Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
18 maart 2009 11:09
Maar het ging hier niet over het succes van de fabrikant, maar van de eigenaars (tweedehandsprijzen)
18 maart 2009 11:11
Ook eens met horn. Tevens voegt (voor mij) een 993 niet veel toe aan de beleving, behalve dat ik 10 mille lichter ben.
Daarnaast is de 964 ook mijn laatste porsche. De 911 modellen daarna kunnen mij niet meer zo bekoren. Moet daarbij zeggen dat de modellen van nu (997, 987) wel weer mooier worden. Maar ik heb het allemaal al wel eens gezien en het is mij teveel een massaproduct geworden.
Ga na mijn 964 cabrio richting AM of Wiesmann
18 maart 2009 11:24
gast schreef:Het geeft
anders wel mooi de
mening van Molen weer
Dat schrijf ik toch (zelfs) ook

.
18 maart 2009 11:27
TD (zonder I) schreef:Tevens voegt (voor mij) een 993 niet veel toe aan de beleving, behalve dat ik 10 mille lichter ben.
8 Jaar een 2,7, 8 jaar een SC, 7 jaar een 964, de 993 is werkelijk een topper en voor mij de beste luchtkoeler
En we moeten niet alles te serieus nemen, ook ff kunnen dollen
Blijven lachen hé
18 maart 2009 11:44
TD (zonder I) schreef:Ook eens met horn. Tevens voegt (voor mij) een 993 niet veel toe aan de beleving, behalve dat ik 10 mille lichter ben.
Ook hier ben ik het volledig mee eens

.
Zelfde beleving tegen hogere (kost)prijs. Hoewel, als je er lang genoeg in blijft rijden wordt dat wellicht gecompenseerd door het verschil in onderhoudskosten

.
De enige redenen dat ik zou gaan voor een 993 zijn de betere cabriokap-constructie met geïntegreerd windschot en de motor die lekkerder oppakt
..... maar beide passen gelukkig ook op/in een 964 zodat ik het uiterlijk van een 993 daarbij niet voor lief hoef te nemen

.
18 maart 2009 12:41
Toch wel, tot hiertoe heb ik enkel zaken geschreven die mijn gedachtengang aangaande de prijsstelling onderbouwen.
Puur rationeel en niet emotioneel
18 maart 2009 13:10
Wat bergijp je niet dan zal ik het proberen uit te leggen
18 maart 2009 13:34
Daarmee mijn vraag wat bergijp je niet, of wil je niet begrijpen
18 maart 2009 13:47
ppp 356 schreef:Ik weet het zo nog niet, de 996 had mijn inziens alles tegen om geen succes te worden op de tweedehandsmarkt.
De 997 daarentegen is terug veel meer 911 geworden en ook en dat is zeer belangrijk veel mooier.
Ik zelf en denk velen samen met mij vinden dat de 996 de minst mooie 911 is die Porsche gemaakt heeft, maar welke kom op de tweede plaats denken jullie??
Binnen enkele jaren komen er tig zeer mooie 997's op de markt, en als de prijzen van de 993 dan zo stabiel prijzen als nu, vrees ik dat veel tweedehandskopers, voor het zelfde geld liever naar een 997 gaan, waardoor de prijzen van de 993 automatisch gaan zakken.
We hebben hier op het forum ook al echte 993 en luchtgekoelde die-hards gehad, die uiteindelijk een 997 boven een 993 verkozen.
Iets soortgelijks heb ik ook al eens geschreven en ben het volledig met Paul eens.Ik heb naar mijn gevoel op tijd de 993 weggedaan afgelopen najaar.
18 maart 2009 16:14
Wat gaat de opvolger van de 993 worden? 964 of ouder? anders ga je er waarschijnlijk nog meer op afschrijven als op je 993.
Ik denk dat de waarde van alle luchtkoelers ook hoog gehouden worden door de markt in duitsland daar zijn ze er nog erg van gecharmeerd.
18 maart 2009 16:16
Dat denk ik niet. Denk dat de 993 wel nog een jaar of 2,3 redelijk stabiel zal blijven. Maar als de 997 in het groot op de 2e handsmarkt komt, gaat het hard. Ook van de 997 zijn er veel gemaakt dus zal het aanbod de prijs drukken. Tegen die tijd is de 993 ook alweer een jaar of 15 a 20 oud en zeker wel klassiekers. Maar klassieker liefhebbers is ander volk dan mensen die een coole 2e of 3e auto op de oprit willen hebben staan...
Enfin, ieder z'n meuk.
18 maart 2009 17:28
tzt wil ik best een 993 tje er bij
18 maart 2009 17:48
john's Porsches schreef:tzt wil ik best een 993 tje er bij

Nooit doen, zo'n ouwe bak
18 maart 2009 17:53
Back on topic : t.z.t. wil ik voor een leuke prijs best een 996 erbij.
18 maart 2009 19:50
Joost Houben schreef:Wat gaat de opvolger van de 993 worden? 964 of ouder? anders ga je er waarschijnlijk nog meer op afschrijven als op je 993.
Ik denk dat de waarde van alle luchtkoelers ook hoog gehouden worden door de markt in duitsland daar zijn ze er nog erg van gecharmeerd.
Ik heb de 993 4 jaar gehad en niet op afgeschreven.

