Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

02 feb 2009 22:29

Aantallen, maten en serienummers zijn weinig accuraat op internet. Kwam ik ook achter bij het checken van alle productie aantallen van de inmiddels 402 gemaakte Porsche modellen.

Oh ja wist je dat Porsche tot op heden 402 verschillende modellen voor de openbare weg heeft uitgebracht sinds WOII

02 feb 2009 22:37

Daarom zoek ik het ook op meerdere websites en vergelijk en plaats degene waar er meerdere van staan :wink:

02 feb 2009 22:46

Wist je dat er van de 964 Carrera 4 Lightweight 20 zijn gebouwd?

Wist je dat de 911R uit 1967 ook 20 x geproduceerd is?

Wist je dat er van de 911R ook 4 prototypes waren?

Wist je dat je de 911R met 2 motoren kon bestellen, te weten de 901/21 met 230 pk en de 911/22 met 210 pk?

Wist je dat de nummers van de 911R de volgende waren: 118 990 001 118 990 020?
Laatst bijgewerkt door Stijn van Kooten op 03 feb 2009 8:05, in totaal 1 keer bewerkt.

02 feb 2009 23:52

Stijn van Kooten schreef:Wist je dat je de 911R met 2 motoren kon bestellen, te weten de 901/22 met 230 pk en de 911/21 met 210 pk?



Waar halen ze de ruimte vandaan voor twee motoren :roll:





.

03 feb 2009 0:02

Dan kreeg je er 2 motorfietsen bij Erwin :D

03 feb 2009 0:12

Stijn van Kooten schreef:Wist je dat je de 911R met 2 motoren kon bestellen, te weten de 901/22 met 230 pk en de 911/21 met 210 pk?

de 901/21 Stijn ... En de vermogens zijn bij mijn weten andersom. De 901/21 motoren met 230 pk waren de beruchte type 916 four cam motroren die ook in de 906 gezeten hebben.



Verder zijn het prachtige wagens 8-)

03 feb 2009 0:27

Wist je dat ook het nieuwe Porschemuseum doet voorkomen de 1973 Targa Florio winnaar (911RSR Martini #8, 9113600588, van Lennep) te hebben staan terwijl de auto die er staat een minstens zo indrukwekkende carriere heeft gehad als oorspronkelijk 1972 prototype (9113600020 - R2) :roll:

Afbeelding

03 feb 2009 0:37

heb je hém weer... :lol: :thumleft: blijft een spannend jongensboek!

03 feb 2009 3:32

:lol:

Over spannend jongensboek gesproken:

924 schreef:(...) De 901/21 motoren met 230 pk waren de beruchte type 916 four cam motroren die ook in de 906 gezeten hebben


Op een van de andere P-fora is er iemand die iemand met een 911R kent die zo'n eerder genoemde 4-cam 916 motor heeft. 8)
Je zal 'm hebben zeg! :shock:
Zodra er meer info is, zal ik dat hier wel even plaatsen.

Geloof alleen niet dat je er dan 10,000 per jaar mee zou gaan rijden...

03 feb 2009 8:06

924 schreef:
Stijn van Kooten schreef:Wist je dat je de 911R met 2 motoren kon bestellen, te weten de 901/22 met 230 pk en de 911/21 met 210 pk?

de 901/21 Stijn ... En de vermogens zijn bij mijn weten andersom. De 901/21 motoren met 230 pk waren de beruchte type 916 four cam motroren die ook in de 906 gezeten hebben.



Verder zijn het prachtige wagens 8-)
:wink:

03 feb 2009 8:07

patrick911 schreef::lol:

Over spannend jongensboek gesproken:

924 schreef:(...) De 901/21 motoren met 230 pk waren de beruchte type 916 four cam motroren die ook in de 906 gezeten hebben


Op een van de andere P-fora is er iemand die iemand met een 911R kent die zo'n eerder genoemde 4-cam 916 motor heeft. 8)
Je zal 'm hebben zeg! :shock:
Zodra er meer info is, zal ik dat hier wel even plaatsen.

Geloof alleen niet dat je er dan 10,000 per jaar mee zou gaan rijden...
1.000.000

03 feb 2009 10:38

Stijn van Kooten schreef:Daarom zoek ik het ook op meerdere websites en vergelijk en plaats degene waar er meerdere van staan :wink:

Daar gaat de geloofwaardigheid van de weetjes in dit topic voor zover daar al sprake van was .....


Renntech schreef:
Stijn van Kooten schreef:Wist je dat je de 911R met 2 motoren kon bestellen, te weten de 901/22 met 230 pk en de 911/21 met 210 pk?

Waar halen ze de ruimte vandaan voor twee motoren :roll:

Afbeelding

03 feb 2009 11:30

patrick911 schreef:Op een van de andere P-fora is er iemand die iemand met een 911R kent die zo'n eerder genoemde 4-cam 916 motor heeft. 8)
Je zal 'm hebben zeg! :shock:
Zodra er meer info is, zal ik dat hier wel even plaatsen.

Geloof alleen niet dat je er dan 10,000 per jaar mee zou gaan rijden...

Ben ik ook aan het volgen :lol:


Ik geloof zelfs dat iemand hier op het forum een 'gewone' 906 motor in zijn bezit heeft...

03 feb 2009 12:26

Stijn van Kooten schreef:Wist je dat de nummers van de 911R de volgende waren: 118 990 001 118 990 020?


