Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

09 maart 2009 17:34

Fikkie is toch een Hond :?:

09 maart 2009 17:45

Volgens mij is Porsche nooit een zeer exclusief merk geweest.

Zoals Paul Frère vroeger zei, het verschil tussen Porsche en Ferrari ?
Porsche is sportief, Ferrari is elitair en exclusief.
Onder sportief moet je ook verstaan denk ik een betrouwbare auto voor circuit en races. Een Alfa 8C mag misschien exclusief zijn, maar ik denk dat hij even sportief/betrouwbaar is als alle andere Alfa's, niet dus.

Nog een geluk dat we niet meemaken dat Porsche met een nieuwe traktor uitkomt. Hoe zou dat vroeger onthaald geweest zijn ?

Wat is eigenlijk exclusief ? Ferrari, Aston Martin, Lamborghini ?
Hangt er van af waar je woont, maar hier ben ik ze ook al zat gezien.

Iets exclusief voor mij is de Bugatti Veyron, Pagani Zonda, Apollo Gumpert.

09 maart 2009 17:51

MS964 schreef:Nog 1 erbij: The slowest car we build is still a very fast vehicle.


Daar zeg je wat: moeten die kappers-auto's er niet uit ?

09 maart 2009 18:11

De eerste 2.5 deed:

Topsnelheid 240 km/u
Acceleratie 0-100 km/h 6,9 s

Echt snel is anders, maar valt m.i. nét binnen de 'sportautomarges'. Hetgeen voor veel KJN-s niet geldt.

09 maart 2009 18:23

rufie schreef:
Wat is eigenlijk exclusief ? Ferrari, Aston Martin, Lamborghini ?


Vroeger kocht ik altijd de Autovisie jaarboeken om lekker op te kwijlen (tot ik 16 was: toen kreeg ik andere interesses ;-)). Ik kende de meest(e) auto's echt alleen van papier. In het wild zag je ze nooit. Herinner me nog: witte 308 GTB, 400i, AM DB nog iets, Countach (in groen op de Autobahn) en een incidentele Rolls. Voor de rest zag je ze echt bijna nooit. Nu struikel je in 020 over de AM's, Maserati's etc.

09 maart 2009 18:35

Het ligt er waarschijnlijk inderdaad aan waar je woont. De enkele Porsche die je hier ziet is een kjn en 997 modellen, en nu wil ik niet op een hele hoop tenen tegelijk trappen, :D maar deze auto´s worden bijna zonder uitzondering door vrouwen bereden. Voor de rest zijn het de exclusievere merken zoals Ferrari, Lambo enz.

09 maart 2009 18:59

Marbella , daar wonen toch alleen omgebouwde :lol:

09 maart 2009 19:06

Heeft ook nadelen hè, die welvaart. :wink:

09 maart 2009 19:26

amandus schreef:Marbella , daar wonen toch alleen omgebouwde :lol:


Er worden er hier wel veel verbouwd :lol:

09 maart 2009 21:06

Blijft toch exclusief i.v.m BMW - aUDI-MERCEDES : produktieaantallen rond 1 000 000, PORSCHE rond 100 000. Wel veel i.v.m. Ferrari en dergelijke. En weet 100 BMW-kes zijn nog niet zo mooi als 1 porsche.

09 maart 2009 21:34

Jort schreef:Heeft ook nadelen hè, die welvaart. :wink:


:lol:

...ontnuchterende opmerking :)

09 maart 2009 21:57

Voor mij is Porsche een sportwagen, maar geen exclusieve supercar, met enkele uitzonderingen : de 911 R, 959, GT1 straatversie en in zekere mate Carrera GT (alhoewel dat 1300 stuks ook niet echt exclusief is).

993turbopeter schreef:Blijft toch exclusief i.v.m BMW - aUDI-MERCEDES : produktieaantallen rond 1 000 000, PORSCHE rond 100 000. Wel veel i.v.m. Ferrari en dergelijke. En weet 100 BMW-kes zijn nog niet zo mooi als 1 porsche.

