Hier kun je praten over alles wat niets of weinig met ons merk te maken heeft.
Plaats een reactie

17 jan 2009 19:32

hallo, niet die pedalenridders op mijn erf. Jij bent zo'n trappert... :twisted:

17 jan 2009 19:46

Ik zal in het voorjaar wel een rondje Lage vuursche organiseren voor de liefhebbers. Start ik tegen die tijd wel een topic voor, pikken we de liefhebbers uit dit topic gelijk mee.
Ik vind het met de nieuwjaarsbrunch leuker om met de P te komen, bovendien heb ik dan ook nog 2 brunchgangers mee.

17 jan 2009 23:03

yep, een custom XTC waarmee ik elke maandag mijn rondje doe op het mooiste parcours in NL: nm Rijk van Nijmegen :wink:

18 jan 2009 2:04

Ik heb zo'n MTB en m'n vader ook, maar we maken veel te weinig gebruik van de fietsen :cry:
Afbeelding

18 jan 2009 20:16

Hier ook iemand die het fietsen weer heeft opgepakt, nu nog op een oude Giant stiffy, over een paar weken deze:
Afbeelding of deze Afbeelding Daar ben ik nog niet over uit, tzt rijd ik graag een blokkie mee.

18 jan 2009 20:42

@ DeniS2: Moeilijke keuze! Beide veel waar voor je geld. Zo te zien mooie specs!! Zelfde ophangingstype achter. Ben benieuwd wat het wordt!

@ gast: Dan kan je schouder ook nog wat genezen!! Ik zal eind maart / begin april inplannen.

18 jan 2009 23:52

Ik rij nu ruim 10 jaar met achtervering. Werd de eerste jaren uitgelachen (zeg maar zoals bij Boxsterrijders :wink: ) maar nu zie je dat veel fervente hardtailers ook de overstap maken. Ook in mijn vriendenkring.
Het geeft gewoon veel meer grip en comfort. Over bepaalde parcoursen met veel lichte ribbels kan je langer in het zadel blijven zitten. Belasting van de rug is kleiner. Heuvelop kan je langer het wiel op de grond blijven drukken.
Afdalingen worden zekerder genomen, helemaal door mensen zonder lef, zoals ik.
De kleine toename van gewicht maakt met mijn postuur niet uit...
Voor mij geen hardtail meer!

19 jan 2009 11:26

Dat is wel zo, maar door de voordelen die Rad911 noemt, weegt dat nadeel niet op tegen de voordelen. Ook het 'zwabbergevoel' dat je nogal eens had bij de -met name- oudere (volledig) geveerde fietsen, is niet meer aan de orde, al is dat bij de goedkope(re) fietsen wel nog al eens het geval.

Een hardtail heeft wel een veel strakker stuurgedrag. Ik heb al op tal van volgeveerde fietsen gereden (en zelf de Porsche FS Evolution en een Cannondale Jeckyll gehad), maar die konden niet tippen aan m'n Cannondale F1000 (die helaas werd gejat en die ik toen heb vervangen door de Jeckyll).

Ik ben ooit begonnen op een Proflex Offroad (ja, ja, wie kent 'm nog?)
Afbeelding

Waarbij de achtervering zo'n 3cm was en geregeld werd door poly-urethaan bussen (de hardheid van de bussen bepaalde de veer-eigenschappen). Die stuurde best fijn/scherp, maar kon eigenlijk nauwelijks een 'volgeveerde' mtb genoemd worden...

19 jan 2009 11:39

gast schreef:Ik mis 1 nadeel ( als ik de kenners mag geloven, want heb er zelf geen ervaring mee) en dat is de toename aan energieabsorbtie, oftewel: het fietst veel zwaarder?

Klopt, mar dat is erg afhankelijk van het type ophanging, o.a. het draaipunt van de vering, de plaatsing van het lager hebben hier invloed op.
Bij mijn Jeckyll nauwelijks merkbaar. Draaipunt ligt ter hoogte van het middelste kettingblad, dat wordt meestal gebruikt tijdens beklimmingen.

19 jan 2009 11:59

Rad911 schreef:Ik zal in het voorjaar wel een rondje Lage vuursche organiseren voor de liefhebbers.

Lijkt me leuk, ik zal flink gaan trainen, dan kan ik een beetje meekomen :lol:

19 jan 2009 14:44

No problemo!!

19 jan 2009 18:46

Rad911 schreef:....
Het geeft gewoon veel meer grip en comfort. Over bepaalde parcoursen met veel lichte ribbels kan je langer in het zadel blijven zitten. Belasting van de rug is kleiner. Heuvelop kan je langer het wiel op de grond blijven drukken.
Afdalingen worden zekerder genomen,....


Mijn ervaring ook toen ik een tochtje op de bike van een vriend van me reed. Daarvoor was ik nog van plan een hardtail te kopen, het comfort die wordt vertaalt in langer kunnen blijven trappen en minder belasting op de rug zijn voor mij de redenen om het budget wat op te rekken en voor een fully te gaan. Volgens mij is het beste principe waarbij de demper dicht bij de trapas is geplaatst. De duurdere versies zijn namelijk bijna allemaal zo uitgevoerd. Dan heb ik maar een beetje tegenwerken van de demper bij het klimmen. Met de demper tegen de bovenbuis heb je als voordeel dat je makkelijk bij de lock out kunt.

