Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
Plaats een reactie

20 jan 2005 13:39

van ganser harte geformifantasfeliciproficiateerd :!: coole car 8)

20 jan 2005 13:40

Mooie wagen hoor :shock: :shock: :shock:

En heb je hem daar nog laten keuren door een nederlandse "specialist".

20 jan 2005 13:42

Ferdinand schreef:Questrebe betekent letterlijk dwarsbalk, volgens mij is het een verstevegingsstang die bovenlangs beide veerpoten met elkaar verbind.


Wat jij hier beschrijft Ferdinand is mijn stabilisatorstang.. :wink: :wink:

20 jan 2005 13:45

Domstrebe is de verbindingsstang tussen de veerpoten.

Afbeelding
Querstrebe kan van alles zijn,maar waarschijnlijk bedoelen ze hier idd. de veerpootbrug.
Kan ook nog buiten een stabi. een verbinding zijin van de rolkooi
Afbeelding

20 jan 2005 13:53

Afbeelding

DDDRRRRRROOOOOMMMMMM!!!!!!!!!

MAUK

20 jan 2005 14:55

Patrick964 schreef:Mooie wagen hoor :shock: :shock: :shock:

En heb je hem daar nog laten keuren door een nederlandse "specialist".


Thx!
Nee, dit durfde ik wel zonder keuring aan...

20 jan 2005 14:58

Jurgen schreef:
Ferdinand schreef:Questrebe betekent letterlijk dwarsbalk, volgens mij is het een verstevegingsstang die bovenlangs beide veerpoten met elkaar verbind.


Wat jij hier beschrijft Ferdinand is mijn stabilisatorstang.. :wink: :wink:



:idea: Ik ga het zaterdag onderzoeken en breng nog wel even verslag uit....

Cool

21 jan 2005 14:35

Echt een coole bak Ferdinand.
Volgens mij nu 2 993 Turbo's in de club..

21 jan 2005 19:47

Prachtbak :shock: , echt geweldig zo'n turbo. Alleen jammer dat het carbon in het interieur wat vloekt met het groene leder.

23 jan 2005 4:41

Ferdinand schreef:
Jurgen schreef:
Ferdinand schreef:Questrebe betekent letterlijk dwarsbalk, volgens mij is het een verstevegingsstang die bovenlangs beide veerpoten met elkaar verbind.


Wat jij hier beschrijft Ferdinand is mijn stabilisatorstang.. :wink: :wink:



:idea: Ik ga het zaterdag onderzoeken en breng nog wel even verslag uit....


En??? Hoe was de rit vanaf Stuttgart? Hoe rijd' ie , wat vind je ervan, alles naar verwachting? vertel..

23 jan 2005 10:48

Nou mensen, tis gelukt, de auto staat netjes in de garage!
ONGELOOFELIJK, wat een bom. Was wel wat gewend maar dit is echt snel en PUUR! Als je aan het versnellen bent (zeg in z'n vier) en je nadert de 6.000 rpm krijg je nog is een extra schop in je rug en klim je zo snel in de toeren dat je bliksemsnel het volgende verzet in moet leggen anders knal je de begrenzer in. K I P P E V E L! Eigenlijk alleen maar superlatieven voor deze auto. Echt perfect. Ga ik een hoop lol van hebben. (Doe 'm ook nooit meer weg.... )

De Duitseres hebben respect voor je op de Autobahn, D'r heeft er niet een op m'n bumper gezeten op lopen opfucken, ze houden allemaal netjes afstand en weten niet hoe snel ze aan de kant moeten als je ontspannen met een gangetjes van 220 een keurige 50m achter ze blijft hangen (dan doel ik op bmw 7's, MB E en S en jawel 996 carrera's en S4-en)

Je hoeft niet eens terug te schakelen (voor het mooi natuurlijk wel!), fluitend versnel je en voor je het weet tip je moeiteloos de 270 aan en dan vol in de ankers (ook lekker!) om terug te vallen naar 160, op dat moment voor gevoel een slakkegang omdat het toch redelijk druk was.

