22 feb 2009 13:55
Jeroen914 schreef:Olaf schreef:Schakelen - net voordat de toerenbegrenser in komt
+1
22 feb 2009 15:06
22 feb 2009 16:03
22 feb 2009 16:07
944 guy schreef:Niet meer trekkracht aan de wielen, maar meer trekkracht aan de wielen dan wanneer je opschakelt en je een andere overbrenging hebt.
22 feb 2009 19:19
HV schreef:.. automaat .. rem je natuurlijk nauwelijks nog op de motor).
HV schreef:is dat terug laten remmen op de motor overigens ook te ervaren in een 944?
Bertroex schreef:Mmmmjaaaa well, dit is toch een ongewone vraag.
Eerstens: over welke 944 hebben we het? Een S2- veel torque: je kan rijden als een diesel-, of een 2,5litre 16 ventiler, de 944S, die niets had in de bodem en alles gaf vanaf 5500 rpm?
Bert
Bertroex schreef:Tweedens: wat is de staat van onderhoud van de motor. Compressie, riemen, tensioners, rollers, laatste onderhoud, olie/filters enz
Bert
Bertroex schreef:Derdens: hoe "voelt" de motor aan. Oud heertje altijd op 3000 rpm geschakelt of is de motor erg vlot, willing to rev, goede trekkracht in alle toeren enz?
Bert
Bertroex schreef:Vierdens: ik laat een porsche motor nooit stationair "warm draaien". De oudere porsches liepen te rijk ingesteld in de koude start fase en de potentiele schade die dat toebracht is niet goed. Ik start, wacht een minuutje of zo en dan niet boven de 3500 rpm en lichte gas totdat de temperatuur volledig warm is.
Bert
Bertroex schreef:Laatstens: Ik probeer iedere Porsche waar ik mee rijd "hun eigen verhaal" te laten vertellen. De versnellings bak, de koppeling, de motor laten je voelen wanneer het okay is om door te trekken, mits de technische staat helemaal in orde is.
Ik ga echt niet proberen om truukjes uit te halen indien er geen zekerheid is betreffende de toestand van de riemen, rollen etc.
Bert
Bertroex schreef:Ik kom de eerste 1000 km vaak niet boven de 5500 wanneer warm, maar schakel veel om te veranderen van toerental. Tussen 1000 en 1800 km trek ik vaak in tweede en derde op de motorweg door. Van 3200 rpm in 5, naar 4600 rpm in 4, naar 5500 rpm in drie en gas erop tot 6200 rpm en doorschakelen. Zeg maar, elke 10 km hetzelfde regime voor 200 km of zo. (afstanden zijn wel wat langer hier).
..
Maar de vraag is: hoe zit het met jouw wagen?
Bert
22 feb 2009 21:49
23 feb 2009 0:11
23 feb 2009 0:28
23 feb 2009 10:09
Tussen 3000 - 4000 toeren 25%
Tuseen 4000 - 6000 toeren 31%
Meestal voor 3000 toeren en soms tot tot 6000 toeren 21%
Ga soms tot ver boven de 6000 toeren 21%
HV schreef:ah Clemento, een ex USA dus, jouw 944? (weet overigens niet wat dit voor gevolgen heeft voor vermogens- en koppelkromme t.o.v. standaard 163pk versie).
944 guy schreef:Compressie is wat lager (zitten uitsparingen in de zuigers). Bij een 928S US/ROW weet ik dat ook de koppen en nokkenassen verschillend zijn, maar dat lijkt hier volgens PET niet het geval.
Als je je 944 op wil fokken moet je dus ROW zuigers erin fleppen en deze knaap installeren: http://www.sdsefi.com/ Voor 2000 euro heb je dan 200pk(meer aan een ongeblazen 944 aanpassen is zonde
)
23 feb 2009 15:21
Heeft niks met onderhoud te maken... 25% is een stumper die z'n auto alleen heeft voor de looks en/of status...Clemento schreef:Dus 25% is aardig brave rijder en zal weinig extra onderhoud nodig hebben ivm overmatige stijtage zoals uitgeblazen koppakkingen en verbrande kleppen.
ja, dat zie je verkeerdDe boven de 6000 toeren liefhebbers hebben mi weinig respect voor de techniek of zie ik dat verkeerd.
23 feb 2009 15:24
Jeroen914 schreef:ja, dat zie je verkeerd
23 feb 2009 20:57
24 feb 2009 12:56
24 feb 2009 15:27
24 feb 2009 17:29
24 feb 2009 17:40
27 feb 2009 14:47
Jeroen914 schreef:Juist als je respect hebt voor de techniek hou je 'm gewoon lekker in z'n toeren