Hier kun je praten over alles wat niets of weinig met ons merk te maken heeft.
Plaats een reactie

28 jan 2009 11:45

f1 niet wat mij betreft... wel le mans, hoogste klasse...

28 jan 2009 14:01

gast schreef:Marco, jij bekijkt het met je racehart. Dan is het logisch. Maar 99% van de Porsche kopers heeft niet zo'n hart.

Klopt... 99% van de Porsche kopers zijn tegenwoordig allemaal heaumeaux...

gast schreef:Maar die emotie komt niet van het racen, dat is wat ik denk. Tuurlijk is emotie de hoofdreden om een P te kopen, maar om die emotie aan te spreken hoeft je geen LMP1 te gaan racen.

Maar het intussen wel pretenderen... Ga maar in de showroom kijken: LeMans dit, Steve McQueen dat, Mille Miglia zus, etc...
De "racing heritage" is alleen nog te vinden in de gift-shop :roll:
Hoogste tijd voor daden ipv mooie verkoop praatjes

28 jan 2009 14:31

paSCal schreef:
wolf schreef:
paSCal schreef:Bwa, vraag me af hoe het zit met de relatie tussen races en meer verkopen. Verkoopt Ferrari meer wagens doordat ze in de F-1 rijden?
nee dat doen ze puur voor de lol.

En het tweede deel van de vraag? En levert het meer op dan het kost (blijkbaar wel zou je denken)? En gaat zoiets ook op voor Porsche :idea:

En toen werd het lastig volgens mij. Gelukkig heb ik geen marketing of commerciele achtergrond :cheesy:


tuurlijk. imago is alles. is allemaal doorgerekend.

28 jan 2009 14:44

Eigenlijk zou dit wel te doen zijn voor Porsche. o.a. door de techniek van de 997 turbo's te gebruiken moeten ze heel veel koppel onderin kunnen krijgen om te wedijveren met de diesels

28 jan 2009 17:14

Als de RS Spyder niet door een rietje hoefde te ademen zou deze een LMP1 op bochtige circuits al aardig partij kunnen geven kijk maar naar het ALMS.

Maar ik ben het helemaal met de stelling eens dat AM op dit gebied meer lef heeft als Porsche. Bloed mooie auto trouwens die AM ook een verademing wat betreft geluid tov de diesels.

28 jan 2009 21:03

Het is wel jammer dat AM de DB9R thuis laat . Hierdoor heeft corvette helemaal geen tegenstand meer in de GT1 klasse , net zoals in ALMS. Van die verdwaalde lamborgini hoeven ze geen weerstand te verwachten , die ging verleden jaar al in de opwarmronde kapot.
Ik ben overigens benieuwd hoeveel RS spyder`s er dit jaar meerijden in de LMP2 , die 2 van vorig jaar was wel erg weinig.

29 jan 2009 21:47

Rad911 schreef:Vraag: heeft het zin om in een door diesels gedomineerde wedstrijd als (nog) niet-dieselaar mee te willen doen?
Zowel technisch als marketingtechnisch niet handig op dit moment. Misschien dat P met de diesel techniek van Audi een poging kan gaan wagen, maar het merk zal voorlopig niet met deze in afstandsraces dominante techniek geassocieerd willen worden.

Nou zijn die diesels dus de laatste jaren flink bevoordeeld. Nu staat er dus dat de diesels wat worden beperkt.
soweiso onzin, de enige regel moet zijn hoe groot de motor mag zijn (of het brandstof verbruik). Er zijn ZOVEEL regels dat een auto die elk jaar aan de regels wordt aangepast de grootste kans heeft om te winnen. (uiteraard is geld ook een issue...)

29 jan 2009 22:16

Ach, op zich is brandstofverbruik bij een 24-uurs race hooguit in je nadeel toch? Ik zou inzetten op de grootte van de motor en de benzine/dieseltank ;)

Lees: 6 liter en 200 liter ofzo, dat idee ;) Overigens heb ik geen idee of dat goede maten/verhoudingen zijn voor die racers hoor!

Bij zo'n race (lange afstand) ben je dus in het voordeel als je OF heel hard kan, OF heel zuinig kan rijden ;)
Plaats een reactie