Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

Re: waarom zijn de 911 3.4 ±1999 relatief zo veel goedkoper

03 apr 2009 0:37

Afbeelding :popcorn:

Re: waarom zijn de 911 3.4 ±1999 relatief zo veel goedkoper

03 apr 2009 7:40

Gert schreef:Heej Marco, je rijdt toch bmw??

offfff topic: zag je niet op de lijst bij de DSC

ja, maar ik bedoel voor op de weg; daar wil je toch niet in een bmw gezien worden :wink:
klopt, ik heb me niet ingeschreven voor het hele seizoen; mijn klasse is verdwenen en ik ben aan het bezinnen wat te doen
dus dit jaar maar een paar losse races waarschijnlijk

Re: waarom zijn de 911 3.4 ±1999 relatief zo veel goedkoper

03 apr 2009 7:42

De vraag van de topicstarter luidde: "waarom zijn de 911 3.4 ±1999 relatief zo veel goedkoper".

Ik denk dat hij inmiddels een mooi antwoord heeft gekregen.

Re: waarom zijn de 911 3.4 ±1999 relatief zo veel goedkoper

03 apr 2009 8:11

En alle mening daarover. :mrgreen:
Maar ik denk dat hij wel voldoende info heeft om een afweging te maken en daar gaat het uiteindelijk om.
Of de toon onderling altijd even aangenaam is geweest............. :scratch:

Re: waarom zijn de 911 3.4 ±1999 relatief zo veel goedkoper

03 apr 2009 8:16

boxi schreef:Sluit me bij Gert en gast aan. Heb ook veel plezier aan mijn 3.4 beleefd! Valt mij ook op dat deze discussie iedere keer weer terug komt. Geniet gewoon van elk 11je mannen! :D

Grtz. Boxi


Dit is nou zo'n typische PvdA post. Mijn buurman is Marokkaan, hij is erg aardig en dus zijn alle Marokkanen aardig. En dus zijn alle negatieve verhalen racistisch en opgeklopt gel.l!

Ik geniet ook van mijn 911. Maar als ik er een koop waarvan de motor na 2 maanden overleden is en ik vervolgens 12 mille mag betalen voor een nieuwe dan geniet ik niet. En DAT probeer ik dus te voorkomen.

Re: waarom zijn de 911 3.4 ±1999 relatief zo veel goedkoper

03 apr 2009 9:33

een collega van mij heeft er ook een een c2 cabrio uit 2000 met handbak, ca. 60k gelopen.. super auto en rijdt als een scheermes !!

toch is het vreemd wat de negatieve berichtgeving rond deze motor met je gevoel doet, want het blijft toch altijd door je hoofd spelen gek genoeg.....ik blijf erbij dat dit vanuit Porsche direct getackeld had moeten worden met een regeling om deze latente negatieve mind set weg te nemen...

Re: waarom zijn de 911 3.4 ±1999 relatief zo veel goedkoper

03 apr 2009 9:43

Rad911 schreef:De vraag van de topicstarter luidde: "waarom zijn de 911 3.4 ±1999 relatief zo veel goedkoper".

Ik denk dat hij inmiddels een mooi antwoord heeft gekregen.


Ja laten we hier maar stoppen.
Binnenkort komt er vast weer een nieuw topic over de 996 3.4 en beginnen we weer met deze geweldige discussie. :bang: :bang: :bang:

@ Marco: ga je het komende raceseizioen vast wel weer eens tegenkomen (jij op het podium ik op de tribune 8) )

Re: waarom zijn de 911 3.4 ±1999 relatief zo veel goedkoper

03 apr 2009 10:38

mijn dank is groot.

voor elke keuze, wel of niet, zijn er voldoende redenen.

