Hier kun je praten over alles wat niets of weinig met ons merk te maken heeft.
Plaats een reactie

06 okt 2008 11:18

sterkte met de familie, die speedster komt wie af, en het verlangen is vaak nog mooier dan het bezit, hoewel, dit wordt wel een pracht karretje

sterkte thuis en succes

06 okt 2008 11:45

Heel veel sterkte met je familie en je vriendin. Zijn zeker zaken dat je niet even lekker gaat bouwen aan je speedster. Hij komt af, zorg idd voor afleiding. Het blijft een mooi project!

Henk

06 okt 2008 16:28

Beterschap voor je zwager en sterkte verder. Zo zie je maar weer dat alles relatief is. Wat eerst belangrijk leek schuift nu naar de achtergrond.

07 okt 2008 13:28

Ziet er goed uit dat type4 blok Antoine, is de koeling ook al gereed of.....

Sterkte met je vriendin en familie.



Groeten, Gijs


ps Ik heb je nog een PBtje gestuurd.

07 okt 2008 17:00

Even betere dingen te doen dus. Sterkte.

07 okt 2008 22:54

Bedankt voor alle opbeurende woorden en positieve reacties!

Thanx'

Nou moet ik natuurlijk ook zo nu en dan even lekker kunnen 'ontspannen' en daar helpt lekker sleutelen zeer zeker bij. Dus als ik even tijd -voor mezelf- heb/vind/maak ga ik lekker verder aan de Speedster.

Er zullen dus zeker vorderingen te melden zijn, maar die zullen niet de omvang hebben die ik had gehoopt en/of gedacht...

Maar inderdaad: so be it!

15 okt 2008 18:40

Nou...

Inmiddels weer lekker gesleuteld. Het schiet nu niet zo hard op, omdat ik alles netjes af wil werken en ik daarnaast geen techneut ben: een motor is toch wel redelijk lastig... :roll:

Ik ben er inmiddels achter dat het een blok is dat van origine gebruikt is in de laatste types 412, hetgeen de Solex 36/40 carbs verklaart!

Ik heb dus even contact gezocht met de 412-club en ik kreeg meteen een schat aan info! Ik ben inmiddels wat m'n blok betreft alweer een stuk wijzer!

Hier even wat plaatjes van de huidige staat van m'n blok:

de onderkant met gemonteerde uitlaatpijpen (ontmantelde warmtewisselaars):
Afbeelding

Nog eens maar dan vanuit een andere hoek:
Afbeelding

Dan het blok omgedraaid (zicht op de bovenkant):
Afbeelding

En toen de bovenkant al een beetje opgebouwd:
Afbeelding

en vanaf de vliegwielkant bekeken:
Afbeelding

En vanaf de zijkant:
Afbeelding

Afbeelding

En begin is in ieder geval gemaakt!

Volgens de meneer van de 412-club moet ik straks zo'n 90pk halen en dat vind ik prima (Super 90 specificaties? :lol: )

15 okt 2008 18:46

Dat blok ziet er schitterend uit! Bijna jammer om in te bouwen...

15 okt 2008 19:20

Speedy356 schreef:Afbeelding


Custom made :?: PORSCHE :scratch:

15 okt 2008 20:38

Of misschien op Ebay gekocht ofzo :wink: :roll:

30 dec 2008 23:07

Toch weer even staan koukleumen in de garagebox; de temperatuur was ongeveer 2 'C en dat is toch wel heel koud :roll:

Om dat met m'n garagewarmers op een redelijke temperatuur te krijgen zou me een vermogen kosten, dus overall aan over m'n jas en m'n neoprene handschoenen aan en al met al ging het best lekker...

Het motorblok is nu zo goed als klaar. Er moeten nog wat dingen afgesteld worden, aangedraaid worden, enzo maar grotendeels is dit zo de definitieve set-up.

De carbs worden nu weer gedemonteerd en gereviseerd. Er blijkt bij m'n garagebox om de hoek een bedrijfje te zitten dat gespecialiseerd is in de restauratie, revisie en opknappen van carburateurs voor klassiekers. Hij had -bijna- alle delen (pakkingen, veertjes, moertjes, etcetera) dat nodig is om de carbs te reviseren.

Hij vond/vindt m'n project zo leuk dat hij ze voor een vriendenprijs zal reviseren! Me very happy! :lol:

Binnenkort maak ik nog wat close-ups van wat onderdelen en van de afwerking, maar hier zijn een drietal foto's van de situatie tot nu toe.

Dit is het blok vanaf de achterkant gezien:
Afbeelding

Dit is het blok van de voorkant gezien:
Afbeelding
De snaar is er even provisorisch opgezet. Dat is de oude en die is erg droog... Er is al een nieuwe (kevlarversterkte) besteld.

En dit is een fotootje schuin van voren:
Afbeelding

Ik ben nog steeds niet tevreden over de fan en de ring. Ik denk dat ik die tóch laat poedercoaten. Ik zit alleen nog even te twijfelen over de kleur. De ring wil ik eigenlijk wel alu laten, maar zwart zou ook kunnen... Tja, en welke kleur zal ik dan de fan geven?

08 jan 2009 23:40

Vandaag de gereviseerde carbs ontvangen en ik ben best impressed

Ze zien er perfect uit; oordeel zelf maar:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Die kunnen nou gemonteerd worden!

Nu de fan en ring nog laten poedercoaten en dan alles definitief in elkaar schroeven.

Vervolgens wordt het wel zo'n beetje tijd om de motor klaar te maken om 'm weer nieuw leven in te blazen...