De aflevering van de auto was erg leuk, werd ophehaald van het vliegveld door een leuke dame, alle originele spulletjes bij de auto (zelfs nog een mobiele telefoon in de originele verpakking!, car-cover met opschrift TURBO, Porsche druppellader, tequipment boekje en prospektus van toen). Het was druk in de showroom en je kan je voorstellen hoe mensen reageerden toen de auto werd gestart en naar buiten werd gereden.

Kortom: Het was VET!!

En.. het is inderdaad een brug tussen de veerpoten

23 jan 2005 11:40

Mooi verhaal Ferdinand ! D'r zit slechts een nadeel aan en dat is dat je nu niets meer te wensen hebt op autogebied (want wat wil je nu nog meer?) maar daar valt wel mee te leven niet? 8)
Ik wens je veel plezier met deze schitterende auto. ps. ik heb 'm bij de forum-awards op de eerste plaats gezet, als zijnde welke auto zou je, buiten je eigen auto om, 't liefst willen hebben/ vind je 't mooiste. (staat bij 't onderwerp "discussie" ) Kom ook de 27e naar de Oost-Brabant-meeting! groeten.

23 jan 2005 12:09

D'r zit slechts een nadeel aan en dat is dat je nu niets meer te wensen hebt op autogebied (want wat wil je nu nog meer?)


Soms valt het leven niet mee. :wink:

23 jan 2005 13:17

geweldig verhaal, zo hoort een aflevering te gebeuren :!: :!: :!:
fantastische auto ook 8)
heel veel plezier ermee

23 jan 2005 14:22

Jurgen schreef:Mooi verhaal Ferdinand ! D'r zit slechts een nadeel aan en dat is dat je nu niets meer te wensen hebt op autogebied (want wat wil je nu nog meer?) maar daar valt wel mee te leven niet? 8)
Ik wens je veel plezier met deze schitterende auto. ps. ik heb 'm bij de forum-awards op de eerste plaats gezet, als zijnde welke auto zou je, buiten je eigen auto om, 't liefst willen hebben/ vind je 't mooiste. (staat bij 't onderwerp "discussie" ) Kom ook de 27e naar de Oost-Brabant-meeting! groeten.


Dat dacht je :lol:
Heb paar keer in een turbo mogen sturen, echt geweldig maar nog mooier vond ik de ritjes in een GT3.
Maar goed, da's persoonlijk natuurlijk.
Vind snelle zuiger te prefereren boven eender elke turbo.

23 jan 2005 15:03

RS-R schreef:Vind snelle zuiger te prefereren boven eender elke turbo.


Zit hierover te denken..gaat 't dan over 't turbogat, of het (vermeend?) sneller klimmen in toeren van lichte zuigers tov een twin-turbo? Leg eens uit.. Ik snap het verschil wel tussen lichte zuigers en een turbo hoor, maar ben gewoon benieuwd naar jou persoonlijke pro's en contra's.

23 jan 2005 15:14

Snelle zuiger reageert gewoon directer op het gas.
Power komt er mooi lineair uit, itt. de schop in je rug van de turbo's.
Dit vind ik persoonlijk prettiger dan de power output van een turbo.
Met de hedendaagse TT is dat probleem goed opgelost, maar nogmaals liever een GT3.
( maar is ook het totaalplaatje, onderstel, stuurgedrag etc. :wink: )

23 jan 2005 21:56

@ferdinand

:D Nog eens een heeeeeeeele dikke proficiat... t kriebelt in mijn buik als ik je tekst lees (dat startmoment in showroom moet de max zijn) :!:

Geniet met volle teugen en ... be careful :thumright:

24 jan 2005 0:00

heb 1 keer van mijn leventje mogen plaats nemen langs iemand in een RUF ctr op een circuit in duitsland waar ik de naam niet meer van weet
[was op een bmw meeting dag]
dat is toch wel het snelste van het snelste
o wat was ik verliefd op die auto
.......effe sparen nog........ :roll:
als je zoiets hebt ben je pas klaar.....er zitten er niet veel daarboven qua snelheid en uitstraling

amen :drive:

24 jan 2005 0:02

robbie965 schreef:heb 1 keer van mijn leventje mogen plaats nemen langs iemand in een RUF ctr op een circuit in duitsland waar ik de naam niet meer van weet
[was op een bmw meeting dag]
dat is toch wel het snelste van het snelste
o wat was ik verliefd op die auto
.......effe sparen nog........ :roll:
als je zoiets hebt ben je pas klaar.....er zitten er niet veel daarboven qua snelheid en uitstraling

amen :drive:

dit is ook wel grappig :wink:

24 jan 2005 0:17

Marco schreef:dit is ook wel grappig :wink:


:shock: Wow!

