Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
17 maart 2009 11:50
Euh

ik volg Marcel ook 100%, ik dacht dat dat wel duidelijk was.
17 maart 2009 11:58
Sorry, dacht dat je een grapje maakte
17 maart 2009 15:21
Het zijn luxe discussies want het is helemaal niet facultatief. De hoeveelheid geld die je hebt bepaalt wat je kunt kopen. En bij sommigen ook TOTMBO.
17 maart 2009 17:06
Peter 993 schreef:een 993 is daar veel te spartaans
Een 993 Spartaans? Wat vind je dan van een 3.2
17 maart 2009 17:31
WdePundert schreef:Een 993 Spartaans? Wat vind je dan van een 3.2

Een tractor.
Alles is natuurlijk relatief. Jij vindt een 3.2 pas spartaans, wat dacht je dan van een 2.4S of een 356 of een 356 speedster of een......
17 maart 2009 17:39
WdePundert schreef:Peter 993 schreef:een 993 is daar veel te spartaans
Een 993 Spartaans? Wat vind je dan van een 3.2

17 maart 2009 17:52
on topic please
17 maart 2009 17:57
Ach, alles is wel gezegd hoor. Ik heb de 4 antwoorden op de vraag van de topicstarter keurig onder elkaar gezet, wat kan 'ie nog meer wensen?
17 maart 2009 18:29
Er zullen absoluut 993 rijders zijn die "door" willen groeien naar een meer moderne Porsche en zodra de 997 in grote betaalbare aantallen beschikbaar komt zal dit zeker gebeuren.
Daarnaast zullen er even zoveel SC, 3.2 en 964 rijders zijn die op hun beurt een 993 begeren.
Dan blijft over: het aantal beschikbare 993's en aangezien deze hoeveelheden zeker niet meer zullen worden verwacht ik dat de prijzen minimaal zullen zakken en wellicht zelfs stabiel zullen blijven.
De 997 daar in tegen komt steeds meer beschikbaar en zal dus nog wel even aan een waardedaling onderhevig zijn. Per slot van rekening is het nog een relatief jonge auto en zal alleen hierom nog even blijven dalen in waarde.
Zou ik uit mijn (bijzondere) 993 stappen?
Hmmm, een 997 GT3 is mij veel te duur, een 996 GT3 ???
17 maart 2009 18:32
Hartelijk bedankt voor jullie antwoorden!
ben er een stuk wijzer uitgeraakt!
ga toch nog even met de 968 rond bollen en kijken wat er met de 997 zal gebeuren...
17 maart 2009 18:33
de echte daling in de occasionmarkt moet nog gaan beginnen imho
17 maart 2009 19:27
je hebt helemaal gelijk Marcel, de 996 bevalt prima.
17 maart 2009 20:12
Molen 934 neemt mij de woorden uit de mond (de klokken, geluid dichtslaan deur, dkke billen, luchtgekoeld geluid,...)
17 maart 2009 22:00
frederik968 schreef:Hartelijk bedankt voor jullie antwoorden!
ben er een stuk wijzer uitgeraakt!
ga toch nog even met de 968 rond bollen en kijken wat er met de 997 zal gebeuren...
maar eh, je kan toch ook voor een goede 993 gaan....
Viel Erfolg!
17 maart 2009 22:18
zodra ik een 997 kan betalen gaat de 964 eruit.
17 maart 2009 23:26
Zo is het maar net horn, ik doe mee
17 maart 2009 23:34
horn schreef:zodra ik een 997 kan betalen gaat de 964 eruit.
Meen je dat? Wat is je argumentatie, en waarom nu niet 'alvast' een 993?
17 maart 2009 23:50
Ik rij met veel plezier 996 maar heb wel gemerkt in mijn verkoopambitie (occasions aangeboden) dat ik onevenredig veel mag/moet afschrijven. Toch lonkt de volgende 996 (GT3, dat weer wel dan

)
18 maart 2009 7:38
ik heb gisteren net proef gereden in een 996 4s, rijd opzich niet verkeerd voor dat geld

ik heb nog steeds een smile op m'n gezicht
18 maart 2009 8:33
MS964 schreef:horn schreef:zodra ik een 997 kan betalen gaat de 964 eruit.
Meen je dat? Wat is je argumentatie, en waarom nu niet 'alvast' een 993?
Omdat ik een 964 mooier vind dan een 993. Sterker nog, een paar jaar geleden vond ik een 993 zelfs lelijk (voorkant). It grows on you, maar ik vind een 964 nog steeds een stuk mooier. Maar ja, 'mooi' is een kwestie van smaak. De (4)S vind ik dan wel weer echt een mooie 993. Maar ook niet mooier dan een 964.
18 maart 2009 8:43
horn schreef:Omdat ik een 964 mooier vind dan een 993.
Hans Anders
18 maart 2009 8:54
Zo denken veel Porschisten, de 993 is ook niet met groot enthousiasme onthaald, volgens mij ook de reden dat hij niet lang geproduceerd is. Zou me niet verbazen dat de 993 de 911 is die de kortste productietijd heeft meegemaakt.
De 993 is pas echt populair geworden nadat bleek dat Porsche het nog slechter kon, de 996 was nog braver en dan hadden ze er nog een waterkoeling ingestoken.
Voor het grote publiek een schot in de roos, voor de die hards de doodsteek. Alles went natuurlijk, maar op gebied van waardevastheid denk ik nog steeds dat voorlopig de 996 op de laatste plaats gaat komen, met de 993 als de volgende.
Had men na de 993 de 997 uitgebracht met luchtkoeling, dan had de 993 in verkoop gewoon een ramp geweest. Blijkbaar is iedereen dit vergeten, maar bij de lancering van de 996 heeft men moord en brand geschreeuwd omwille van de waterkoeling, maar blijkbaar is men al vergeten wat de reacties waren toen met de lancering van de 993 bleek dat de lampen volledig plat lagen en toen, totaal on-911.
Porsche heeft dit ingezien, en daardoor de 997 terug veel meer de looks gegeven van hoe een 911 er moet uitzien.
Voordat ik hier alle 996 (hoor ik ook nog steeds bij) en 993 rijders op mijn dak krijg. Ik zeg hier niet dat de 993/996 slecht of lelijk is, maar iemand moet laatst zijn. Ondanks alles blijven het schitterende wagens.
18 maart 2009 10:38
Goed betoog Paul
18 maart 2009 10:45
+1
18 maart 2009 10:49
molen934 schreef:horn schreef:Omdat ik een 964 mooier vind dan een 993.
Hans Anders

Hoezo, verkopen ze daar ook meningen dan?
Eens met horn

en

voor de mening van een ander.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.