Zaken als vering, aandrijving, banden, velgen, uitlijning, remsysteem etc. komen hier aan bod.
Plaats een reactie

24 feb 2009 23:16

Of mss toch de uitlijning eens na laten kijken? :wink:

24 feb 2009 23:32

Is allemaal al gebeurd toen de bandjes er op kwamen ... :wink:

24 feb 2009 23:48

En dan heb je commentaar op mijn rijden ;)

24 feb 2009 23:54

Jij hebt bij mij in de auto gezeten. Ik rijd toch héél netjes?


Jij rijdt óók prima, hoor! Alleen altijd de verkeerde kant op! :mrgreen:

25 feb 2009 0:18

Klopt je rijdt heel goed, "hoor je dat piepje" vraagt ze terwijl we al driftend over het parkeerterrein scheuren. Nee sorry Lydia ik hoor het niet, alles zal wel in orde zijn :shock: :D

Tja mijn gevoel voor richting en tijd zijn soms wat zoek ;)

25 feb 2009 20:03

Lydia schreef:Is allemaal al gebeurd toen de bandjes er op kwamen ... :wink:


Dan weet ik de oorzaak wel.............. :twisted: :wink:

driften

25 feb 2009 20:39

Sommige noemen het driften, en andere een beetje piepende banden.

25 feb 2009 23:43

A propos.
Zie hier hoe ik 1 mm profiel Conti profiel opoffer in een poging om in het
spoor van Lydia te blijven:

Beelden van Leo H. 27-12-2008

Kijk vanaf 11:24.

26 feb 2009 0:02

Dat was een leuke dag, hè?

Is zeker een voorzetje om me er aan te herinneren om weer eens zo'n dagje te organiseren, Paulus? :lol:

Ik ben zaterdag bij Dillon, ik zal eens kijken wat de mogelijkheden zijn. Míts er genoeg animo is natuurlijk! :wink:

26 feb 2009 0:36

Zeker een leuke middag, L.

Voor een keertje. Zou nog wel eens met de Audi Quattro willen, al is
het maar ter vergelijking. Daar zitten toevallig wel Bridgestones op.
(Om een beetje bij het topic te blijven.)

15 maart 2009 13:12

Probleem MEER dan bekend.

Momenteel wordt deze set gemonteerd:

Afbeelding

Een KW Variante 3, volgens insiders beter dan Bilstein (sorry) en Koni (nogmaals sorry :wink: ).

Daarna uitwegen en uitlijnen, mocht de 993 dan NOG niet strak genoeg naar mijn zin sturen, dan schijnt dit:

Afbeelding

de RUF achteras modificatie de oplossing voor het probleem te zijn.
(Kost wel wat en het schijnt behoorlijk wat werk te zijn om ze te monteren)

15 maart 2009 22:31

RUF modificatie...8 boutjes en 9 plaatjes? Ik ben benieuwd!

16 maart 2009 18:05

En dan weet je ook nog niet eens wat dit moet kosten........

Voor het luttele bedrag van € 485,00 exclusief BTW en verzendkosten weet je alles :roll:

O ja, en exclusief montage en ik heb begrepen dat dit minimaal 8 uur kost, daarna zal de boel ook wel weer uitgelijnd moeten worden.

Komt dan ook bij RUF vandaan en die mannen nemen e.e.a. wel serieus.

Re: Wegligging 993

06 apr 2009 22:33

Zitten er wel de goede banden op? lees N codering!!! ik heb dat zelf aan de hand gehad, zelfde band, Conti's maar zonder N codering, boven de 140 reed ie als een waterbed.

Naar de P specialist en de Dealer, niemand begreep wat er aan de hand was, tot dat ik bij Henze kwam en deze mij er fijntjes op wees dat de zelfde banden zonder N codering nier Porsche Approved waren. :bang:

Op de N na is er aan de buitenzijde geen verschil te zien.

N codereing heeft stuggere zijwangen.

In de hele topic lees ik er hier ook niets over.

Re:

06 apr 2009 22:40

Nine-eleven schreef:O ja, en exclusief montage en ik heb begrepen dat dit minimaal 8 uur kost, daarna zal de boel ook wel weer uitgelijnd moeten worden.


