15 feb 2009 19:59
15 feb 2009 21:08
Geert schreef:Met een witte blijf je zitten.
Maarja, met een rooie blijf je klooien..
15 feb 2009 21:10
15 feb 2009 21:18
wolf schreef:Idd forse prijs. Reeds effect nwe belastingwet?
15 feb 2009 21:32
15 feb 2009 21:37
15 feb 2009 22:39
15 feb 2009 23:07
15 feb 2009 23:15
15 feb 2009 23:50
16 feb 2009 19:44
Clemento schreef:Zou er een overwegen van 1985 of eerder omdat 1986 niet meer belastingvrij wordt.
...
Tweede Kamer der Staten-Generaal 2
Vergaderjaar 2008–2009
KST124813
0809tkkst31704-70
ISSN 0921 - 7371
Sdu Uitgevers
’s-Gravenhage 2008 Tweede Kamer, vergaderjaar 2008–2009, 31 704, nr. 70 1
Artikel XIXA
Artikel 72, eerste lid, onderdeel b, van de Wet op de motorrijtuigenbelasting
1994 komt met ingang van 1 januari 2012 te luiden:
b. die voor het eerst in gebruik genomen zijn vóór 1 januari 1987, en
die, voor zover het vrachtauto’s of autobussen betreft, niet bedrijfsmatig
worden gebruikt;
Toelichting
Dit amendement ziet op twee wijzigingen. Voor de bijtelling en
onttrekking privégebruik van de auto van de zaak wordt uitgegaan van de
catalogusprijs van de auto met inbegrip van de BPM. Voor een auto die
meer dan 15 jaar geleden voor het eerst in gebruik is genomen, wordt
daarentegen uitgegaan van de waarde in het economisch verkeer. Als
gevolg van dit amendement wordt deze grens met ingang van 1 januari
2010 verhoogd naar 25 jaar. De opbrengst van deze wijziging bedraagt
jaarlijks € 21 mln. Deze dient ter dekking van verdere vergroeningsmaatregelen,
zoals een sloopregeling, per 2010.
Ten tweede bewerkstelligt dit amendement een wijziging in de
vrijstelling in de motorrijtuigenbelasting voor voertuigen ouder dan 25
jaar. Door dit amendement wordt de vrijstelling in de motorrijtuigenbelasting
voor voertuigen ouder dan 25 jaar per 31 december 2011 bevroren.
Dit wil zeggen dat de voertuigen die op die datum 25 jaar of ouder zijn
onder de vrijstelling blijven vallen, maar dat voertuigen die op die datum
jonger zijn niet meer van de vrijstelling gebruik kunnen maken. Een
beperking van de vrijstelling ligt in de rede, gelet op de toegenomen
rijwaardigheid van moderne auto’s, waardoor grotere aantallen oudere
auto’s, op reguliere basis, van de weg gebruik maken, terwijl ze minder
energie-efficiënt zijn dan nieuwere auto’s. Hiernaast kan handhaving van
de vrijstelling verstorende effecten hebben op de invoering van de
kilometerbeprijzing. De maatregel treedt in werking op 1 januari 2012....
Cramer
Tang
Sap
16 feb 2009 19:59
16 feb 2009 20:14
16 feb 2009 20:16
16 feb 2009 20:54
mick1512 schreef:Dan heb ik mazzel met mijn 86-erEn mooi wel model '87
Natuurlijk is dat belastingvoordeel leuk, maar als je het moet hebben van die paar honderd euro bij het dagelijks rijden van een 911Zou m.i. geen overweging moeten zijn bij de aanschaf...
16 feb 2009 21:19
Als je een oltimer als hobby in je bezit hebt en er vrij weinig in rijd is het toch wel meegenomen die ca 600 E per jaar die je in je zak kan houden. Vooral als je het afzet tegen de waarde die het object nog heeft.
16 feb 2009 23:39
mick1512 schreef:Ben ik met je eens. Ik had het ook over het dagelijks rijden in een 911, zoals de topicstarter van plan is...
16 feb 2009 23:52
17 feb 2009 20:05
17 feb 2009 20:52
17 feb 2009 22:16
Is er een advies waar ik het best een akk kan laten uitvoeren?