Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

24 jan 2009 9:03

Matching numbers is weer zoiets dat door een originaliteit freak is ontstaan.
Toen ik half jaren 80 aan de old-timers begon, was deze kreet nog niet eens bekent.
Je moet eens kijken van al wat er ingevoerd hier is indertijd aan Engelse, Amerikaans of Europese auto's, hoeveel er daar nog origineel van waren of te wel matching numbers zouden hebben. :lol: :lol:

Engelsen kwamen toen ook met een certificaat, Heritage of trust > of zo iets dergelijks, koste 35 pond, dus ikke gedaan, en na maanden kwam het, ik blij.
Vlug open doen in blijde verwachting, :wink: en jongens wat een oplichterij, klopte geen ene moer van.

En nu zou dus een auto alleen maar waarde hebben door de matching numbers. :ass: :lol: :lol: :tongue:

24 jan 2009 10:28

Jazeker. Voor sommige Porsches en bij sommige kopers. Inderdaad.

Weer typisch forumgedrag om iets wat anderen leuk vinden aan hun hobby omlaag te brengen.

Als je als liefhebber van klassiekers matching numbers belangrijk vindt, prima. Het vormt b.v. een onderdeel van de beoordeling op concours.

Ik zou een toekomstige pre-impact-bumper-911 er ook op uitzoeken.

Oh ja, voor mijn ex-914 heb ik het toen ook uitgezocht. OMDAT IK DAT LEUK VOND.

Een andere discussie is of een matching gear box wel zo belangrijk is. Ik vind van niet. Maar een matching engine wel.

24 jan 2009 11:10

bij restauratie van mn 964 vond ik het wel belangrijk om "MN" te hebben. Ik had de keuze tussen een 92er reviesiemotor of de originele te reviseren. Ik heb dus gekozen voor het laatste. Gezien het bouwjaar hoort er een metalen inlaat spruitstuk op en zo hou je de boel ook als je de motorkap opendoet zo origineel mogelijk.

24 jan 2009 12:37

@Patrick, ik heb bij mijn 911S Targa uit 1967 met "MN" ook een kopie van de Kardex...(komt overeen met de auto en de CoA, leuk he...) :wink: :wink: :wink:

@Horn, bedankt voor je uitleg zo was het precies bedoeld, dus ieder zijn meug en wat je maar leuk en belangrijk wil vinden "is up to you..." 8) 8) 8)

(sorry voor de "vele" emoticons, "just a habbit")

24 jan 2009 12:38

Anton schreef:Oh ja, voor mijn ex-914 heb ik het toen ook uitgezocht. OMDAT IK DAT LEUK VOND.


Prima Anton, en wil helemaal je hobby niet onderuithalen, maar doelde meer op de waarde ervan. :idea:
MG-TD indertijd met andere motor of bak, dus niet meer matching, ging ook gewoon voor 45000 fl de deur uit.

24 jan 2009 15:48

Beste Wim, mijn opmerking was algemeen voor dit topic bedoeld. De toon leek te gaan worden "wat een onzin". Maar jij weet goed wat MN inhoudt. (en vind het kennelijk ook een leuke hobby :wink: )

Ik kan niet begrijpen dat mensen het voor een klassieke 911 (wat dat is kunnen we het ook over hebben...) niet interessant zouden vinden. Ik heb al zo veel voorbeelden gezien van leuke auto's waar een latere motor in zat zoals een 3.0 in wat een 2.4T hoorde te zijn. Zo'n auto heeft voor mij dan geen aantrekkingkracht meer want juist het oude, het originele en het complete is wat een klassieker leuk maakt. Anders is het geen klassieker.

De huidige 911 is de klassieker van de toekomst (niet zo'n vreemde aanname, zo'n 2/3 van de ooit geproduceerde Porsche's rijdt nog) en dat zou juist 911 3.2 en 964 eigenaren moeten aanspreken. Maar goed, ieder zijn smaak en portemonnee. Alleen ga ik geen 911 kopen met een motor die er niet in hoort.

24 jan 2009 15:58

Anton schreef:Beste Wim, mijn opmerking was algemeen voor dit topic bedoeld. Jij weet juist goed wat MN inhoudt. (en vind het kennelijk ook een leuke hobby :wink: )


Zeer leuk zelfs, je had mij moeten zien op het moment ik de Stag ging uitlaten vandaag. :D

En voor de andere opmerking heb je natuurlijk ook gelijk en zelfs 100%, in een 2.4 hoort geen 3.0 te zitten of iets anders, daar heb je volkomen gelijk in. :idea:

24 jan 2009 16:01

Triumph Stag; very nice indeed 8) Veel plezier met uitlaten.

25 jan 2009 13:27

Anton schreef:(...) want juist het oude, het originele en het complete is wat een klassieker leuk maakt. Anders is het geen klassieker.


Anders is het geen originele klassieker. :wink:
Plaats een reactie