Met 'n beetje pech zijn ze er twee dagen mee bezig ... alhoewel ... de oude set kan er zo onder vandaan gesloopt worden :mrgreen:

Naast uitlijnen - ook zeker uit laten wegen :idea:

Re: Wegligging 993

07 apr 2009 0:06

saya schreef:Zitten er wel de goede banden op? lees N codering!!!


Uiteraard N-codering en natuurlijk de JUISTE N-codering, hier zit nogal wat verschil in (is mij ingefluisterd :wink: ).

Volgende week vrijdag wordt de 993 uitgewogen en uitgelijnd bij Prins Techniek in Wassenaar.

Ik ben benieuwd, ik hou jullie op de hoogte.

Re: Wegligging 993

07 apr 2009 0:45

Ah,we zijn weer bij N-codering! 8) Ik heb dus Toyo's ZONDER N-codering :oops: erop liggen,en ze doen het zeker net zo goed als de Bridgestones en Conti's die ik daar voor had! Zowel in Assen op het circuit met Porschemotion als met het autobahnrasen(heel hard gereden :mrgreen: )en in het normale gebruik,ben ik er zeer tevreden over! Auto ligt rustig op de weg,en is niet zoekerig! Nu ben ik waarschijnlijk een zondaar :finger: in de ogen van de N-codering fans,maar het is zo :lol: :wink:

Re: Wegligging 993

07 apr 2009 8:24

Over bandencodering gesproken. Ik kwam er laatst achter dat de Flapdrol die een paar jaar terug nieuwe voorbanden geplaatst heef, er gewoon oude meuk (6 jaar oude banden, ze zijn nu 9 jaar oud) op heeft gezet. Maar wel de reguliere prijs heeft gevraagd. Ik heb er nu wat meer verstand van. Dus daar moet je gewoon ook op letten.

Re: Wegligging 993

07 apr 2009 8:41

Ik weet nog wel en goed adresje voor banden. :wink:
Goedkoop, vakkundig en geen ouwe meuk.

Re: Wegligging 993

07 apr 2009 9:35

Internetbanden.nl? :lol: :mrgreen:

Re: Wegligging 993

07 apr 2009 9:58

arenarood schreef:Ah,we zijn weer bij N-codering! 8) Ik heb dus Toyo's ZONDER N-codering :oops: erop liggen

ik ook, prima band met nagenoeg eindeloos grip :thumleft:

Re: Wegligging 993

07 apr 2009 10:10

Nine-eleven schreef:Volgende week vrijdag wordt de 993 uitgewogen en uitgelijnd bij Prins Techniek in Wassenaar.


Ik zou met een 993 toch echt ergens heen gaan waar men meer ervaring met dat model heeft. :!:

Re: Wegligging 993

07 apr 2009 10:34

Ik heb een zeer goede ervaring met: http://www.beekautoracing.nl/

Re: Wegligging 993

07 apr 2009 11:05

Marco schreef:
arenarood schreef:Ah,we zijn weer bij N-codering! 8) Ik heb dus Toyo's ZONDER N-codering :oops: erop liggen

ik ook, prima band met nagenoeg eindeloos grip :thumleft:


Ik heb Yokohama's er onder liggen, ook geen problemen hier! Yokohama heeft helemaal geen N coderingen, zijn 'standaard' al stijf zat.

Re: Wegligging 993

07 apr 2009 18:14

Eric schreef:
Nine-eleven schreef:Volgende week vrijdag wordt de 993 uitgewogen en uitgelijnd bij Prins Techniek in Wassenaar.


Ik zou met een 993 toch echt ergens heen gaan waar men meer ervaring met dat model heeft. :!:


Misschien wel Eric, maar ik wil niet heel Nederland doorcrossen :drive: met een niet uitgelijnde auto.
En Johan (ook niet de eerste de beste) geeft hoog op over Prins Techniek, ff kijken dus maar (kan altijd nog naar Drente :wink: )

p.s. Hoe staan de Fuchsen?
Plaats een reactie