Speedy356 schreef:Ik ben ooit begonnen op een Proflex Offroad (ja, ja, wie kent 'm nog?)
Afbeelding
Jep hier nog een herkenner, de vriend waar ik toen viel mee fietste had een proflex alleen dan met fel groene kleurstelling. Hopeloos veroudert inmiddels, maar de techniek niet kapot te krijgen. Volgens mij heeft ie em nog ergens in de schuur staan stof te happen.

19 jan 2009 19:49

mijn MTB heeft nog een stalen (niet geveerde) voorvork.....

maar weegt wat minder, en is zeer snel (maar kan ook aan het mannetje liggen :?: :twisted: )

al gereden met vering, maar rij (persoonlijk) liever zonder vering (is sneller ...... wel minder comfort bij mijn fiets.... :roll: )

19 jan 2009 20:00

DeniS2 schreef:Met de demper tegen de bovenbuis heb je als voordeel dat je makkelijk bij de lock out kunt.

Zit bij mij gewoon aan het stuur...

DeniS2 schreef:Volgens mij is het beste principe waarbij de demper dicht bij de trapas is geplaatst.


Belangrijk is het draaipunt van de achterbrug. De kracht van de ketting mag er niet voor zorgen dat tijdens het trappen de achterbrug wil gaan kantelen, dan ga je namelijk aandrijfkrachten terugvoelen in de vering. De vering wil dan tijdens het trappen in- of uitveren...

19 jan 2009 23:18

ironpatje schreef:mijn MTB heeft nog een stalen (niet geveerde) voorvork.....
Een stiffy heb ik nu ook, nooit problemen mee gehad en inderdaad lekker snel, maar je wordt wat ouder dus wil je wat meer gemak en als ik zie hoe mijn matern rustig zijn tijdens de afdaling dan heb ik daar graag een beetje minder beleving voor over.

@rad911 ook een lock out op je achtervering op je stuur ?
dat zie je niet zo vaak

19 jan 2009 23:22

Fox heeft setjes die je op je demper aan kan sluiten. Bij mij zat het er vanaf fabriek op.

20 jan 2009 20:39

1 feb moet ik werken.... naja werken ... zakelijk lunchen :)

@ Rad911 : als jij een meeting start kun je inderdaad al een hoop liefhebbers uit dit topic meepakken. Pick-a-date en ik hoor het wel.

Midden van het land is oke by me.

20 jan 2009 20:46

OK, komt voor elkaar!!

24 jan 2009 17:54

Na een tijdje ATB-Loos geweest te zijn vanmiddag mezelf weer verwend en de Gazelle W2 gekocht, kan ik weer lekker ontstressen :lol: zonder cjib-risiko.

04 feb 2009 16:59

En het is heeel iets anders geworden
Afbeelding
Vorige week donderdag op de Cube gereden, lekker maar niet helemaal super. Ik vond em wat lui overkomen. Zaterdag naar Rose gereden met de hoop iets in de winteruitverkoop te kunnen vinden. Spijtig genoeg niet de NPL waar ik me op had gericht. Het oog viel echter wel op een Werks 700 voorzien van nog betere onderdelen, alleen een kilo meer dan de NPL en meer gericht op marathon. De prijs was echter zo goed, 350,- korting dat ik dat kilotje maar voor lief neem. De fiets is er dus klaar voor, nu mijn conditie nog :-)

04 feb 2009 20:11

Nope aluminium,
Carbon is nog een andere prijsklasse, dan heb je het over een 911 GT2.
Dit is al wel een 911-je :wink:

04 feb 2009 22:50

DeniS2 schreef:Het oog viel echter wel op een Werks 700

Zooo!! Errug mooie fiets hoor, gefeliciteerd!
Erg mooi afgemonteerd ook, goed veersysteem en Rose wordt vaak in de BIKE als beste getest. Heel goede prijs / kwaliteitverhouding.
Fiets ze!!

@gast: KTM maakt ook mooie fietsen, maar is hier niet bekend. Geen echt goedkoop spul ook...

04 feb 2009 23:29

Als het dan toch over fietsen gaat... Ik heb een unieke Koga Myata trekkingfiets van Hollandse makelij met het PORSCHE signatuur!!
Perfecte combinatie!
Afbeelding

Re: Ik heb een nieuwe gekocht

08 jun 2009 20:08

Van het weekend met Rad911 al kort aangeroerd en het wordt maar eens tijd de stof van dit draadje te blazen.
Wanneer gaan we een rondje lage vuursche doen of amerongen.
Ik heb inmiddels al een paar ronden Lage Vuursche erop zitten en vorig weekend ook 80km door zwitserse bergen overleefd.
Dus ik ben er klaar voor, ik blijf alleen nog wel klooien met de instellingen van de demping

Re: Ik heb een nieuwe gekocht

08 jun 2009 21:15

Ik vind het een goed plan!! (klik)
Plaats een reactie