09 maart 2009 21:58

dat is immers na de 993 opgehouden ...


964 4ever 8)

10 maart 2009 1:01

amandus schreef:
patrick911 schreef:Verder wordt de verkoop van de Cayenne en Boxster iedere keer opgekrikt met speciale uitvoeringen (die, zolang het nog kan, wel terug wijzen naar het roemruchte verleden) en springen ze in iedere niche waar wat te verdienen valt (SUVs, 4 persoonsauto's en nu zelfs diesel).


Welke autofabrikant doet dat niet :wink:


Tuurlijk, je toko moet kunnen blijven draaien, alleen
zit er m.i. een groot verschil in het uitbrengen van een 924 Martini of een 930 SE na behaalde race-resultaten en het uitbrengen van een RS60 versie Boxster die behalve wat spiegeltjes en kraaltjes niks met de RS Spyder te maken heeft. :roll:

Iedereen vond dit filmpje zo fantastisch, maar door de keuzes van Porsche kunnen ze dit niet zo heel lang meer blijven aanvoeren als argument.

Ach, en dat een hoop mensen dat zo maar accepteren verbaasd me wel (had op het forum 5 jaar geleden maar eens 'gas' of 'diesel' geroepen :evil: ) maar geeft aan dat de marketingmachine schijnbaar voor een grote groep alsnog werkt.

10 maart 2009 1:39

horn schreef: Evenals het het goed recht is voor 'die hard Porsche rijders' om dan afscheid van het merk te nemen omdat ze zich er niet meer thuis voelen.


Dat zien we al in Groot-Britannie, waarbij Porsche Club GB het meest bevolkt wordt door 996, 997 en boxster rijders die hun porsche kochten omdat het de volgende stap was naar de ferrari. :roll:

Het resultaat is dat de enthusiast naar andere kanalen uitwijkt en een van deze kanalen is dat de Die-Hard porsche gewoon ziekelijk veel geld uitgeven aan ouwe porsche troep. 1. Het wordt niet meer gemaakt. 2. klojo's kennen er niets van 3. Onderdelen zijn best zeldzaam te vinden dus je begint te netwerken. 4. En dan wat waterkoelers pesten :lol:

Zaterdag nog voor gehad: 996 kwam achter me aan op de autoweg met knipperlichtje op. Heb wel mijn afrit gemist maar gvd die kerel wist wat zo'n oud ding kan doen, plots.

:twisted:


Bert

10 maart 2009 2:47

patrick911 schreef:Ach, en dat een hoop mensen dat zo maar accepteren verbaasd me wel (had op het forum 5 jaar geleden maar eens 'gas' of 'diesel' geroepen :evil: ) maar geeft aan dat de marketingmachine schijnbaar voor een grote groep alsnog werkt.


Precies, het verbaast mij dan ook niet. Ik begrijp de argumenten van beide kampen in deze. Maar behalve de welvaart die ik eerder memoreerde, zijn we misschien ook wel meer dan ooit slaaf van de steeds geraffineerdere marketingafdelingen. Denk maar aan de megapixels waanzin, kapot gecomprimeerde cd's/muziek ("loudness war"), als hongerige visjes slikken we de haakjes algeheel door en verkondigen het liefst nog dat het smaakte ook. We weten wellicht niet beter.

Begrijpelijk dat veel die hard liefhebbers in het geval van Porsche af zullen haken, maar het zou me verbazen als daardoor de afzetaantallen flink te lijden zullen krijgen. Gedeelteliijk een verschuiving van doelgroep. Ingecalculeerd door de afdeling marketing. :wink:

10 maart 2009 8:08

ik denk dat op middellange termijn de afzet aantallen zullen stijgen. Porsche is de komende jaren voor velen toch (nog) een jongensdroom die zo binnen bereik komt (leaser etc).
Plaats een reactie