Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
06 apr 2009 23:26
Dat van die tunnel vind ik helemaal fantastisch. Daar heb ik ook nog even aan gedacht, maar uiteindelijk vond ik dat toch te veel werk en zou te duur worden (ik kan zelf niet lassen en de basis van mijn project was/is een reeds gepoedercoat chassis)...
Alleen jammer weer van de 4-gaats velgen. Dat is dan weer een 'dead give away'...
Waarom niet voor de originele 5x205-steek gegaan? Nu kun je eigenlijk niet zonder deksels rijden...
06 apr 2009 23:56
Ziet er super uit!
07 apr 2009 13:24
Speedy356 schreef: Alleen jammer weer van de 4-gaats velgen. Dat is dan weer een 'dead give away'...
Waarom niet voor de originele 5x205-steek gegaan? Nu kun je eigenlijk niet zonder deksels rijden...
Is niet zoals je schrijft, wat heeft het voor zin om 5 gaats velgen te gebruiken als je (lees eigenaar) toch met chrome deksels gaat rijden.
Het verschil zie je toch niet. EN om nou voor je "gevoel" 5 gaats onder de doppen te doen
Heb net weer een 66er chassis gekocht, daar zitten 5 gaats velgen op. Dacht even die neem ik voor mijn eigen speedster, maar ik vind zonder doppen zo kaal staan

Straks weer mooie update foto's
07 apr 2009 13:50
mooi toch..
07 apr 2009 14:21
porschehenk schreef:De tunnel is geheel vlak, de handrem hebben we verwijderd en komt te zitten links onder het dashbord. Gelijk aan een originele, en de verwarmings knop zit nu achter de schakelpook.
Als deze dus klaar is moet je heel goed kijken of het een echte of een replica is, want alle replica's hebben een handrem tussen de stoelen
Kan nog wel enkele zaakjes opnoemen waaraan je een echte Speedster onmiddelijk kan onderscheiden van een Replica.
Wat niet wegneemt, dat het voor de leken met zulke aanpassingen toch weer een beetje moeilijker word.
07 apr 2009 14:31
ik ook ! die hierboven, is dat een echte
In 1958 Porsche ended the very successful production of the 356 Speedster and replaced it with the Convertible D. A large group of active Porsche race drivers complained about this model change because the D was to heavy for racing. Porsche K.G. and Reutter checked the inventory of body parts and found a possibility to produce 31 Speedsters in 1959, all of them in GT lightweight configuration. The engines supplied were: 10 with 692/1 1500 plain bearing, 14 with 692/3 1600 plain bearing and 7 pushrod S75. The total Speedster production was 4145 car, a total of 151 were 4-cam and only 10 cars as GT with 692/1 engine.
This Speedster Carrera GT is therefore one of the rarest and most desirable Porsche 356 ! It was delivered to the USA and sold to Harry Blanchard, the car was included in the Bruce Jennings race team and received all of the specific Bruce Jenning - Heinz Bade specials. (
http://www.carreramotorsport.com/King%20Carrera.htm ) It is not fully clear which of the 3 or 4 Jennings cars raced were and when. In the mid 60's the car was sold to Mr. Beer, which did not use the car much. In 1973 it was sold to Bill Jones, Texas and was stored until 1987. I bought the car in absolute original condition with 17000 miles and sold it to a collector in Switzerland. In 1990 it was sold to a German collector. The car underwent a restoration at H. Hackenberg and a full mechanical rebuilt by A. Baumann. Since then it was only driven for ca 5000 km. The original engine was changed during its racing time from the original 92002 - 692/1 to 93023 - 692/2 engine
07 apr 2009 17:06
porschehenk schreef:Speedy356 schreef: Alleen jammer weer van de 4-gaats velgen. Dat is dan weer een 'dead give away'...
Waarom niet voor de originele 5x205-steek gegaan? Nu kun je eigenlijk niet zonder deksels rijden...
Is niet zoals je schrijft, wat heeft het voor zin om 5 gaats velgen te gebruiken als je (lees eigenaar) toch met chrome deksels gaat rijden.
Het verschil zie je toch niet. EN om nou voor je "gevoel" 5 gaats onder de doppen te doen
Heb net weer een 66er chassis gekocht, daar zitten 5 gaats velgen op. Dacht even die neem ik voor mijn eigen speedster, maar ik vind zonder doppen zo kaal staan

