DeniS2 schreef:
@ devil ik ben wel benieuwd naar je route
Wisselt enorm.
Maar ik ga je enkele suggesties doen:
Je weet waar we opstappen (Lupo Bianco). Bovenaf naar lift 153 skiën (fijnere lift dan de aangegeven route). Na lift 48 niet de gewone route, maar alternatief (links "achter" de rifugio). Kort stukje naar een prettige lift (51), heel kort stukje naar volgende lift (52). Dan voor de rifugio links op een stukje wat tegen zwart aan zit op het begin en onderaan (ook weer kort ) rechtsaf. Links aanhouden en de eerste lift nemen. Je zit dan bovenaan op een punt dat je grofweg drie routes kan nemen richting de saslong (weltcup) die je bereikt door links aan te houden.
De meest rechtse variant is het eenvoudigst als je niet zo goed kan skiën, de andere twee varianten zijn juist eenvoudiger als je wel goed kan skiën (want minder druk). Hou hier wel links aan, want je kan ook rechts (dat doe je pas later... je komt hier terug, ik noem het ijkpunt 1).
De zwarte Saslong is het mooist en leukst, je kan echter ook rood kiezen. Onderaan rechts aanhouden richting trein in st-Christina.
Na de trein meteen linksaf kabelbaan in (14). Kort stukje naar de kabelbaan 8 (ook weer linksaf). Vanaf hier neem je de afdaling van 2500 meter naar ortisei (1236m). Prachtige lange afdaling die vrij simpel is overigens.
In Ortisei met 2 omhoog en dan met 3 verder (je kan nu even uitrusten, langere wachttijd). Bovenaan ski je weer naar beneden, beetje rechts aanhouden, uiteindelijk kom je altijd weer bij de trein uit.
Terug naar st-Christina.
Met 17 en 18 omhoog. Je bent nu weer op ijkpunt 1. Je kan nu moeilijk of makkelijk verder. Moeilijk is nu de rechtse afdaling nemen richting Saslong, maar dan ook rechts aanhouden richting Wolkenstein (staat ook aangegeven als ik mij niet vergis). Je kan ook niet de rechtse afdaling nemen, maar nog iets verder door naar rechts (maar ik kan het wat lastig uitleggen zo, op de kaart is het rifugio Cindicat waarbij je weer op de oranje route komt). Hoe dan ook, je moet richting Wolkenstein nu.
31 stukje skiën en dan de 30.
Als je tijd hebt de groene route terug naar de 30 nemen. Prachtige uitzichten... neem er even de tijd voor (je moet af en toe ook een paar minuten rusten immers).
Zo niet gewoon de oranje route volgen.
Op zeker moment (bij Colfoso) heb je aan je linkerhand het edelweisdal. Leuk gebied, als je tijd hebt doen. 46 omhoog, naar 45, dan 50 en dan terug naar beneden. Je neem de 34 (de lift die beide kanten op gaat en bij Corvara uit komt). Aldaar de 19.
Bovenaan de oranje route volgen naar de 9. Heb je tijd? Dan 31 en 25 en het gebied Alta Badia in. Ontspannen skieën, veel blauw, maar wel heel mooi. Je kan er ook erg goed eten, maar ik weet hoe ik er heen moet, niet hoe het daar heet... Route maakt daar niet uit, zorg wel dat je op hetzelfde punt uit komt (maar als het niet lukt kan je ook terug naar Corvara, het is alleen niet aan te raden).
Dan echt de 9 in. Oranje volgen en naar Arabba. Stukje lopen (dat weet je wel uit je hoofd neem ik aan). Dan de 1.
Bovenaan lekker uitwaaien. Als de piste overigens echt klote is: rechts aanhouden en het pad nemen... Het is er meestal erg druk en als iedereen om je heen valt is het als het hard waait en het zicht niet best is gewoon niet lekker skiën daar.
Uiteindelijk wel links aanhouden (anders ga je terug naar af). 126 en 124 (gewoon de oranje route).
Je bent weer bij Lupo Bianco.
Ik hoor wel wat je er van vond...
Laatst bijgewerkt door
Devils son op 15 feb 2009 14:17, in totaal 1 keer bewerkt.