Daar zal nog best een bulletje BPM op zitten. Maar met de huidige dollarkoers zal je hem ook niet snel goedkoper krijgen. Marco, jíj wou toch een 993 kopen dit jaar? :twisted: :wink:

24 jan 2005 10:19

dit is me te gortig om mee te beginnen, wel een hele bizarre auto volgens mij

24 jan 2005 22:07

RS-R schreef:
Jurgen schreef:Mooi verhaal Ferdinand ! D'r zit slechts een nadeel aan en dat is dat je nu niets meer te wensen hebt op autogebied (want wat wil je nu nog meer?) maar daar valt wel mee te leven niet? 8)
Ik wens je veel plezier met deze schitterende auto. ps. ik heb 'm bij de forum-awards op de eerste plaats gezet, als zijnde welke auto zou je, buiten je eigen auto om, 't liefst willen hebben/ vind je 't mooiste. (staat bij 't onderwerp "discussie" ) Kom ook de 27e naar de Oost-Brabant-meeting! groeten.


Dat dacht je :lol:
Heb paar keer in een turbo mogen sturen, echt geweldig maar nog mooier vond ik de ritjes in een GT3.
Maar goed, da's persoonlijk natuurlijk.
Vind snelle zuiger te prefereren boven eender elke turbo.


Ik zeg: je moet altijd wat te wensen hebben! Mijn DROOMauto van dit moment is de Carrera GT, alleen die sound al:( http://www.porsche.nl/gfx/specials/911/ ... reragt.mp3 )
Kan er nog wel meer noemen hoor!

Ik vind dat er geen nadrukkelijk turbogat aanwezig is bij de 993t, de versnelling gaat mooi lineair en wordt aan het eind van het toerenbereik progressiever. Het fijnste van deze "bi-turbo machine" is uiteraard het koppelverloop. Dat telt als je lekker weg wil. Bij 2.500 rpm (!!!) is al ruim 80% van het maximum koppel beschikbaar! (450Nm) Een hoogtoerige motor (7 a 8.000 rpm) levert veelal z'n maximum trekkracht ook bij een veel hoger toerental en geeft onderin "niet thuis". Mijn vorige auto had dat. (390 pk @ 7.000 rpm, max rpm 7.600, max koppel 451Nm @ 4.500 rpm) Een hele andere karakteristiek, ook heel lekker.
Ach.. voor beide valt wat te zeggen!

De 27ste lijkt me leuk voor de "meet and greet".

Jurgen, wat maakt jouw 993 turbo zo speciaal? Wat heeft RUF met jouw auto gedaan?

24 jan 2005 22:09

wat een mooie 993 tt :shock:

als je geen witte knipperichten neemt zet ik je misschien ook op 1 :wink:

van wie was de ruf turbo die bij Erwin stond? dat was namelijk ook een plaatje

24 jan 2005 22:14

Beltar schreef:@ferdinand

:D Nog eens een heeeeeeeele dikke proficiat... t kriebelt in mijn buik als ik je tekst lees (dat startmoment in showroom moet de max zijn) :!:

Geniet met volle teugen en ... be careful :thumright:


Dank!

Moet nog even geduld hebben (rij wel af en toe op de export platen) gezien het laatste beetje bpm voordeel kan ik 'm pas begin feb op kenteken zetten. Laat ik dan net een vakantie gepland hebben.... dus til 'm d'r overheen wordt dus ergen derde week feb. Ach, je kan niet alles hebben en....geduld is een schone zaak!
Plaats een reactie