Maar als opvolger was de bedoeling een 997 over een jaar of 2.
Hoewel ik daar aan begin te twijfelen.Die nieuwe zijn misschien gewoon te goed voor mij.
Ik heb nu bijv. een A6 avant 3.2 quattro gekocht.En begrijp me niet verkeerd, superauto maar alles gaat zo makkelijk dat wil het een beetje spannend worden je behoorlijk tekeer moet gaan.
Hetzelfde ben ik toch ook een beetje bang voor met een 997.
Met de 993 en ouder heb je toch altijd een beetje de spanning dat het toch een beetje "tricky bastards" zijn en dat maakt het voor mij dan wel weer leuk.
18 maart 2009 20:50
ppp 356 schreef:Zo denken veel Porschisten, de 993 is ook niet met groot enthousiasme onthaald, volgens mij ook de reden dat hij niet lang geproduceerd is. Zou me niet verbazen dat de 993 de 911 is die de kortste productietijd heeft meegemaakt.
Ieder z'n mening hoor maar kijk wel even naar de feiten. Porsche verkocht ruim 16.000 94 993'en 20.000 95'ers, geen slechte cijfers en vergelijkbaar met de 964. En de 993 bleef zoals zoveel 911'en in die tijd ruim vier jaar in productie.
De redenering dat een 997 een concurrent kan zijn van een 997 volg al helemaal niet. Totaal ander publiek. Op het moment dat een 997 betaalbaar wordt is de 993 een klassieker, net als een 964 etc. En nog 10 jaar later is de benzine op/schaars, dus waar praten we over.
Dit draadje ging trouwens over 996 prijzen
18 maart 2009 21:10
Peter 993 schreef: Op het moment dat een 997 betaalbaar wordt is de 993 een klassieker, net als een 964 etc. En nog 10 jaar later is de benzine op/schaars, dus waar praten we over.
deze staat uiteindelijk voor denk zo'n 55k in nederland op je stoep.
En dan vind je ze nog wel goedkoper maar dan is het een USA of Roemeen ofzo.
maar goed.... ze worden behoorlijk betaalbaar dus.
18 maart 2009 23:00
Ik word eerlijk gezegd een beetje moe van de 996 discussie. Zowel de 996 als de 997 zijn moderne autos waarvan er volop geproduceerd zijn. Er is geen automerk te bedenken die momenteel zijn occasionprijzen voor autos tot 8 jaar oud (zijnde niet klassiek) in stand weet te houden.
De autos die tegen spotprijzen worden aangeboden zijn zo goed als zeker van een particulier met gratis aangeboden arbeidstijdverkorting, of van een bedrijf die de financieringsstrop enigens strakker om de nek begint te voelen. Als je nu een nieuwe mercedes of volvo gaat halen kun je ook rustig op prijzen van 25% korting of meer rekenen.
Helaas hebben de meeste autokopers ook iets in te ruilen en wordt het aankoopvoordeel daar weer direct ingeleverd.
Iedereen die zich op dit forum haast lachend uitlaat over de waardedaling van de 996 en 997 ten opzichte van de 3.2, 964 of 993: Doe je voordeel ermee! Praatjes vullen geen gaatjes! Ga eens lekker langs het autobedrijf om een inruildeal te bespreken. Ben benieuwd hoe waardevast de oudje gebakjes dan blijken te zijn!?
Zo, ik ben het kwijt...
19 maart 2009 0:52
Voor mijn oud gebakje krijg ik momenteel +35% na 4jaar, voor mijn nieuwe , een van -40% op 1.5jaar(997 4s) en een van -60% op 1.5 jaar(Cayenne Turbo).
19 maart 2009 4:20
Dus Paul, doe er je voordeel mee..... en verkoop dat oude gebakje
19 maart 2009 10:46
Als we allemaal zo denken, is er ook geen tweedehandsmarkt meer.
Zou ook dom zijn van iemand om de aanschaf van een nieuwe wagen als investering te zien. Als ik dat zou denken, kon ik al lang geen nieuwe wagens meer kopen
19 maart 2009 10:53
joep schreef:Als je nu een nieuwe mercedes of volvo gaat halen kun je ook rustig op prijzen van 25% korting of meer rekenen.
Een nieuwe Mercedes van EUR 80.000 nu voor EUR 60.000?
Joep, heb je hier concrete voorbeelden van?
25 % korting lijkt me wel errug veel.
19 maart 2009 11:10
De E-klasse moet wel lukken aan -25%, de nieuwe E staat volgende week in de showroom en er zijn nog voldoende van het oude type op voorraad.
Heb nog niet lang geleden een SLK en G-klasse besteld aan respectievelijk -18% en -15%.
19 maart 2009 11:16
Ik heb precies 1 jaar geleden een nieuwe e gekocht, nu krijg ik daar nog de helft voor. Op de nieuwe Range Rover sport krijg ik dik 25% korting. De vorige E gaat omdat er nu het nieuwe model komt, weg met 40% korting, dus mijn inruil viel nog mee.
19 maart 2009 11:25
Heb hier vanuit mn "office" uitzicht op een 993 cabrio en een 996 (3.4) op de parkeerplaats, echt geen lelijke auto`s.. maar wetende dat mn 964 nog in de stalling staat zie ik mij die nog niet inruilen op een van deze 2... Vind mn "ouwe meuk" er gewoon ruiger uitzien

993 voorkant kan ik nog steeds niet mooi vinden, en de voorkant van een 996 is op zich wel mooi..maar voor een Boxster, niet zoals een 911 eruit hoort te zien..dus wordt waarschijnlijk 10 jaar doorsparen voor een 997
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.