Deel hier je (links naar) streams, plaatjes, bestanden, games of andere interessante media.
Plaats een reactie

Re: Kroymans failliet!!..

04 apr 2009 10:31

13 jaar oud en 3,5K is volgens mij een beregoede prijs :wink: :mrgreen:

04 apr 2009 10:40

Erik 912T schreef:Begrijp het helemaal alleen kan het niet rijmen met de perceptie (in ieder geval de mijne) dat je elke keer een poot wordt uitgedraaid indien je een auto koopt en later weer verkoopt. Ik heb recentelijk geprobeerd een auto in te ruilen (gezinsuitbreiding) die ik twee jaar geleden gekocht heb voor zo'n 6K, AKK goed, twee jaar zo'n 4000 km gereden en alleen in de garage gestaan. Kortom, auto ziet er nog uit zoals die gekocht is. Was toen een gemiddeld bedrag.

Nu, 2 jaar later is het allerbeste bod zo'n 3,5K

Met een occassion kan veel verdiend worden, veel meer dan op een nieuwe auto. Een Porsche die voor 38K wordt ingeruild kan zomaar voor 50K+ worden verkocht. Maar op een occassion loopt de dealer een risico. Dus daarom zijn de inruilprijzen drie keer niks. Uiteindelijk wil de dealer bij inruil altijd wat aan je verdienen.

04 apr 2009 11:28

Erik 912T schreef:Top uitleg! Begrijp het helemaal alleen kan het niet rijmen met de perceptie (in ieder geval de mijne) dat je elke keer een poot wordt uitgedraaid indien je een auto koopt en later weer verkoopt.

Autoverkopers: allemaal boeven zijn het :twisted: , daar hebben we het eerder ook al over gehad.
Niet dus! :bang:

Ingaand op het voorbeeld: Jij hebt 2 jaar in de auto gereden met een afschrijving van €1250 / jaar, incl. garantie zelfs waarschijnlijk. De garage die 'm inruilt moet het aankoopbedrag financieren (zie boven), loopt daarbij het risico dat de auto niet snel wordt verkocht (vermogensbeslag, financieringskosten) en moet er garantie op geven of tegen een bodemprijs verkopen. Zo gek is die €3500 t.o.v. de €6000 twee jaar eerder dan toch niet?
Als de verkoper een klant heeft en dus weet dat hij deze auto direct weer voor een marktconforme prijs kan verkopen, dan zal hij je ongetwijfeld meer bieden ;).

04 apr 2009 19:44

Je had het niet beter kunnen verwoorden Eric! :thumleft:

04 apr 2009 20:27

"Autoverkopers: allemaal boeven zijn het."
Tuig van de riggel, gajus van de straat.

Nee, dan de mensen uit de verzekerings- en financiële wereld, dát zijn pas toppers.

04 apr 2009 20:40

dan ben ik dus een topper die tussen allemaal boeven werkt :mrgreen:

05 apr 2009 9:25

Cipier noemen ze dat dacht ik :cheesy: :mrgreen:

05 apr 2009 10:07

plh schreef: Nee, dan de mensen uit de verzekerings- en financiële wereld, dát zijn pas toppers.

Verzekeraars zijn sukkels! :mrgreen:

05 apr 2009 11:33

Inderdaad, wat ben ik toch dom bezig, wat een sukkel ben ik toch :mrgreen:

gelukkig heb ik meer verstand van verzekeren :ass:

05 apr 2009 12:43

Generaliseren is geweldig.

09 apr 2009 1:25

Faiiliet gaan niet.

09 apr 2009 6:40

Integendeel, kan ik wel zeggen. :cry:

09 apr 2009 9:58

Een neefje werkt bij een onderdeel van Kroymans en die zijn dus ook failliet.
Maar ze gaan wel door met werken nog, werknemers krijgen nu 13 weken niet uitbetaald. Leveranciers leveren niet meer, dus ze doen iets, krijgen beetje geld en daar kopen ze weer een aantal onderdelen van, en zo zijn ze zich aan het behelpen.

Ja, beter als helemaal stoppen. Dit kan nog een overlevingskans hebben wellicht.

09 apr 2009 12:34

gast schreef:13 weken zonder salaris :shock: :idea: Dat is op zijn minst ERG loyaal dan. :thumleft:

Ja, ik had het ook niet gedaan denk ik.

Aan de andere kant, wellicht help je dat onderdeel er weer bovenop en heb je na 13 weken weer een baan.
Als je nu ontslagen wordt als iets in de auto industrie heb je volgens mij langer dan 13 weken geen baan :p

09 apr 2009 14:02

uwv neemt 13 weken over als het bedrijf niet kan betalen. dus zo dapper is het ook weer niet. 20 weken zonder salaris, dan krijg je 7 weken niks. dat is wél weer een opoffering... :shock:

09 apr 2009 14:21

Een jaar geleden zag ik een vacature bij Kroymans, zat nog te twijfelen of ik zou solliciteren. Ben blij dat ik het niet heb gedaan. :oops:

09 apr 2009 21:59

Solliciteren en aangenomen worden zijn niet elkaars equivalent :^: :wink:

09 apr 2009 22:12

MS964 schreef:Ben blij dat ik het niet heb gedaan. :oops:

Frits ook. Zei hij laatst nog :^: :cheesy:

09 apr 2009 22:14

Heeft-ie je toen ook verteld waar die 'zoekgeraakte' auto's zijn? :mrgreen:

09 apr 2009 22:50

Ik denk in Heteren. Hij zei in ieder geval Wegh ofzoiets... :cheesy:

09 apr 2009 22:53

Heteren? Ligt dat in Polen?? :roll: :cheesy:

09 apr 2009 23:23

HenkC2C schreef:Solliciteren en aangenomen worden zijn niet elkaars equivalent :^: :wink:

Voor sommigen niet... :twisted: :wink:

18 apr 2009 22:06

Net gelezen in de telefaag dat in Vreeland zijn sportwagen verzameling is opgehaald .

http://www.telegraaf.nl/autotelegraaf/3 ... ...__.html

Deze Ferrari GTO ook :twisted: ...... werd geschat op €20.000.000 Op de foto's van de 2008 ferrari-days germany een paar bekende van hier

Arie T Marcel T Rodger T en last but not least Torig
AfbeeldingAfbeelding

18 apr 2009 22:35

Laatste verkochte GTO is (vorig jaar) voor USD 30 mio verkocht. Helaas gaat die van FK volgende week in de verkoop. Zonde dat dat ding NL zal gaan verlaten.

18 apr 2009 22:39

Ben benieuwd wat zulke klassiekers nu gaan opbrengen, je zou zeggen dat zo'n GTO geen last heeft van de credietcrisis, maar je weet maar nooit!
Plaats een reactie