08 jan 2009 23:54

Ziet er super uit, met veel spanning monteren en later leven in de brouwerij brengen :lol: :lol:
Dat is ERG leuk kan ik zeggen.

Succes.

Henk

09 jan 2009 11:46

Ziet er top uit Antoine :thumleft:

Heb je al een body, het begint volgens mij al aardig op te schieten.

09 jan 2009 14:44

Eerst dat chassis maar eens helemaal voor elkaar hebben: goed lopende motor aan de bak hangen, koppeling enzo afstellen, remmen afstellen, etcetera, etcetera...

Als het een beetje meezit verwacht ik wel tegen het voorjaar aan de body toe te zijn. :wink:

31 jan 2009 21:57

kan je svp iets vertellen over je keuzes voor wat betreft logo's, welk stuurwiel, wel of geen dorpellijsten etc...?

Super mooi project ! Respect hoor

31 jan 2009 22:15

De motor is nu voor 99% klaar. Ik zal morgen even wat fotootjes maken van het eindresultaat. Vervolgens zal ik even moeten bezien hoe ik er leven in kan gaan blazen (en met name waar). Optisch issie -vind ik- echt helemaal top geworden. Het is echt een plaatje geworden.

01 feb 2009 21:30

Oké, de motor is voor 99% klaar.

Nu nog afstellen en zo...

Bij een gevoelstemperatuur van -10 'C foto's gemaakt. Het digitale fototoestelletje had wat focusproblemen (door de kou?) en daardoor zijn de foto's wat wazig (sorry :oops: )

Een blik onder de kappen:
Afbeelding
Afbeelding

Dan de kappen erop:

close-up van de ene kant:
Afbeelding

close-up van de andere kant:
Afbeelding

De emblemen:
Afbeelding

Nog eentje, maar dan met wat meer periferie:
Afbeelding

Blik op de achterkant (vliegwielkant):
Afbeelding
(ik heb er uiteindelijk voor gekozen om de carter-ontluchting níet via de luchtfilters te doen)

De carter-ontluchting loopt nu zo:
Afbeelding

Schuin van voren:
Afbeelding

Van boven:
Afbeelding

Nog een keer van boven:
(duidelijkere foto, maar nét voordat 'ie helemaal klaar was):
Afbeelding

Nu moet het motortje weer leven ingeblazen worden.

Spannend!

02 feb 2009 10:44

Prachtig blokje geworden Antoine, je zou er bijna een 550 Spyder omheen willen bouwen, dan zie er meer van als 'ie ingebouwd zit.. :wink:

02 feb 2009 11:00

Nog nooit gezien zoiets; in een woord schitterend!!

p.s. check die kleppendeksels wel even op lekken; waren bij mij in het begin net een vergiet.

02 feb 2009 11:51

Work of art 8)

Ziet er prachtig uit, bijna zonde om straks onder een kappie te verbergen!

02 feb 2009 12:01

WM550spyder schreef:Nog nooit gezien zoiets; in een woord schitterend!!

p.s. check die kleppendeksels wel even op lekken; waren bij mij in het begin net een vergiet.


Zal ik zeker doen! :wink:

Wat heb je eraan gedaan dan om ze dicht te krijgen?

02 feb 2009 12:22

Nou laat ik voorop stellen dat ik niets heb gedaan maar Volksrepairs. Volgens mij hebben ze sowieso andere pakkingen gebruikt aangezien de bijgeleverd nogal flimsy waren, ze hebben andere bevestigingsbouten gebruikt en ze hebben e.e.a. precies op maat gefreesd. Nu zijn ze helemaal top!!

03 feb 2009 21:26

Wat een gaaf BLOK Antoine :res:

Zou hem helemaal niet meer inbouwen, heb nog wel een type 1 blokje voor je :lol:

Re: M'n eigen 356 speedster bouwen: the chassis is rolling!

19 apr 2009 22:42

Tjongejonge...

Het leven is wat je gebeurt, terwijl je andere plannen maakt.

Inmiddels is m'n vriendin weer in en uit het ziekenhuis sinds de laatste update en de broer van m'n vriendin heeft inmiddels (sinds eerste Paasdag) een longtransplantatie achter de rug.

In de tussentijd heb ik -bij wijze van therapie- weer heel wat gesleuteld. Door het therapeutische aspect ben ik zo nu en dan -helaas- vergeten om foto's te maken en sommige foto's staan nog op m'n mobiel, inclusief de daarmee in dit geval samenhangende k*tkwaliteit, en heb ik er (nog) niet af kunnen halen...

Toch is er weer een mijlpaal bereikt: de motor zit aan de versnellingsbak vast!

Het afgedraaide en gebalanceerde vliegwiel, de verstevigde koppelingsplaten en drukgroep pasten als een droom! Heerlijk om met kwalitatief hoogwaardige onderdelen te werken, want het past allemaal perfect, het is eenvoudig af te stellen en de montage lijkt wel 'Kinderspiel' (zelfs voor een nitwit als ik)...

De plaatjes:

Afbeelding
De motor en de versnellingsbak 'verenigd'

Afbeelding

En dan een toch wel apart dilemma:

Dit is een plaatje waarbij de Kever-trommel zichtbaar is:
Afbeelding
De combinatie van de alu-kleurige velgen met de zwarte (gepoedercoate) remtrommels vind optisch erg fraai, maar met de alu covers lijkt het wel krek op hoe het er bij de 356 uitziet:
Afbeelding
Eigenlijk vind ik dit optisch minder mooi, maar het is wel 'orgineler'...

Dit is een achteraanzicht:
Afbeelding
(stoer, hè?)

En dit moest nou toch echt wel effe:
Afbeelding
Plaats een reactie