DEN HAAG - Zeven steden mogen gaan experimenteren met de tarieven voor het parkeren. Het moet erop neerkomen dat 'schone' auto's goedkoper geparkeerd mogen worden dan meer vervuilende exemplaren.
:popcorn:

Re: Verkeersbeleid Amsterdam (deel 2)

09 okt 2009 18:21

Heb ik ook gelezen... Het plukken van de burger gaat een volgende fase in.
Plaats een reactie