Als je je Porsche wilt verkopen, laat het hier dan weten. Lees wel eerst de spelregels in het TKA gedeelte!
03 feb 2009 11:01
Rennsport mss?
bij Lothar zeer betrouwbaar
03 feb 2009 12:00
Clemento schreef:Lijkt mij een betere optie dan die eerste. Maar wellicht dat de prijzen van sportauto's nog gaan dalen. Er zijn genoeg mensen met een liquditeits probleem toch

op dit moment.
Volgens mij is tie excl BTW. Ziet er verder wel goed uit....
04 feb 2009 3:10
Marge auto staat er, er komen dus alleen afleveringskosten bij.
Lijkt me niet zo'n verkeerde deal!
04 feb 2009 23:48
Is dat niet alleen maar als je (zakelijk) de BTW weer af kan trekken
05 feb 2009 0:26
Bij marge zit er geen btw op/in, dus is de prijs voor een part. gelijk als voor een bedrijf. Bij een btw auto is de btw terug te vragen voor een bedrijf, maar niet voor een part.
05 feb 2009 9:46
Kan dan toch alleen maar in geval van consignatie of zie ik dat verkeerd?
05 feb 2009 12:58
van bedrijf naar bedrijf blijft dit gewoon een btw auto(ook via een handelaar), zodra er een part. tussen zit wordt het marge auto.
05 feb 2009 21:17
en een marge auto wordt nooit meer een btw auto toch?
06 feb 2009 12:16
Volgens mij ook, maar heb wel eens op dit forum gelezen dat er een constructie schijnt te zijn dat dat wel zou moeten kunnen.
Maar vlgs een kennis van me(inspect. van de bel.dienst) kan dit niet....
06 feb 2009 13:03
Bij een marge auto is er alleen BTW te verrekenen over de marge..
BTW zit ook in het netto gedeelte waar de BPM is uitgehaald, dat zou te gortig zijn belasting over belasting (zouden de geitenwollensokken wel willen)
dus de BTW is voor de laatste maal afgetikt aan de fiscus door een handelaar na verkoop aan een particulier (welke geen BTW verrekent).