Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

15 feb 2009 19:59

http://auto.marktplaats.nl/porsche/2208 ... to_image=1

ziet er netjes uit met weinig km.

http://auto.marktplaats.nl/porsche/2204 ... to_image=1

nieuwe koppeling, remblokken en motorrevisie 8000km geleden

15 feb 2009 21:08

Geert schreef:Met een witte blijf je zitten.
Maarja, met een rooie blijf je klooien..


Ennun zwarte blèdde starte... :wink:

15 feb 2009 21:10

Een zwarte speelt je parten! :wink:

15 feb 2009 21:18

wolf schreef:Idd forse prijs. Reeds effect nwe belastingwet?

Zou er een overwegen van 1985 of eerder omdat 1986 niet meer belastingvrij wordt.
De prijs ving ik erg hoog en heb een paar tips van marktplaats:
http://link.marktplaats.nl/221041386
http://link.marktplaats.nl/220560516

15 feb 2009 21:32

Volgens mij blijft de regel tot 2011 daarna niet meer => waardoor 1986 het laatste bouwjaar is waarvoor de regeling geldt.

15 feb 2009 21:37

Wat je ook gaat kopen , zorg voor wat reserves. :idea:
De 3.2 is voor mij de auto waarmee ik de meeste lol , en de meeste problemen gehad heb.
Heb de 3.2 5 jaar mogen rijden voor woon werk verkeer , en na 2 mnd de 1e problemen .
Kosten waren gelijk aan de aankoopsprijs . :cry:

15 feb 2009 22:39

motor ge-996'd? please do enlighten us. een ramptoeristig trekje is mij niet vreemd

15 feb 2009 23:07

Hi Paul. Het zal wel gaan als dagelijkse auto, maar een 964 heb je ook voor dat bedrag, en die heeft A/C, stuurbekrachtiging en nog wat meer zaken. Persoonlijk vind ik de vraagprijs erg hoog. Mocht je deze auto serieus overwegen adviseer ik een akk te doen bij een van de bekende Porsche specialisten. Veel plezier en succes met je zoektocht.

15 feb 2009 23:15

De tweede is wel een erg mooie, met origineel nederlands kenteken. Op zich vind ik de prijs ook nog wel o.k.!

15 feb 2009 23:50

hij wil geen 964. hij wil een 3.2. rauwer en zonder al die elektrische meuk.

16 feb 2009 19:44

En terecht; en alles dat er niet op zit gaat ook niet kapot. 8)


Clemento schreef:Zou er een overwegen van 1985 of eerder omdat 1986 niet meer belastingvrij wordt.
...


1 jan. 1987 is volgens mij de waterscheiding.


Tweede Kamer der Staten-Generaal 2
Vergaderjaar 2008–2009
KST124813
0809tkkst31704-70
ISSN 0921 - 7371
Sdu Uitgevers
’s-Gravenhage 2008 Tweede Kamer, vergaderjaar 2008–2009, 31 704, nr. 70 1
Artikel XIXA
Artikel 72, eerste lid, onderdeel b, van de Wet op de motorrijtuigenbelasting
1994 komt met ingang van 1 januari 2012 te luiden:

b. die voor het eerst in gebruik genomen zijn vóór 1 januari 1987, en
die, voor zover het vrachtauto’s of autobussen betreft, niet bedrijfsmatig
worden gebruikt;
Toelichting
Dit amendement ziet op twee wijzigingen. Voor de bijtelling en
onttrekking privégebruik van de auto van de zaak wordt uitgegaan van de
catalogusprijs van de auto met inbegrip van de BPM. Voor een auto die
meer dan 15 jaar geleden voor het eerst in gebruik is genomen, wordt
daarentegen uitgegaan van de waarde in het economisch verkeer. Als
gevolg van dit amendement wordt deze grens met ingang van 1 januari
2010 verhoogd naar 25 jaar.
De opbrengst van deze wijziging bedraagt
jaarlijks € 21 mln. Deze dient ter dekking van verdere vergroeningsmaatregelen,
zoals een sloopregeling, per 2010.
Ten tweede bewerkstelligt dit amendement een wijziging in de
vrijstelling in de motorrijtuigenbelasting voor voertuigen ouder dan 25
jaar. Door dit amendement wordt de vrijstelling in de motorrijtuigenbelasting
voor voertuigen ouder dan 25 jaar per 31 december 2011 bevroren.
Dit wil zeggen dat de voertuigen die op die datum 25 jaar of ouder zijn
onder de vrijstelling blijven vallen, maar dat voertuigen die op die datum
jonger zijn niet meer van de vrijstelling gebruik kunnen maken. Een
beperking van de vrijstelling ligt in de rede, gelet op de toegenomen
rijwaardigheid van moderne auto’s, waardoor grotere aantallen oudere
auto’s, op reguliere basis, van de weg gebruik maken, terwijl ze minder
energie-efficiënt zijn dan nieuwere auto’s. Hiernaast kan handhaving van
de vrijstelling verstorende effecten hebben op de invoering van de
kilometerbeprijzing. De maatregel treedt in werking op 1 januari 2012....
Cramer
Tang
Sap


