Hier kun je praten over alles wat niets of weinig met ons merk te maken heeft.
Plaats een reactie

Hoe zie je jezelf en wat is je leefdtijdscategorie

Man jonger dan 45 jaar
78
66%
Man 45 jaar of ouder en heeft al 20 jaar P
9
8%
Man 45 jaar daarna P gekocht (geen midlife crisis)
16
14%
Man 45 jaar daarna P gekocht (midlife crisis)
2
2%
Ben een vrouw met P
4
3%
Ben een vrouw zonder P
2
2%
Man jonger dan 45 zonder P
5
4%
Man ouder dan 45 zonder P (geen midlife crisis)
2
2%
Man ouder dan 45 zonder P (midlife crisis)
0
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen : 118

19 feb 2009 21:20

horn schreef:Pardon? Sinds wanneer niet?

je ziet er uit als een dik buikige 18 jarige.... :lol: :lol: :lol:

19 feb 2009 21:23

oh, horn, zo'n afgetrainde met een gort droog lichaam, hoe durven ze :D

19 feb 2009 21:35

Man jonger dan 45 jaar
68%

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: allemaal mannen die vroeg in hun midlife crises zitten :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Ach, misschien zelf ook er wel een :roll:

Mauk

19 feb 2009 21:41

40 jaar en absoluut in de midlife crisis... althans, volgens familie en vrienden :wink:

19 feb 2009 21:56

Midlifecrisis
De midlifecrisis is een psychologisch begrip, dat weergeeft dat mensen in de periode tussen de 35 en 50 jaar geconfronteerd kunnen raken met zingevingsvraagstukken en daardoor uit balans kunnen worden gebracht.
[bewerk]Begrip

Een midlifecrisis is een emotionele staat van twijfel en onrust. Een persoon voelt zich oncomfortabel worden bij de gewaarwording dat zijn of haar leven half voorbij is. Het leidt over het algemeen tot een bezinning en zelfreflectie op wat men heeft gedaan met zijn of haar leven tot dat moment. Vaak gaat het gepaard met gevoelens dat men niet genoeg heeft bereikt, in welke zin dan ook. Mensen die een midlifecrisis ervaren klagen vaak over verveling of afgestompt zijn met hun baan, hun partner en hun sociale contacten. Men voelt een sterke aandrang om, soms ingrijpende, wijzigingen aan te brengen in deze levensgebieden. Er wordt nogal eens een koppeling gelegd met het levenslange proces van zelfactualisatie, een term die de psycholoog Abraham Maslov aan de top van zijn piramide plaatst (zie: motivatietheorie). Een midlifecrisis duurt ongeveer 3 tot 10 jaar bij mannen en 2 tot 5 jaar bij vrouwen: uiteraard is deze termijn strikt persoonsgebonden en er bestaat zelfs twijfel over de vraag of ieder mens te maken krijgt met een mid-life crisis.Tijdens de middelbare leeftijd zijn er diverse factoren die de persoonlijke ontwikkeling beïnvloeden. Deze factoren zijn onder andere (zeker niet uitputtend): werk en carrière; huwelijk en (buiten)echtelijke relaties; het volwassen worden van kinderen; fysieke veranderingen die gepaard gaan aan het ouder worden.
[bewerk]Kenmerken

Mensen die aangeven in een midlifecrisis te zitten geven vaak een aantal kenmerken aan. Deze kenmerken zijn onder andere: een zoektocht naar een niet nader bepaald levensdoel of een vage droom; een sterke behoefte om zich (weer) jong en vitaal te voelen; het aanschaffen van ongebruikelijke of kostbare zaken zoals kleding, een snelle of dure auto of motorfiets, juwelen, hebbedingen e.d.; het extra aandacht schenken aan fysieke kenmerken; plotseling en soms irrationeel bepaalde ingrijpende beslissingen in het leven nemen; de behoefte om meer tijd alleen door te brengen of juist met bepaalde vrienden/vriendinnen.

Ik heb gewoon een P gekocht enz.

