Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
31 jan 2009 18:52
P-Driver schreef:Ik heb besloten de RS niet te kopen !!
Verstandige keuze imho --> een RS is juist door zijn exclusiviteit een auto waar bij uitstek historie bij hoort. Geen historie --> niet doen.
31 jan 2009 19:23
KM check is redelijk eenvoudig te doen.
Wip de km teller en één van de andere klokken eruit en vergelijk beider productiedata. Dit moet als het goed is op de teller staan.
Deze moeten min of meer gelijk zijn en gelijk aan of iets ouder dan de auto.
Bekijk de zwarte rand van de km teller, om deze open te krijgen (om aan de km stand te kunnen knoeien) dient men deze aan de achterzijde "open te vouwen" hetgeen beschadigingen oplevert bij het openen en dichtmaken.
Dus:
1) min of meer gelijke productiedata van de klokken
2) onbeschadigde randen
geven met een redelijke mate van zekerheid aan dat er niet aan de km teller is gerommeld.
31 jan 2009 19:59
echter als de randen beschadigd zijn wil dit niet zeggen dat er met de stand geknoeit is zijn de schroeven achter op de teller met lak/verf verzegeld ook los geweest dan eventueel wel.
robert
31 jan 2009 20:22
zou er zeker nog even goed over nadenken en nog met een andere specialist even die kant op gaan...
de moeite waard voor dat geld..
70% van alle rs hebben schade en degene die zeggen dat ze nooit op het circuit zijn geweest zou ik pas niet vertrouwen...
tjsa en die velgen kan zomaar..
stoelen zijn echt wel te vinden en de motor nog even laten checken en het revisie bedrijf even bellen..
Succes met de keuze !
31 jan 2009 21:11
Als P na AKK gewoon goed is en de prijs is beduidend scherper dan een gelijkwaardige met volledig historie zou ik hem toch ook kopen. Wat Horn al eerder schreef, als je hem na 4 jaar weg doet heb je 7 jaar historie. Zou toch wel wat moeten zeggen.............. Maarja, het zijn jouw ££££
Succes met je luxe probleem!!
31 jan 2009 21:16
RS met spoiler.................brrrrrrrr
31 jan 2009 21:28
Nine-eleven schreef:Dus:
1) min of meer gelijke productiedata van de klokken
2) onbeschadigde randen
geven met een redelijke mate van zekerheid aan dat er niet aan de km teller is gerommeld.
Vele rondes op het circuit met de stekker van de teller los...
@ Marcel: die spoiler sloeg op de RS America...
31 jan 2009 21:34
EEn Porsche koop je met emotie, de bslissing neem je verstandig rationeel!!
Bij twijvel niet doen!!
31 jan 2009 22:44
horn schreef:Nine-eleven schreef:KM check is redelijk eenvoudig te doen.
Dus:
1) min of meer gelijke productiedata van de klokken
2) onbeschadigde randen
geven met een redelijke mate van zekerheid aan dat er niet aan de km teller is gerommeld.
Vele rondes op het circuit met de stekker van de teller los...

..... of rijden met een andere teller.
Niet zó eenvoudig te controleren dus

.
01 feb 2009 14:05
EriC4C schreef:..... of rijden met een andere teller.
Niet zó eenvoudig te controleren dus

.
Aah, jullie zijn nog argwanender dan ik.....
Ik heb destijds mijn SC, ca. 20 jaar oud met slechts 170.000 km met o.a. deze tellercontrole gekocht. Vond de stand wat laag, maar de tellers waren correct.
Jullie hebben gelijk, er zijn meer manieren om te frauderen.
01 feb 2009 14:12
Nine-eleven schreef:Aah, jullie zijn nog argwanender dan ik.....
... vaker dan je denkt en bij mensen waar je het niet van verwacht - zo'n tellerwissel
... denk ook 'ns aan bv hen die 'n klassieker verz. hebben afgesloten en maar 5 a 7,5 Dkm per jaar mogen rijden

of woonwerkers als je er vanuit gaat dat 'n normale Km-dekking 12 Dkm per jaar is
01 feb 2009 15:14
bij mijn pontiac uit 66 had ik de teller aangepast,
gaf de snelheid wel aan maar telde niet bij, ook voor de verzekering.
teller stond op 70.000 maar 100, 200 of 370 000 was niet bekend .
wel bij de verkoop verteld dat de auto in 4 jaar nog 70.000 had gereden.
robert
01 feb 2009 18:16
MichM3 schreef:....
in de toekomest zie ik een 964RS altijd goed geld gaan...er zijn er genoeg waarvan een paar magnesiums, de alu kofferklep of een paar strepen verf van mankeren

....
Zit die alu kofferklep er nog wel op? Heb ook wel eens gekeken naar een betaalbare RS maar bleek bij navragen de kofferklep, de stoelen en de velgen er niet meer bij. Dit zijn toch juist zaken die een RS speciaal maken?
Jaap
02 feb 2009 0:06
Alu-kofferklep is nog wel aan te komen
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.