Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
Plaats een reactie

Re: Blower

12 apr 2009 18:25

@Paulus,die van mij ook weer perfect thkz Wim ( was gezellig )
Hoor geen enkele piep meer en blaast als een .....
Betere oplossing dan de porsche specialist :lol:
Wim & Timo bedankt

Re: Blower

12 apr 2009 19:20

Der zeijn al wa palmkes weg znù. :wink:

Re: Blower

12 apr 2009 20:03

Graag gedaan, Richard. Hoewel alle lof natuurlijk aan Wim is.
Blijkbaar is de wisselkoers van een bak Palmkes nog ongewijzigd in Hulst. :thumleft:

Re: Blower

12 apr 2009 21:47

Jullie hebben de fan boven op de motor gereviseerd toch?
Heeft al eens iemand de voetenblowers gedaan?

Re: Blower

13 apr 2009 7:47

Yes... Ik heb toch het stukje over 'heating' kunnen downloaden. (ander draadje...)

Ik heb de draad nu weer te pakken. :P (Inderdaad een blower achter en 2 bij de voeten... )

Re: Blower

13 apr 2009 7:48

NordRack2 schreef:Heeft al eens iemand de voetenblowers gedaan?


Zijn deze anders dan? EDIT: Ik zie nu de plaatjes in je Persoonlijke Album.... Ja dus.
(Afbeeldingen in de berichten komen hier bijna niet op het scherm te voorschijn.... :pale: :arrow: Werkt dus lekker mee.)

Ik ben benieuwd wat de uitkomst hiervan is..... Ik ga er binnekort ook eens mee aan de haal.

Kan het trouwens kwaad om een tijdje zonder de blowers rond te knallen???

Re: Blower

13 apr 2009 14:37

De fan boven op het blok kan ook ingezet worden om de motor te koelen.
Afbeelding

Re: Blower

13 apr 2009 17:24

Heb drie maanden zonder die blower rond getoerd. Geen extreme
condities meegemaakt (autobahn rasen, extreme hitte of file) en
- dus - ook niet gemist. Heb het hele ding daarbuiten ook nog nooit
automatisch horen/voelen aanslaan in de overdrive stand. Bij de RS
types bestaat die blower niet eens, kan dus allemaal geen kwaad.

Re: Blower

13 apr 2009 20:03

PaulusdB schreef:Bij de RS types bestaat die blower niet eens, kan dus allemaal geen kwaad.


... de 964 RS heeft wel meer niet :arrow: zoals bijvoorbeeld die plaat onder je motor - die sommige nog weleens weg willen halen bij hun 964 als ze er vaak en veel mee op het circuit rijden :idea:

Re: Blower

14 apr 2009 2:47

NordRack2 schreef:De fan boven op het blok kan ook ingezet worden om de motor te koelen.


Is inderdaad zo ja... Maar dit lijkt me niet echt een probleem op het moment.....
Dat gaat wel goedkomen.

Hoe staat het met het projectje 'de volgende slachtoffers' ????

Re: Blower

14 apr 2009 15:26

Foto van M64:
Afbeelding
Hoe hebben jullie die motortjes open gemaakt zonder alles te verbuigen?

EDIT: OK, eerst met een horlogeschroevendraaiertje in de kiertjes geslagen , daarna met een schroevendraaier.

Re: Blower

15 apr 2009 1:21

4 lagertjes gekocht: SKF 618/6 voor 16 € p/st. Duur hé?
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
foto1: Dit zijn de 2 binnenkantjes. Rechts zit de koolborstelhouder er nog op. Links heb ik het gat uitgeboord en het nieuwe lager er in geperst. Het lager is 6 mm. binnendiam. en 13 mm. buitendiam.
foto2: De 2 voorkantjes van de voorkant. Zo'n motortje is maar 4 of 5 cm. in diameter, heel wat anders dan de fan die achter op het blok zit.
foto3: De "minipers" in de "minibankschroef". Het bleek dat mijn allerdikste boor (wss ½" = 12,7 mm.) perfect was voor dit klusje. Na het boren en afbramen kon ik met het geoliede persje het lagertje in het geoliede gat persen. De "pers" is een klem die hier al jarenlang doelloos rondslingert. Eindelijk was hij ergens goed voor! :ba:
Ik heb ook nog wat nylon ringetjes gebruikt om axiale speling op te vangen. In principe kan de as niet weg want die zit vast genoeg aan de lagers. Maar naarmate de jaren vorderen... je weet maar nooit.
In de auto bouwen moet een andere keer. Bij mijn laatste ritje merkte ik trouwens op een parkeerplaats dat de footwellblowers bleven blazen terwijl ik de sleutel al in mijn hand had.
Hahaha grappig zo'n Porsche :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Re: Blower

15 apr 2009 6:00

Nu de blowers er weer in en je kan er weer een tijdje tegenaan. !!! :thumleft:

Na al deze info moet het goed gaan komen als ik zelf eens in het diepe duik. :wink:

Re: Blower

15 apr 2009 15:36

En DEZE dan?
Afbeelding

Re: Blower

24 apr 2009 10:36

Blijkbaar zijn dat soort motortjes gewoon verkrijgbaar.
Hoe dan ook, die van mij zitten weer ingebouwd, ze doen het goed.
Op volle snelheid hoor je ze wel, ik weet niet of dat origineel ook zo is.
Iemand vertelde mij dat je ook alleen het glijlager kunt vervangen; dat wist ik niet eens. Dan hoef je iig niet te boren.