Straks weer mooie update foto's

Eehhh... Dat verschil zie je dus wél (en nog best goed ook): de velgrand van een 4-gaats velg is anders dan die van een 5-gaats velg, de luchtgaten hebben een andere vorm en staan verder uit elkaar. bovendien heeft een 4-gaats velg 8 gaten en een 5-gaats velg 10 gaten en de deksels zitten er anders op. Ondanks de deksels zie je dus wél dat er geen originele velgen zijn gebruikt, maar dat er kevervelgen zijn gebruikt.
Dát vind ik dan weer jammer als je voor de rest zo ver gaat om de auto zo veel mogelijk het origineel te laten benaderen: je gaat best ver ín de auto (de tunnel, de handrem onder het dash, etcetera), maar laat kleine en gemakkelijk aan het origineel aanleunende dingen achterwege. Trouwens inderdaad: er zijn nog wel meer verschillen tussen een originele Speedster en een replica...
Het is trouwens alleen maar wat me opvalt! Begrijp me niet verkeerd Ik vind het verders een super project met een zeer hoge bouwkwaliteit!
07 apr 2009 17:11
Snap niet al die ophef over dat er nog meer verschillen met een originele zijn
Het is en blijft een replica, die we zo goed mogelijk willen bouwen. Ik heb nooit gezegd dat we een ORIGINELE aan het bouwen zijn. Ik kan ook zo wel een paar items opnoemen die bij een echte anders zijn.
En ook hier: de eigenaar wil het zo hebben, tuurlijk kan je makkelijk vanaf de zijlijn teksten neer zetten van: dat had ik zus en zo gedaan. De beste stuurlui staan immers altijd aan de wal.
We maken een mooie, voor niet kenners (en sommige die denken dat ze het weten) supergaven REPLICA. En bovenal: voor de eigenaar die het zo wil.
07 apr 2009 17:28
porschehenk schreef:Snap niet al die ophef over dat er nog meer verschillen met een originele zijn
volgens mij ben jij de gene die er ophef over maakt
07 apr 2009 17:47
smaken verschillen, mijne was ooit rood...
en relax, verder zijn het goedbedoelde tips van liefhebbers wat mij betreft !
keep up the good work ! Dit worden / zijn de parels van het nederlandse wegennet !
gr
Steef
07 apr 2009 17:49
Ophef of niet, Henk mag wel ophef maken over dit superstaaltje werk, ziet er prachtig uit.
Wat ik me nou afvroeg, waarmee moet je het rijgedrag van zo'n replica vergelijken, en dan niet qua 'beleving' maar feitelijk het stuur/schakel/remwerk....
07 apr 2009 17:59
geweldig henk, ik heb met je mee genoten..super
07 apr 2009 18:06
Rij eigenschappen is ongeveer vergelijkbaar met een kever. Alleen strakker onderstel en betere rij eigenschappen door de betere motoren die gebruikt worden.
Verder een heerlijke "open" beleving
07 apr 2009 18:13
Ziet er mooi uit dat rood!
07 apr 2009 18:39
zo gaat hij dus nu worden. Indisch Rot met beige kap en beige binnenkant.
VB:
07 apr 2009 19:03
Apestrak! Kleurcombi is ook erg geslaagd.
07 apr 2009 21:10
Petje af Henk
Dit wordt ook weer een beauty
08 apr 2009 11:40
Mooi foto's Henk leuk om te volgen.
Succes ermee.
Gr
08 apr 2009 12:22
Ziet er mooi

uit Henk, leuk om je bouw zo te volgen.
Ik begrijp Speedy356 wel een beetje; je maakt zoveel werk van de middentunnel en dan zo iets 'simpels' als 5x205 velgen wordt achterwege gelaten.
Maarja de klant is koning en niet iedereen heeft dezelfde smaak.........gelukkig.
08 apr 2009 16:12
Maar Henk wat dr nog een beetje knaagt aan me is,
zou je geen problemen krijgen bij de RDW ivm de tunnel?
08 apr 2009 16:35
porschehenk schreef:Rij eigenschappen is ongeveer vergelijkbaar met een kever.
aha..............oftewel knudde dus, helaas....
08 apr 2009 16:42
Als je achter en voor een goede stab monteerd en een cub-stribe word hij stijver en rijd hij als een cart....
08 apr 2009 17:05
tsja wat zal ik zeggen, qua rijbeleving een van de leukste dingen die ik, van 2cv tot f40, heb meegemaakt, niet zozeer om de prestaties en bochtsnelheden, maar zon op de kop, lekker soundje, zeer direct en strak rijdend door de nieuwe onderstelcomponenten en vanwege de wind om je kop heb je al heel snel een geweldig gevoel van snelheid en rijbeleving, hoge fun factor ! Lammertink heeft me persoonlijk ook al kennis laten maken met de driftmogelijkheden....
08 apr 2009 17:41
Ja de drift mogelijkheden zou ik ook nog willen doen staat op mn lijstje....
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.