Ik ga eens goed nadenken en mijn centjes tellen

Re: waarom zijn de 911 3.4 ±1999 relatief zo veel goedkoper

03 apr 2009 11:47

henzel schreef:dat jullie niet moe van jezelf houden, alsof al die oudjes zo probleemloos zijn :go:
ieder z,n ding, kopen die 3,4 , ovb akk uiteraard, :drive:


De problemen die er meet 964'ers en 993'en zijn daar wil niemand van weten. Ook die auto's hebben enorm veel problemen gekend (krukaslagers, kettingspanners, cylindertapeinden, olielekkages etc etc). En nog steeds is de achterwiel ophanging van een 993 bijvoorbeeld een zorgenkindje. Maar ja, daar mag niet over gesproken worden.
En ook de nieuwere 996 3.6, 997 MKI en Boxster/Cayman is absoluut niet probleemloos. Ook daar zijn heel wat motoren van defect gegaan. Maar dat IMS probleem dat in al deze motoren zit waarbij de hele aslagering af breekt wordt allemaal op hetzelfde hoopje plof-motor gegooid of je hoort er niemand over. Pas sinds de 997 MKII heeft Porsche het ontwerp daarvan volledig aangepast.

De motoren overigens die ruim de 150k zijn gepasseerd en open zijn geweest hebben echter laten zien dat de slijtage vele malen minder is dan bij de luchtgekoelde motoren. Dus alles heeft voor en nadelen.

En zoals al eerder gezegd. Ga toch eens lekker genieten van je 911 wat voor bouwjaar het ook mag zijn.

Re: waarom zijn de 911 3.4 ±1999 relatief zo veel goedkoper

03 apr 2009 13:22

maurice schreef:De problemen die er meet 964'ers en 993'en zijn daar wil niemand van weten. Ook die auto's hebben enorm veel problemen gekend (krukaslagers, kettingspanners, cylindertapeinden, olielekkages etc etc).(...) Maar ja, daar mag niet over gesproken worden.

:shock:
Volgens mij zijn daar juist voorbeelden genoeg van te vinden op het PF en wordt het door niemand ontkend. Ook wordt iemand die er vragen over stelt er steevast op gewezen. Dus :scratch:

Wat een verhitte discussie weer :roll: . Ieder heeft recht op zijn mening over de 996 3.4 en moet voor zichzelf uitmaken of hij het risico wil lopen :res: en het uiterlijk op de koop toe wil nemen :^:.

maurice schreef:Ga toch eens lekker genieten van je 911 wat voor bouwjaar het ook mag zijn.

:thumleft:

Re: waarom zijn de 911 3.4 ±1999 relatief zo veel goedkoper

03 apr 2009 13:35

zoek het lekker zelf uit :lol:

Re: waarom zijn de 911 3.4 ±1999 relatief zo veel goedkoper

03 apr 2009 13:49

gewoon dreizweier, niet Marco? :res:

Re: waarom zijn de 911 3.4 ±1999 relatief zo veel goedkoper

03 apr 2009 13:51

Marco schreef:zoek het lekker zelf uit :lol:


Briljant, dat kende ik nog niet! :lol:

Re: waarom zijn de 911 3.4 ±1999 relatief zo veel goedkoper

03 apr 2009 13:53

3.2 ; super auto; een van de weinige die opschrijving heeft... :wink:

Re: waarom zijn de 911 3.4 ±1999 relatief zo veel goedkoper

03 apr 2009 14:32

Een grote beurt voor een 964 of 993 voor 6k? :shock: Heb ik nooit gehad...

Re: waarom zijn de 911 3.4 ±1999 relatief zo veel goedkoper

03 apr 2009 14:37

maurice schreef:De problemen die er meet 964'ers en 993'en zijn daar wil niemand van weten. Ook die auto's hebben enorm veel problemen gekend (krukaslagers, kettingspanners, cylindertapeinden, olielekkages etc etc). En nog steeds is de achterwiel ophanging van een 993 bijvoorbeeld een zorgenkindje. Maar ja, daar mag niet over gesproken worden.


gast schreef:..... dat bedrag is dan ongeveer hetzelfde als 1 grote beurt aan een iets oudere luchtgekoelde ( laat ik me steeds weer vertellen door eigenaren die hun spaarpot hebben moeten omkeren voor een onderhoudsbeurt aan hun superieur aan de 996 geachte 964/993 ed.) Dus het is maar hoe je het wilt zien.