Re: Blower

07 mei 2009 1:20

NordRack2 schreef:En DEZE dan?
Afbeelding


Dan zit je over een tijd weer met hetzelfde probleem......

Ik heb zelf ook een poging gedaan. Maar ik vertouwde me er niet mee om met mijn hardhandigheid om de behuizing van de motortjes te openen.... :? :scratch: :oops:

Ik ben nu met plan B bezig. :wink:

Re: Blower

07 mei 2009 23:20

repareer kosten zijn meestal veel goedkoper, als er porsche op staat gaat de prijs als een turbo omhoog, er zijn heel veel materialen die VW ( Audi ) maakt en gewoon compatibel zijn, porsche is goed , jep its ok , rijden hoeft niet duur te zijn, gebruik je forum en denk na, alvorens je te laten belazeren bij de dealer !!!!! of nog erger een verdeler die denk verstand van de auto te hebben. :lol:

Re: Blower

07 mei 2009 23:23

Vanwaar die extreme kleur, v0xjns4 :?:

v0xjns4 schreef: .. er zijn heel veel materialen die VW ( Audi ) maakt en gewoon compatibel zijn ..


... zelf ondervonden dat in enkele gevallen het onderdeel bij Porsche goedkoper is dan het identieke onderdeel bij VW (Audi) :|

Re: Blower

07 mei 2009 23:41

Sorry, En nu leesbaar

reparatie kosten zijn meestal veel goedkoper, als er porsche op staat gaat de prijs als een turbo omhoog, er zijn heel veel materialen die VW ( Audi ) maakt en gewoon compatibel zijn, porsche is goed , jep its ok , rijden hoeft niet duur te zijn, gebruik je forum en denk na, alvorens je te laten belazeren bij de dealer !!!!! of nog erger een verdeler die denk verstand van de auto te hebben.

Ervaring met ster deur schroeven, sloten / brandstof en olie filters , leidingen , deur motor , banden , kabels , werkuren , revisie , klein / groot onderhoud, dichtingen scharnieren, pompjes voor koffer enz.... schakelaars, bedrading ,
lak ( kleurcode ) en nog veel meer , TIP HELA koplampen voor de 911 zitten niet alleen in de porsche, zijn ook gemaakt voor een VW bus enz.... schilt je toch 75% tov porsche , Thx Chris :?:

Re: Blower

08 mei 2009 1:32

Wat bedoel je?
Wat jij zegt geldt dat alleen voor de klusser met 2 rechterhanden of voor iedereen?
yohanv schreef:Dan zit je over een tijd weer met hetzelfde probleem......

Je bedoelt over een jaar of 20? :?

Re: Blower

08 mei 2009 2:16

NordRack2 schreef:Je bedoelt over een jaar of 20? :?


Daar zit wat in ja... :|

Re: Blower

18 mei 2009 21:39

Hallo Wim,
De blowers van mijn 3.2 links en rechts werken niet meer , die van de motor achter ook niet , ze zijn alle 3 stuk .
Nu is mijn vraag aan U , hoe en door wat worden deze blowers aangedreven ? ik bedoel hiermee zijn er bepaalde schakelaars die deze moeten bedienen ?
gr Diablo

Re: Blower

19 mei 2009 8:24

Of ze stuk zijn weet ik niet en denk ik ook niet, alle drie gelijk. :?
Denk dat je probleem eerder de aansturing is.
Je zult eerst moeten checken of ze nog stroom krijgen op het moment je ze activeert.
PB anders even naar mij met eventueel telefoon nummer, kan ik wat meer uitleggen. :idea:

Re: Blower

19 mei 2009 8:41

Hallo Wim ,
ze zijn wel degelijk alle 3 stuk hoor :cry: , ik heb ze namelijk gedemonteerd en ze vielen gewoon helemaal uit elkaar !!
Enfin eigenlijk alleen de achterste , de 2 voorste (L+R) zaten gewoon potvast en vastgebrand .
Heb ze gewoon moeten weggooien .
Maar eigenlijk gaat het mij om hoe deze aangedreven worden , ga voor de winter begint ze toch alle 3 vernieuwen . Probleem is eigenlijk dat Ik bij geen een van de 3 spanning kan meten ,met of zonder contact !
Kan het dat de blower in de motor compartiment aangedreven word door gewoon contact op te zetten en de binnenste blowers L+R aangedreven worden door regelunit tussen de voorste stoelen ??
gr Diablo

Re: Blower

19 mei 2009 13:48

Hallo Wim ,
heb je mail ontvangen waarvoor zeer hartelijk dank :ba: !!
Ik heb wel geen idee hoe ik je via die mail kan beantwoorden :shock: , daarom via deze weg een dankwoord .
Ik zie dat je niet ontzettend ver van mijn verblijfplaats woont , zo een 100 tal kms .
Ik ben namelijk van Zolder ,een vijftal km van piste omloop Terlaemen 8) !!
Daar ik voorlopig geen blowers heb kan ik ook niets uittesten :bang: , maar zodra ik (voor de winter) nieuwe blowers monteer zal ik je op de hoogte houden hoe het met de regelunit is gesteld , eventueel zal ik misschien (als jij dat wilt) ff langskomen voor unit door jouw te laten controleren en eventueel af te stellen ,ok?
Dat met die schuifdak heb ik inmiddels zelf opgelost , bekleding gewoon met opengeschoven dak langs boven moeten inschuiven :scratch: ,
gr Diablo
Plaats een reactie