19 feb 2009 22:01

Kocht op mijn 30ste mijn eerste (huidige) 911, maar bovenstaande begripsomschrijving lezende, besef ik mij dat ik al minstens sinds de kleuterschool een midlife-crisis heb... :shock:
Kan dus niet echt een lineair verband leggen... :roll:

19 feb 2009 22:06

Mhhh ... een stuk minder keuze bij de vrouw, hè? Met of zonder P. Ah, wij hebben geen midlife crises? :lol: :wink:

Ik ben nog maar een jonkie, natuurlijk ... :mrgreen:

19 feb 2009 22:06

Jee met mijn 33ste (nog 3 weken en dan kom ik alweer in mijn 35ste levensjaar................) hoor ik bij de jonge groep Porscherijders.

Maar....... je bent zo oud als je je voelt en dat geldt gelukkig voor iedereen :D

19 feb 2009 22:11

Lydia schreef:Mhhh ... een stuk minder keuze bij de vrouw, hè? Met of zonder P. Ah, wij hebben geen midlife crises? :lol: :wink:

Maar wel een MENOPAUZE :mrgreen: Afbeelding

19 feb 2009 22:16

En PMS... :mrgreen:

19 feb 2009 22:17

:shock: Mot ik hier nou weer mee.

Ver voorbij welke crisis dan ook, ik heb er twee en ik ben te oud.
:uh:

Maukers, hellup :?: :mrgreen:

19 feb 2009 22:32

Dubbel crisis!!! :D

19 feb 2009 22:35

Lydia schreef: wij hebben geen midlife crises? :lol: :wink:

Jij krijgt opvliegers :mrgreen: doe mij maar een ML-crisis dan 8)

19 feb 2009 22:51

LeoH schreef:Jij krijgt opvliegers :mrgreen: doe mij maar iets anders dat OP gaat :lol:

:wink:

19 feb 2009 22:59

Porsche toen ik 38 was en er weer uit met 42. :cry:
Als ik 44 ben maar weer eentje(997) aanschaffen denk ik.

19 feb 2009 23:08

He lekker Ajax scoorde net 1-0 :ba:

Bedrijf bestaat sinds 1882, 4' generatie, 35 jaar getrouwd en 26 jaar Porscherijder nou nou dat zijn toch cijfers hé :oops:

19 feb 2009 23:11

42, heb nu twee jaar mijn Porsche maar die is niet van het type waarmee je vrouwen aantrekt (sterker nog, in mijn vorige auto- knalrode Golf- kreeg ik meer aandacht) en ik heb 'm gewoon gekocht omdat het de vervulling van een jongensdroom was.

Volgens mijn vriendenkring heb ik geen merkbare midlife crisis, ik ben altijd zo gek geweest.

19 feb 2009 23:16

Tom80 schreef: gekocht omdat het de vervuiling van een jongensdroom was.
:shock:
da's geen crisis, da's de puberteit :mrgreen:

geintje.... :wink:

19 feb 2009 23:48

LeoH schreef:
Tom80 schreef: gekocht omdat het de vervuiling van een jongensdroom was.
:shock:
da's geen crisis, da's de puberteit :mrgreen:

geintje.... :wink:

:lol:

19 feb 2009 23:56

:mrgreen: :mrgreen:

20 feb 2009 0:01

Afbeelding

20 feb 2009 0:05

Afbeelding

20 feb 2009 0:07

amandus schreef: ... Maar wel een MENOPAUZE :mrgreen: ...

Duurt gelukkig nog een jaar of 15.
Bij vrouwen staat geen leeftijdskeuze :wink:

20 feb 2009 0:20

Duurt gelukkig nog een jaar of 15.
Bij vrouwen staat geen leeftijdskeuze

Er zijn er onder ons die eeuwig jong blijven en iedere crisis moeiteloos passeren. Gewoon gas geven :!:

20 feb 2009 0:21

Yep, gewoon doortrappen en op de hoek een keertje bellen. :wink:
Plaats een reactie