Toch weer even staan koukleumen in de garagebox; de temperatuur was ongeveer 2 'C en dat is toch wel heel koud
Om dat met m'n garagewarmers op een redelijke temperatuur te krijgen zou me een vermogen kosten, dus overall aan over m'n jas en m'n neoprene handschoenen aan en al met al ging het best lekker...
Het motorblok is nu zo goed als klaar. Er moeten nog wat dingen afgesteld worden, aangedraaid worden, enzo maar grotendeels is dit zo de definitieve set-up.
De carbs worden nu weer gedemonteerd en gereviseerd. Er blijkt bij m'n garagebox om de hoek een bedrijfje te zitten dat gespecialiseerd is in de restauratie, revisie en opknappen van carburateurs voor klassiekers. Hij had -bijna- alle delen (pakkingen, veertjes, moertjes, etcetera) dat nodig is om de carbs te reviseren.
Hij vond/vindt m'n project zo leuk dat hij ze voor een vriendenprijs zal reviseren! Me very happy!
Binnenkort maak ik nog wat close-ups van wat onderdelen en van de afwerking, maar hier zijn een drietal foto's van de situatie tot nu toe.
Dit is het blok vanaf de achterkant gezien:
Dit is het blok van de voorkant gezien:
De snaar is er even provisorisch opgezet. Dat is de oude en die is erg droog... Er is al een nieuwe (kevlarversterkte) besteld.
En dit is een fotootje schuin van voren:
Ik ben nog steeds niet tevreden over de fan en de ring. Ik denk dat ik die tóch laat poedercoaten. Ik zit alleen nog even te twijfelen over de kleur. De ring wil ik eigenlijk wel alu laten, maar zwart zou ook kunnen... Tja, en welke kleur zal ik dan de fan geven?