Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
24 feb 2009 10:43
Op aanraden van Reñger heb ik de schadeclaim Rijkswaterstaat aan mijn verzekering voorgelegd. Zij hebben gelukkig meer verstand van verzekeren dan ik. Dus ik vertrouw er op dat zij 'de wegen'

voor het indienen van een schadeclaim kennen!
24 feb 2009 11:06

Ik ben heel beñieuwd hoe de verzekeriñg met een LAK schadeclaim om zal gaañ ¿
24 feb 2009 19:28
Ik dus ook!! zal wel een enorme opschudding geven als lydia dat voor elkaar krijgt. Ik duim voor je. lydia
24 feb 2009 19:43

Ja,
maar let op: je moet een schadeformulier indienen met plaats EN tijdstip van ontstaan van de (ruit en/of lak-) schade.
Lydia kan dat (vrijwel) exact duiden. Ik kon dat ook.
Ze schijnen elke claim op waarschijnlijkheid te kunnen beoordelen.....big brother kijkt tenslotte langs de snelwegen constant mee
Dit laatste overigens "naar verluid"
Ik heb tot op heden over mijn ruitschade en het eigen risico geen verder bericht gekregen.
24 feb 2009 21:42
Aangifte doen bij de politie in de desbetreffende regio is ook verplicht om aanspraak te maken op kostenvergoeding van RWS. Of is dit vervallen?
24 feb 2009 21:54

Dat heb ik iig nog niet te horen gekregen........
24 feb 2009 22:06
Had ik begrepen na de bovengenoemde akkefietjes van die 2 maten van me. Anders kan RWS niet vaststellen om welke plaats/ en tijd het gaat en dan kan de bewijslast niet vastgesteld worden. (heb ik van horen zeggen).
24 feb 2009 22:37
bewijslast
Die ligt met kilo's op de vluchtstrook.
Viel me ineens op toen ik begin van de middag op de A-1 ter hoogte van de afslag Laren (richting Adam) in de file stond, vanwege slecht wegdek van 3 naar 1 rijbaan
Er liggen echt hele brokken asfalt, als er even een vrachtauto afzwaait dan is de achterligger totall loss
24 feb 2009 23:49
Het is ook niet een klein pitje .. Het is wat moeilijk te zien op de foto, maar het is aardig groot en behoorlijk diep!
25 feb 2009 10:28
Zo iets doet altijd zeer.
25 feb 2009 10:34
bij mij zag het er ook zo uit, maar dan een stuk of 200 meer
25 feb 2009 18:23
Hou ons op de hoogte Lydia !
28 feb 2009 12:56
RufBTR schreef:bij mij zag het er ook zo uit, maar dan een stuk of 200 meer


Bij mij niet zoveel anders. Zowel de BMW als de 996 zijn inmiddels bezaaid met allemaal kleine pitjes.
Ben bang dat RWS aan de lakschade niks doet. Heb een claim terug gehad met als antwoord dat de ruitschade die ik kort geleden op liep met de BMW vergoed wordt maar de lakschade niet en dat terwijl er een pit in de motorkap zit die groter is dan bij Lydia en tot op het blank metaal door is recht voor de ster in de ruit.
28 feb 2009 18:14
maurice schreef: ......de ruitschade .... vergoed wordt maar de lakschade niet
Ik heb begrepen, dat hier door betrokken verzekeringsmaatschappijen toch aan gewerkt wordt. Het zou me niet verbazen als er hierover een juridische procedure komt...............
05 maart 2009 23:05
Hoe vaak kan je je ruit laten vervangen dan .Vorige maand nieuwe erin laten zetten ( verzekering ) vanmiddag a9 wederom een ster erin ?
Hoe vaak dekt de verzekering dat ?
06 maart 2009 15:26
Na de derde keer kun je je nergens meer verzekeren.

Geintje, volgens mij is dat onbeperkt, ik kan iig geen beperkingen in de polisvoorwaarden vinden.
07 maart 2009 0:24
RenDo schreef:Ik heb begrepen, dat hier door betrokken verzekeringsmaatschappijen toch aan gewerkt wordt.
Dat gaf de lease maatschappij in dit geval ook al aan.
03 maart 2013 18:29
het lijkt nog slechter met het wegdek dan toen ik deze post in 2009 heb geplaatst. vandaag op de A4 regende het steentjes. was met de dd gelukkig niet met de porsche.
03 maart 2013 19:00
Idd. Gisteren op de A4 tot twee maal toe!!
03 maart 2013 21:22
Mensen , als motorrijder , porscheliefhebber en ..... leverancier van reparatieproducten voor wegen .
even mijn ervaringen.
Doordat er op dit moment crisis is in ons mooie landje worden er steeds minder wegen voorzien van een
nieuwe deklaag (zeg maar het asfalt waar je op rijdt)
Als leverancier melden we vaak dat bepaalde wegen er aan toe zijn maar door alle bezuinigingen
en het niet kunnen beslissen worden wegen opgelapt met tijdelijke oplossingen .
Als er dan een winter komt zoals nu (nat weer , vorst , nat weer , vorst ) dan breken er spontaan
gaten in het wegdek .
ZOAB is een zeer open asfaltsoort waar water tussen het asfalt zit (dit geeft voor de automobilist het voordeel van weinig spray tijdens regen) Als het gaat vriezen dan breekt het ZOAB los .. en dan kan op allerlei stukken gebeuren.
De afgelopen 2 maanden is het bij ons een gekkenhuis met reparatieasfalt (en ook soorten die echt wel blijven zitten) helaas zijn er ook weken bij waarin het rustig is en dat komt omdat de overheid steeds
bezig is om te controleren of het allemaal ECHT nodig is en steeds weer moet verantwoorden .
Dus mocht je jongens aan het werk zien ... die willen echt elke dag wel gaten repareren maar
moeten opdracht krijgen om het te doen , anders krijgen ze niet betaald. Ik zou zeggen geef ze de ruimte , let er op dat die jongens een gevaarlijke werkplek hebben en rij er met een verantwoorde snelheid langs want ze zorgen voor reparatie waar we allemaal plezier van hebben .
Gaten kunnen tot -5 hersteld worden (en zelfs wel kouder maar dan is het een echt rotwerkje)
Scheuren kunnen bij droog weer hersteld worden (ook al vriest het)
Zo even weer een beetje iedereen op de hoogte gebracht van een prachtig vak .. de wegenbouw
03 maart 2013 22:54
Ik vindt zowiezo het onderhoudt slechter geworden van de NL wegen, niet alleen asfaltwegen. Ik hou eigenlijk altijd redelijk veel afstand tot mijn voorganger, zodat ik weinig tot geen steenslagschade heb. Vorig jaar, dacht ik, steen van een tegenligger op mijn voorruit gehad, en verhaald op verzekering, gelukkig!
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.