6K Voor 1 grote beurt aan een 964/993? :shock:

Zoals EriC4C al schreef:Ieder heeft recht op zijn mening over de 996 3.4 en moet voor zichzelf uitmaken of hij het risico wil lopen :res: .....

Verwijt echter niet een ander dat ze onjuiste argumenten gebruiken of hypen om vervolgens zelf met drogredenen te komen :roll: .

Re: waarom zijn de 911 3.4 ±1999 relatief zo veel goedkoper

03 apr 2009 14:53

MS964 schreef:Een grote beurt voor een 964 of 993 voor 6k? :shock: Heb ik nooit gehad...


Dan heb je wel een goeie beurt gehad ja :shock:

Marco schreef:zoek het lekker zelf uit :lol:

959,000 hits. Is dat een teken :res:

Re: waarom zijn de 911 3.4 ±1999 relatief zo veel goedkoper

03 apr 2009 16:20

:silent: Reactie overbodig...

Re: waarom zijn de 911 3.4 ±1999 relatief zo veel goedkoper

03 apr 2009 16:24

$TEEF schreef:3.2 ; super auto; een van de weinige die opschrijving heeft... :wink:


Schijnen toch ernstige problemen te kunnen hebben met een roestige carrosserie. Ik heb er al een aantal gezien met vuistdikke gaten. Verder kunnen ze allemaal problemen krijgen met gebroken tapeinden in de motor. Dure reparaties.

:wink: :wink:

Re: waarom zijn de 911 3.4 ±1999 relatief zo veel goedkoper

03 apr 2009 16:38

klopt ! de nette exemplaren zijn echter flink gestegen in waarde de afgelopen 3-5 jaar,, grapppig om te zien..

onderhoudskosten zijn zeer wisselend qua omvang, moet je een beetje mazzel mee hebben ...

Re: waarom zijn de 911 3.4 ±1999 relatief zo veel goedkoper

03 apr 2009 16:40

gast schreef:
Tuurlijk is een dergelijk bedrag een uitwas, weet ik ook wel, maar dat is een plofmotor ook. :idea:

De vraag is dus wanneer een uitwas geen uitwas meer is 8)

Re: waarom zijn de 911 3.4 ±1999 relatief zo veel goedkoper

03 apr 2009 18:13

jervanwee schreef:mijn dank is groot.

Ik ga eens goed nadenken en mijn centjes tellen


Kijk en dit herken ik heel goed .
In mijn geval , wilde zeker een 911 en een modern interieur .
Blijft alleen de 996 over , en toen was een 3.4 financieel de max voor mij ,omdat mijn 3.2 uit ´83 na 2 maanden een motorschade had van 25.000 (toen nog guldens). :flush:
Dus als de centjes niet verder gaan dan een 3.4 , kan je bij een a.k.k. specifiek vragen stellen (bij de porschespecialist) over het plofrisico van desbetreffende auto. :idea:

Re: waarom zijn de 911 3.4 ±1999 relatief zo veel goedkoper

03 apr 2009 19:02

gast schreef:Eric is goed in zoeken op dit forum dus die zou best eens met wat bedragen op de proppen kunnen komen.

Tuurlijk is een dergelijk bedrag een uitwas, weet ik ook wel, maar dat is een plofmotor ook. :idea:

..... maar hoe goed ik ook zou zoeken, het aantal grote beurten bij een 964/994 van ± €6K zal nooit in de buurt komen van ±18% (bijna 1 op 5) van alle uitgevoerde grote beurten ;).

Re: waarom zijn de 911 3.4 ±1999 relatief zo veel goedkoper

03 apr 2009 19:48

jervanwee schreef:mijn dank is groot.

Ik ga eens goed nadenken en mijn centjes tellen


Sorry dat ik het nogmaals moest quoten , maar vind persoonlijk dat meningsverschillen per P.B. moeten gaan :idea: En niet OFF TOPIC in een topic .
SORRY.

Re: waarom zijn de 911 3.4 ±1999 relatief zo veel goedkoper

03 apr 2009 20:40

:?: :?: :?:
Plaats een reactie