Als je op zoek bent naar een Porsche kun je hier je wensen achterlaten.
Plaats een reactie

02 feb 2009 21:41

De 964 is de laatste 911 die gebouwd is met de originele carrosserie-vorm.

tis maar net wat je zelf mooi vindt!

:D

02 feb 2009 21:42

Tja alles valt en staat natuurlijk wel wat je uit wil geven.
In de regel is een 964 iets goedkoper en houdt je dus wat meer geld over voor onderhoud en onvoorziene onkosten.
verder rijdt een 964 helemaal top(vooral een cabrio natuurlijk)
:lol:

02 feb 2009 21:43

ik betwijfel of de 996 beter rijdt dan de 993 en idem voor de 993 tov de 964. Zoals al eerder gezegd, het comfort neemt sowieso toe door de jaren heen. Je hebt dus, van model naar volgend model, steeds meer auto voor je geld. Maar of elk opvolgend model echt beter rijdt, waag ik te betwijfelen. En daarnaast speelt de emotie inderdaad mee, waar koop je de auto voor? Als beste daily driver, of als weekendauto die je rauwe emoties aanspreekt :wink: .
Om te zien wat jou het meest past, is een paar keer proefrijden in verschillende modellen inderdaad het beste advies. Of heb je heimelijk al voor de 964 gekozen, getuige je laatste reactie hier?

02 feb 2009 21:45

marks,ben ik niet met je eens. ken iemand die al dertig jaar 911 rijdt, zijn mening, na de 993 zijn ze er niet beter opgeworden. zijn 997 heeft ie na een paar maanden teruggebracht en is na zo'n lange porschegeschiedenis overgestapt naar een ander merk. de 993 is top maar niet meer vergelijkbaar met de oudere. de 996 daar wil ik het niet over hebben .

02 feb 2009 21:59

Voor comfort kan je beter een Bentley kiezen. Maar daar ging het niet om geloof ik.

02 feb 2009 22:12

ik quote maar iemand van het forum met "wat" technische kennis en ervaring:

Het gekke is dat de 993 die door velen als mooiste en beste 911 wordt gezien eigenlijk helemaal niet zo goed rijd op hoge snelheid. Nouja, wel goed maar minder zeker als de 964 of 996.

Zelf vindt ik de 993 altijd erg zenuwachtig aanvoelen door de "mooie" achterwielophanging.
Deze achterwiel ophanging is erg goed uitgedocterd maar werkt alleen als de uitlijning exact 100% goed staat. En dat is zeldzaam.

02 feb 2009 22:18

Maar als de uitlijning goed staat rijdt het super! :D

02 feb 2009 22:21

... zelfs als het geen S is :mrgreen:

... de vroege(re) 911jes rijden toch leuker :idea: :wink:

02 feb 2009 22:25

Olaf schreef:... zelfs als het geen S is :mrgreen:

... de vroege(re) 911jes rijden toch leuker :idea: :wink:
:cheers: helemaal mee eens 8)

02 feb 2009 22:28

Nou, leuker..... :roll: , het heeft allemaal z'n charmes.

02 feb 2009 22:30

Ook jij wordt ouder :lol:

02 feb 2009 22:30

+1 , heb de ervaringen van alle :!:

02 feb 2009 22:38

Soms sta ik versteld van al die intelligente mensen hier die hun mening verwarren met de waarheid en daar pagina's lang over kunnen door OH'en... :shock:

Mijne rijdt beter. Nee hoor, mijne is mooier. Nietes, mijne is puurder. Flikker op, de mijne, díe rijdt pas goed... :roll: :bang:

Ben toch eens blij dat je een auto hebt gevonden waar je gelukkig mee bent en accepteer dat iemand anders andere dingen belangrijker vindt in een auto en daarom juist blij is met zijn eigen keuze... :idea:

02 feb 2009 22:41

waar zie jij al die intelligente mensen?
en denk aan de bloeddruk jongen! :wink:

02 feb 2009 22:42

Ode aan Horn , the new leader stands up .

Blij zijn mt wt we hebben , zo is het maar net :!:

APPLAUS

Afbeelding

02 feb 2009 22:46

wolf schreef:waar zie jij al die intelligente mensen?

Je ken toch geen huisdokter worden met het IQ van een Kliko? Toch? :?

