Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

19 jan 2009 11:36

wathr schreef:Chiptunen valt qua resultaat bij een Boxster altijd tegen naar mijn mening. Bij fvd kun je een complete kit kopen (DME, uitlaat, luchtfilter etc) voor meer power. Maar dat loopt in de duizenden euro's. O ja je kunt er ook een 911 motor in je boxie laten lepelen. Kost ietsje meer.
Mag ik vragen wat jouw overweging is voor een Zeintop hardtop?


Het Uiterlijk, vind het er super mooi uitzien! Het heeft ook nadelen, open rijden doe je dan niet zo snel meer dus in de zomerperiode gewoon met het standaard dak rijden, of eraf natuurlijk :D

Ik zat ook nog even naar de prijzen te kijken naar aanleiding van bovenstaande adviezen omtrent een Boxster van 2001 of jonger te nemen. Wanneer ik kijk naar een 2.5 of 2.7 jonger dan 2001 zit je zo ongeveer tussen de 25K en 30K. Voor dit geld kun je ook een 3.2S kopen van 1999 a 2000, dan heb je wel een iets oudere Boxster maar wel een 3.2.

Wat zijn de voor / nadelen ten opzichte van elkaar van deze twee types,

1) een Boxster 2.5 of 2.7 van 2001 of jonger
2) of een Boxster 3.2 van 1999 of 2000

Groetjes,

Martin

19 jan 2009 11:50

Zelf heb ik voor dezelfde keuze gestaan en heb in alle 3 de modellen gereden. De S had veruit het hoogste Wauw gehalte en ik heb er nog steeds geen spijt van. :wink:

19 jan 2009 21:58

Ik had een 2.7 en heb nu een 3.2. De 3.2 is zeeeeeker leuker. Meer power, leuker uitgevoerd, een 'soepelere' motor; wat wil je nog meer.

20 jan 2009 22:28

http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=bfkqq3oowx2o

Het is toch ook geen geld! de BPM komt er nog wel bij maar het gaat hier wel om een 3.2 S met ongeveer 80.000 Km op de teller! :shock:

20 jan 2009 22:52

€ 11.500,- :shock:
helaas rhd

21 jan 2009 1:03

Sta me toe in antwoord op uw vraag mijn eerdere post nogmaals te quoten.
Een 2.7 228 biedt naar mijn mening de beste value for money in het 986 gamma.

Dimas schreef:Hier een Boxster 2.7 uit 2004 (laatste face-lift voor de 987) versie met 228pk en intussen 52.000km.

Buiten de reguliere onderhoudsbeurten (20k en 40k) en 1 setje nieuwe achterbanden geen extra kosten gehad.

Gemiddeld verbruik is 1 op 10,5

Als het financieel even kan, ga dan voor de face-lift (productiedatum vanaf eind 2002, modeljaar 2003), je zult het je niet beklagen.

- glazen achterruit
- Variocam (groot verschil in gasrespons en 'oppikken' in lage toeren in vgl. met 2.5 of 2.7 pre-FL)
- mooier kontje
- iets opgewaardeerd interieur
- andere kap
Plaats een reactie