Hier kun je praten over alles wat niets of weinig met ons merk te maken heeft.
13 feb 2009 14:03
esgigt schreef:Ik lees net dat er in januari 48% minder huizen verkocht zijn dan in december...
En er schijnt de afgelopen maanden 80% minder ijs te zijn verkocht dan in de zomer van 2008.....
Vergeleken met januari vorig jaar (28%) lijkt 42% van die daling seizoensgebonden te zijn.
13 feb 2009 15:22
Schiedingen zakken ook , is te duur geworden , geld hetzelfde voor liefde buiten de deur , ook te duur . Al met Al , leve de kredietcrisis , goed voor het gezinsleven
13 feb 2009 15:39
amandus schreef:Schiedingen zakken ook , is te duur geworden , geld hetzelfde voor liefde buiten de deur , ook te duur . Al met Al , leve de kredietcrisis , goed voor het gezinsleven

wat kost een schieding tegenwoordig
13 feb 2009 15:46
ook met de wegenbelasting zo , nog 20 % wordt daadwerkelijk besteed aan het wegennet ...
13 feb 2009 16:16
Wij merken niets van minder scheidingen. In tegendeel zelfs. Is voor onze business alleen maar goed.
13 feb 2009 16:28
gast schreef:Mag ik ook eens klagen

Natuurlijk mag dat. Volgens mij is dat een grondrecht voor Nederlanders...
13 feb 2009 17:52
Stukje van Pelican gecopieerd:
I know several people in this industry, and they are going down one by one. The pattern is the same: They bought a bunch of cars at "pre-crash" (November 2008 or so) prices. As the stock market plummeted, and the value of used luxury/sports cars also began a major slide, retail prices went down, but these sellers hung on to their now above-market prices, hoping to avoid losses. But no turnabout came, and prices continued to slide.
Because the prices were no longer market correct, and the sellers would not take the loss, they ended up sitting on inventory, keeping up hope. That seems like what happened, as he says on his website that they have had no sales in the past 3 months.
This kills the business, because all they are doing is sitting on stale inventory, which gets more stale (i.e. overpriced) by the day. All their capital is tied up in the stale inventory, so they can't go out and buy cars at wholesale "post-crash" prices, which they can then try to turn quickly at post-crash retail prices. There is also fear and confusion caused by the lack of sales. So they are locked into a large amount of inventory that they are completely underwater on. The business is essentially in a death lock, frozen up.
It's sad to see, I've seen it happen to too many really good people, who were doing a good job for their customers, and taking a risk and living their dream.
14 feb 2009 1:57
Devils son schreef:Natuurlijk mag dat. Volgens mij is dat een grondrecht voor Nederlanders...

Ik dacht altijd dat "klagen" een teken van gezondheid van een Nederlander was...
Jort schreef:En er schijnt de afgelopen maanden 80% minder ijs te zijn verkocht dan in de zomer van 2008.....
maar dat is verschrikkelijk

Obama moet direkt een nieuwe koude oorlog starten!
17 feb 2009 10:57

Wel een leuk
artikel over de aandelen handel en wandel van Porsche!
17 feb 2009 13:56
Inderdaad leuk , Porsche als Hedgefund
17 feb 2009 14:12
esgigt schreef: maar dat is verschrikkelijk

Obama moet direkt een nieuwe koude oorlog starten!

Neem aan dat je in de gaten had, dat het ter illustratie van seizoensinvloeden was.
17 feb 2009 14:55
amandus schreef:Schiedingen zakken ook , is te duur geworden , geld hetzelfde voor liefde buiten de deur , ook te duur . Al met Al , leve de kredietcrisis , goed voor het gezinsleven

mooie colum in de Carros he....
17 feb 2009 17:03
In de Garros inderdation , benne nie slim genoeg om het zelf te bedenken

Hoe vonnie him de Garros
17 feb 2009 17:23
was wel weer aardig...ik gebruik hem ook wel eens hoor

, deze kijk op de recessie..leuk stukje !
19 feb 2009 8:57
do 19 feb 2009, 06:00 Saab ziet in 2010 het licht uitgaan
Twingly blog zoekenJouw blog hier
AMSTERDAM - Het noodlijdende Amerikaanse autoconcern General Motors (GM) wil de Zweedse dochteronderneming Saab over een jaar sluiten. Dat werd gisteren duidelijk nadat GM zijn plannen aan de Amerikaanse regering presenteerde om in aanmerking voor meer leningen te komen. Daarmee is de druk op de Zweedse regering verhoogd om Saab te redden. Maar de Zweedse regering voelt daar niets voor.[color=yellow][/color]
Allemaal niet best forumleden, waar gaat dit heen
Ben geen Saab fan, maar om hem te laten verdwijnen
19 feb 2009 9:10
Saab was toch al verdwenen??

Je reed gewoon in een Vectra...
Ik ben wel benieuwd wat er met Opel gebeurd. Dat willen ze afstoten...
19 feb 2009 9:40
Dat is (zakelijk gezien) nog wel een interessant merk. Saab zal echt lastig worden denk ik. Misschien BMW? Of Chinezen?
19 feb 2009 11:04
Rad911 schreef:Saab was toch al verdwenen??

Je reed gewoon in een Vectra...
Ik ben wel benieuwd wat er met Opel gebeurd. Dat willen ze afstoten...
Enne had al jaren geen identieteit meer , de laatste mooie en heerlijke reismobiel was de 9000 serie ......zwakke broeder was het geworden met leentjebuur van de OPOL
19 feb 2009 11:18
De laatste mooie saab was de vorige 9-3 cabrio. Tijdloze auto waar je (nog) altijd in gezien kan worden, vooral zo'n aero.
Saab is daarna vernaggelt. Zonde.
19 feb 2009 11:43
Geen opels meer op de weg... *zwijmel*
19 feb 2009 12:11
Sleurhut dan ook maar gelijk van de weg en niet te vergeten de campingsmoking
Laatst bijgewerkt door
amandus op 19 feb 2009 13:05, in totaal 1 keer bewerkt.
19 feb 2009 12:22
Heb al eerder vermeld, veel aan de 96 gewerkt met de 2 takt (en zijn vrijloop) en later de Ford V4 erin.
Waren toch wel aparte auto's hoor, er zat zeer veel geschroefd, en in zijn achteruit om de sleutel eruit te halen
Had wel veel van de Volvo 444 en 544 (katterug).
19 feb 2009 13:07
Had paar jaar een 99. Met overdrive-knopje. En triumph motor
Dacht dat nu wel de hele bodemplaat GM was.
19 feb 2009 13:24
Bij ons in de garage hadden ze wel een leuke spreuk "voor elke Aap een Saab", sorry Marcel was een inkoppertje
Winny v/d Klis, ook al jaren lid van de NPC heeft denk ik net op tijd zijn dealerschap in Amsterdam op tijd verkocht (De Snelheid t/o VU)
Die 2,3 motor, is die van Saab zelf Marcel
19 feb 2009 13:32
Kleine correctie , volgens mij Willem van der Klis , tevens heeft hij de grond verkocht en niet zijn bedrijf