http://parlando.sdu.nl/cgi/showdoc/sess ... 124813.pdf


Link had ik al eens gepost in dit topic: http://www.porscheforum.nl/viewtopic.ph ... highlight=

Mocht het niet kloppen dan hoor ik dat graag; als "1986 rijder". :)

16 feb 2009 19:59

Dan heb ik mazzel met mijn 86-er :D En mooi wel model '87 8)
Natuurlijk is dat belastingvoordeel leuk, maar als je het moet hebben van die paar honderd euro bij het dagelijks rijden van een 911 :roll: Zou m.i. geen overweging moeten zijn bij de aanschaf...

16 feb 2009 20:14

belangrijker is de bijtelling op dagwaarde t/m 86, bij zakelijk gebruik :idea:

16 feb 2009 20:16

yep :!:

16 feb 2009 20:54

mick1512 schreef:Dan heb ik mazzel met mijn 86-er :D En mooi wel model '87 8)
Natuurlijk is dat belastingvoordeel leuk, maar als je het moet hebben van die paar honderd euro bij het dagelijks rijden van een 911 :roll: Zou m.i. geen overweging moeten zijn bij de aanschaf...

Als je een oltimer als hobby in je bezit hebt en er vrij weinig in rijd is het toch wel meegenomen die ca 600 E per jaar die je in je zak kan houden. Vooral als je het afzet tegen de waarde die het object nog heeft. Mijn P944 heeft bijvoorbeeld 2700 gekost bij aanschaf en dan is die 600 een aardig aandeel van die aanschaf. Indien ik een P911 van 20.000 E zou hebben gekocht is dat maar een klein aandeel. Dus voor de man met de krappe beurs is die 600 E wel een overweging die rol heeft gespeeld bij de aanschaf. Denk ook wel dat tzt de restwaarde van belastingvrije wagens hoger zal zijn dan wagens die dat niet hebben en in gelijke staat van onderhoud zijn.

16 feb 2009 21:19

Als je een oltimer als hobby in je bezit hebt en er vrij weinig in rijd is het toch wel meegenomen die ca 600 E per jaar die je in je zak kan houden. Vooral als je het afzet tegen de waarde die het object nog heeft.

Ben ik met je eens. Ik had het ook over het dagelijks rijden in een 911, zoals de topicstarter van plan is...

16 feb 2009 23:39

mick1512 schreef:Ben ik met je eens. Ik had het ook over het dagelijks rijden in een 911, zoals de topicstarter van plan is...

Heb in 6 weken al meer dan 4000 km gereden en daar komen als er geen grote problemen komen nog wel 15000 bij dit jaar dus rij er dagelijks in. Moet toch goed mogelijk zijn met een P944 of P911 of elk ander type. Gewoon onderhoud plegen op tijd en een beetje geluk hebben.

16 feb 2009 23:52

De hele bandbreedte van het rijden met een 3.2 begint me nu duidelijk te worden! Is er een advies waar ik het best een akk kan laten uitvoeren?
In iedergeval bedankt tot zover.

17 feb 2009 20:05

Ha Paul, had je niet verwacht he, drie pagina's discussie :mrgreen:

Op het forum wordt veel verwezen naar Renntech in Steenwijk. Ik weet niet waar jij woont, maar voor mij was dat wat ver... Ik heb de keuring uit laten voeren bij Rob Goossens in Uithoorn. Maar als je de zoekfunctie gebruikt vind je vast nog veel meer adviezen.

17 feb 2009 20:52

Dank je Mick.
Ik ben echt onder de indruk van de reacties => dus nee dat had ik niet verwacht!

17 feb 2009 22:16

Paul57 schreef
Is er een advies waar ik het best een akk kan laten uitvoeren?


Een beetje dichtbij de plaats waar de auto staat . Dus niet een auto die in Utreg te koop staat in Friesland een a.k.k. laten ondergaan .
Wel door een specialist of dealer laten doen , dan heb je alles op papier ,van iemand die verstand van P's moet hebben .
Plaats een reactie