22 jan 2009 12:11
22 jan 2009 12:17
22 jan 2009 13:51
22 jan 2009 14:55
22 jan 2009 19:15
22 jan 2009 20:00
22 jan 2009 20:22
horn schreef:Overigens wel een klotestreek van de importeur
22 jan 2009 20:27
22 jan 2009 20:33
22 jan 2009 20:44
Volgens weekblad Privé is zelfs onze Koninklijke familie niet ontsnapt aan de wereldwijde financiële crisis. De Oranjes zouden onlangs een aanzienlijk deel van hun vermogen hebben verloren op Wall Street. De vorstin en haar zoons hebben naar verluidt een behoorlijk aantal miljoenen toevertrouwd aan Bernard Madoff, de zeer gerespecteerde beursgoeroe die eind vorig jaar werd gearresteerd in verband met één van de grootste beursschandalen ooit. Naar schatting heeft deze man, die ooit voorzitter was van de Nasdaq, ruim 50 miljard dollar later verdwijnen. Hiermee is volgens de bron in Privé ook een groot gedeelte van het familiekapitaal van de Oranjes verdampt. Naar schatting zou de familie tussen de 20 en 60 miljoen euro hebben verloren aan de piramidespel-praktijken van Bernie Madoff.
Koningin Beatrix is 'geschokt en ontdaan', schrijft het weekblad. Prins Willem Alexander reageerde slechts met een summier 'oh' op het drama, maar broer Friso, die ook wel als 'zakenprins' te boek staat, zou het verlies minder luchtig hebben opgevat. Gespeculeerd wordt dat dit komt doordat Friso een aantal jaar geleden al eens eerder heeft mis gegokt op de beurs.
Een schrale troost is het feit dat onze Koninklijk familie niet de enige vooraanstaande wereldburgers zijn die met de beursfraudeur het schip in zijn gegaan. Ook Steven Spielberg, Kevin Bacon en zijn vrouw Kyra Sedgwick, L'Oréal-erfgename Liliane Bettancourt en Nobelprijswinnaar Elie Wiesel zouden door dezelfde oplichter zijn gedupeerd.
22 jan 2009 21:13
22 jan 2009 21:20
Over two astonishing days in October 2008 one of the most amazing stories of the downturn emerged. Porsche, the luxury sports car manufacturer, was revealed as the force behind an audacious takeover bid for Volkswagen.
The price of Volkswagen shares rocketed fivefold, and it briefly became the most valuable company on the planet. And hedge funds that had been betting on VW shares falling in the downturn found themselves staring at losses that ran into billions of pounds.
Now the German authorities are investigating. It has been alleged that the much smaller German car maker Porsche manipulated the market, made a fortune and ended up potentially taking over its rival.
Porsche insists it has done nothing wrong. But for years it has quietly stalked its larger rival, buying up VW shares in a creeping takeover and making vast profits in dealings on those shares. It has been highly effective: last year it made four times as much money from share trading than from making its iconic sports cars.
The Money Programme's Max Flint travels to Germany to investigate how Porsche became so expert in playing the market and how it could end up with the biggest prize of all: control of its rival.
23 jan 2009 13:04
horn schreef:Een jarenlange (30+ jaar) klant van ons die dan gaat lopen miepen...
23 jan 2009 16:04
23 jan 2009 16:28
gast schreef:Ach, als je al 30 jaar Horn trotseert dan mag die man sowieso wel een lintje![]()
23 jan 2009 16:33
23 jan 2009 21:23
912 schreef:Je hebt een trouwe klant, die ook om zich heen kijkt qua prijzen.
Is toch niets mis mee? Jij hebt het altijd over marktwerking....
23 jan 2009 21:27
horn schreef:Maar misschien ben ik wel te behoudend en is dat gewoon de manier waarop we tegenwoordig met elkaar omgaan. Zou ook zomaar kunnen.
24 jan 2009 10:25
horn schreef: mij meedelen 'dat hij helaas genoodzaakt was om de burostoelen deze keer elders te bestellen daar deze aanbieder 'wel 3% meer korting gaf', schoot mij in het verkeerde keelgat. Als je een relatie hebt, bel je me en zeg je dat er één of andere rukker aan de deur heeft gestaan met een scherpere aanbieding. Dan geef je me de kans om die te matchen of om uit te leggen waarom ik dat niet kan doen. Maar niet zo.
24 jan 2009 22:45
24 jan 2009 23:04
Marcel schreef:In miijn werk gaan we altijd voor lowest technically acceptable TOTAL cost waarbij iedereen evenvel kans krijgt en bestaande leveranciers een "cost of change" voordeel krijgen....zo wordt iedereen scherp gehouden, bestaande relaties gerespecteerd en halen we toch het beste uit de markt
27 jan 2009 14:38
27 jan 2009 18:27
ver boven de 200 schreef:Soms zijn de klanten de service als normaal gaan beschouwen...
29 jan 2009 11:29
29 jan 2009 12:20
RenDo schreef:
Tilmant nu: Op een haar na omgevallen bank
en af door de zijdeur, maar WEL met 1,35 mio.
![]()