02 feb 2009 22:49

rob964.c4 schreef:
jack bauer schreef:Een goede raad:


Ik zal het even heel makkelijk maken,een 993 rijdt zoals een 964 maar nog beter.



Een 993 heeft toch een wat minder strakke wegligging achter.


Nou daar heb ik anders nog nooit iets van gemerkt :shock: Heb 5 jaar lang heel veel plezier gehad van mij 964 (rood natuurlijk) en nu al weer 1.5 jaar van mijn 993 4S (rood natuurlijk) en het rijdt allebei geweldig.

02 feb 2009 22:53

dat zal best.

maar wat vergelijk je,
je 964 met nieuwe dempers en goed af gesteld
en je 993 met niewe dempers en goed afgesteld.


ik heb ook nog een stukje tekst gequote van een specialist een paar posts verder.


en ik zou ook kunnen zeggen dat ligt dan aan jou :twisted: :wink:


robert

02 feb 2009 23:37

rob964.c4 schreef:imo niet spartaanser maar een 964 rijdt/stuurt gewoon strakker
en dat vind ik vallen onder beter rijden.


robert


Robbie, nooit in een echte 993 S gereden :?:

Lijstje (paSCal) voor mijn wens 964

02 feb 2009 23:44

Wens 964 model vanaf 1992 (MY1993)

• Coupé met schuifdak
• Schakelbak
• C2
• Kilometerstand max 120.000

• Schadevrije auto
• Auto moet Europees zijn (NL, BE, D)
• Orginele auto
• Geen ombouw
• Historie van minimaal laatste 5 jaar

Interieur

• Donkergrijs/Zwart
• Volleder
• Airco
• Audio maakt niet uit
• Navigatie niet noodzakelijk
• Telefoon niet noodzakelijk
• Airbags (in 4 spaaks stuurwiel)

Exterieur

• Zilver/Zwart/Donker grijs
• Geen vaste spoiler
• 3e remlicht
• Cupspiegels (orgineel)
• Cupvelgen 17" (orgineel)

Dat is 'm. De zoektocht is begonnen; my quest for the 964

03 feb 2009 0:10

Ben tweemaal overgestapt van een 993 naar een 964. Veel mensen ervaren dat als een 'stap terug'. Ikzelf niet. Het zijn allebei fantastische auto's. De 993 is inderdaad weer verder doorontwikkeld, 6 bak, ander onderstel, iets meer comfort. Uiterlijk wat gelikter. Maar niet persé fijner :roll:

Heb nu veel plezier van de 964 met een lage km-stand. Deze stuurt erg goed, is (ook) knap snel en de looks vind ik nog steeds tijdloos mooi. Qua prijs betaal je voor een 993 (van gelijkwaardige staat) al gauw 10 mille meer. Ga zelf ervaren of dat het je waard is.

Veel wijsheid en succes :thumleft:

Re: Lijstje (paSCal) voor mijn wens 964

03 feb 2009 0:53

Schumer schreef:Wens 964 model vanaf 1992 (MY1993)

• Coupé met schuifdak
• Schakelbak
• C2
• Kilometerstand max 120.000

• Schadevrije auto
• Auto moet Europees zijn (NL, BE, D)
• Orginele auto
• Geen ombouw
• Historie van minimaal laatste 5 jaar

Interieur

• Donkergrijs/Zwart
• Volleder
• Airco
• Audio maakt niet uit
• Navigatie niet noodzakelijk
• Telefoon niet noodzakelijk
• Airbags (in 4 spaaks stuurwiel)

Exterieur

• Zilver/Zwart/Donker grijs
• Geen vaste spoiler
• 3e remlicht
• Cupspiegels (orgineel)
• Cupvelgen 17" (orgineel)

Dat is 'm. De zoektocht is begonnen; my quest for the 964
psnh daar staat een 964 is alleen c4 maar voldoet aan al je eisen

03 feb 2009 1:21

molen934 schreef:
rob964.c4 schreef:imo niet spartaanser maar een 964 rijdt/stuurt gewoon strakker
en dat vind ik vallen onder beter rijden.


robert


Robbie, nooit in een echte 993 S gereden :?:


jawel, maar dat waren ook geen honderden km dus mag niet van ervaring spreken.


robert

03 feb 2009 1:34

rob964.c4 schreef:imo niet spartaanser maar een 964 rijdt/stuurt gewoon strakker



robert
Afbeelding :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

03 feb 2009 1:39

altijd
Afbeelding
Plaats een reactie