Kwam die uit Amsterdam?

05 feb 2009 21:32

Wist je dat Ferry een vierzits 928 S4 kreeg voor zijn 75e verjaardag?

05 feb 2009 21:41

Wist je dat de 964 RS ook in Ferrari-geel geleverd was?

06 feb 2009 10:14

Is er niemand meer met leuke weetjes :cry:

06 feb 2009 10:26

Ben ik hier nog niet tegengekomen.

06 feb 2009 10:32

Mwah, leuk? Wist je dat je via de zoekfunctie véél van deze "weetjes" kunt vinden? :mrgreen:
Zoals bijvoorbeeld óók dit "weetje".

06 feb 2009 10:42

Ja, maar daarom is het toch leuk om ze allemaal bij elkaar te plaatsen in een topic? :wink:

06 feb 2009 10:53

Weetjes zijn zaken die je toevallig tegenkomt en die leuk zijn om te weten. Hoe moet ik zoeken op weetjes zoals EriC4C noemt? Stel ik wist niet dat er van sportautos soms stations gemaakt worden, hoe kom ik dit dan te weten via de zoekfunctie? Tenslotte wist ik het niet alleen niet, ik zocht er ook niet naar. In een weetjes-rubriek loop ik er echter tegenaan en blijkt dat ik het leuk vind om te weten.

Het kan zijn dat er door het hele PF allemaal van dit soort wetenswaardigheden staan, ik zou het leuk vinden als die hier verzameld worden. En aan de waarheid getoetst. Je zou er zelfs een sticky van kunnen maken en mensen die met vragen of opmerkingen komen die als overbodig gezien worden hier naar verwijzen, net als gebeurt met het lijstje van PaSCal enz. Dit zou zelfs in meerdere topics kunnen gebeuren, bv: info over kinderstoeltjes in de rubriek "onderdelen gevraagd". Zo hoeven newbies niet steeds de toorn van de oudgedienden over zich af te roepen ("gebruik de F-ing zoekfunctie").
Natuurlijk zijn er altijd weetjes die juist leuk zijn om een beetje geheimzinnig te houden, zoals wat TOTMBO betekent (hoewel dat nu algemeen bekend is geloof ik).

Afijn, ik sla een beetje op hol. :? Zo belangrijk is het ook weer niet.
Ik hoop wel dat er nog veel weetjes komen :thumright:

06 feb 2009 11:40

OK, ik zal het anders formuleren:
Wist je dat (meer) informatie over véél van de hier geplaatste "weetjes" ook via de zoekfunctie gewoon hier op het PF te vinden is? ;)

Of de geplaatste weetjes leuk zijn om te weten is persoonlijk. Daar denkt blijkbaar niet iedereen hetzelfde over.

Wat toetsing aan de waarheid betreft: helemaal mee eens!
..... maar een vergelijking met meerdere websites en het meest voorkomende als waarheid aannemen doet afbreuk aan de geloofwaardigheid wat mij betreft zoals (niet alleen) ik al schreef.

06 feb 2009 13:15

Stijn van Kooten schreef:Wist je dat ..


... het forum ruim 171 Miljoen seconden bestaat :idea: :wink:

06 feb 2009 14:55

Wist je dat er door Porsche in 1973 16 2.7 Carrera RSH (homologatie) modellen zijn gebouwd?

Dit was om veranderingen (o.a. introductie van aluminium ipv magnesium motorblok, 7 & 8" velgen, etc) aan de RS door de FIA goedgekeurd te krijgen voor race-doeleinden.
Grappig is dat dit heeft plaatsgevonden na de initiele eerste serie van 500 exemplaren en deze 16 dus niet de lichtgewicht versies zijn.

M.a.w: als je ergens een 911 2.7 RS vindt met een aluminium blok, dan heb je de jackpot!!
Alhoewel: aangezien ze voor race-doeleinden zijn gemaakt, is het maar de vraag wat ervan geworden is...
Aan de andere kant, van de 1580 geproduceerde RS'n rijden er ook nog minstens 2000 rond :? :roll: :mrgreen:

Bron: Starkey's boek over de RS/RSR heeft een listing van de FIA updates.

06 feb 2009 19:47

Wist je dat het bedrijf Heuer in 1952 van de 356 een 356 America Roadster bouwde? Dit word ook wel als de voorloper van de Speedster gezien. Deze auto werd speciaal ontworpen voor de Amerikaanse markt, vandaar de lage en gesterkte contouren à la Jaguar XK120. De carrosserie bestond uit aluminium.

Wist je dat er ook een 356 Carrera als hardtop/cabriolet was geleverd in 1955? Deze had een 1.5-liter motor en een viermaal gelagerde krukas.

Wist je dat er een soort van bull-bar leverbaar is geweest voor de Porsche 356?

Wist je dat er oorspronkelijk maar 500 930 Turbo's gebouwd zouden worden, maar omdat het zo'n succes was zijn het er veel meer dan 1000 geworden?

Wist je dat in 1988 de 250.000ste 911 werd afgeleverd?

Wist je dat op 31 maart 1998 de laatste 993 van de band liep, en er dus bijna een half jaar 2 modellen beschikbaar waren?
Laatst bijgewerkt door Stijn van Kooten op 06 feb 2009 20:11, in totaal 1 keer bewerkt.
Plaats een reactie