Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
06 mei 2009 8:22
maurice schreef:Altijd 98 of 100 als ik in Duitsland ben. Mooi verhaal gekregen van een ir motor techniek die een bijzondere theorie had voor de 996/997 waarom daar 98 of hoger in moet. Ik neem het risico niet

Dito!
Zowel in de 993 als in de 996 alléén maar Shell V-Power!
06 mei 2009 8:25
Komt die twingo er maar bekaaid vanaf
06 mei 2009 8:26
Twingo heb ik niet meer!
06 mei 2009 8:29
Passen jullie allemaal in de Porsche?
06 mei 2009 8:31
als het ff kan hier ook altijd 98 tenzij we met de gezins diesel zijn natuurlijk
06 mei 2009 8:34
Lydia schreef:maurice schreef:Altijd 98 of 100 als ik in Duitsland ben. Mooi verhaal gekregen van een ir motor techniek die een bijzondere theorie had voor de 996/997 waarom daar 98 of hoger in moet. Ik neem het risico niet

Dito!
Zowel in de 993 als in de 996 alléén maar Shell V-Power!
@Lydia: V-power is toch eigenlijk ook 'maar' 95???
06 mei 2009 8:40
Volgens mij is V-power 97, maar staat er op de zuil 95.
06 mei 2009 8:46
Ik tank het ook als ik bij de shell ben, maar wist niet dat dit eigenlijk 97 was, goed te weten!
06 mei 2009 9:12
Tot voor kort heb ik altijd 95 getankt. Sinds gisteren voor het eerst 98. Ik ben benieuwd of ik verschillen zal bemerken.
06 mei 2009 9:12
Wist wel dat het meer aan bod geweest was
Maar ik moet tegenwoordig een heel schema bijhouden wie nog "98" verkoopt
Op zeker moment tank ik dan maar "95" , ook de BMW moet "98" hebben
06 mei 2009 9:20
Thanx Horn!
06 mei 2009 9:24
LouisXIV schreef:Ik tank altijd wat het boekje aangaaft. Dus 98 voor de 993 en 95 voor de 964. Heb weleens een uitzondering gemaakt en je merkt het wel aan de 993 in prestaties en verbruik dat ie 95 heeft gekregen.
De 993 geeft volgens het boekje optimale prestaties met 98, maar 95 is gewoon toegestaan met dus alleen wat minder 'pit'.
Over gebruik meer/minder wordt niets geschreven door de fabriek
06 mei 2009 9:34
Ik zou eigenlijk vanwege mijn werkgever V-power moeten adviseren en tanken maar ik pleur er de goedkoopste peut die ik kan vinden.
het zal heus wel iets in performance of verbruik schelen maar dat zal ik in gemiddeld stadsverkeer/snelweg gebruik echt niet merken.
06 mei 2009 9:56
+1 gewoon 95 van de Tango
06 mei 2009 10:09
Altijd 98, als het niet anders kan V-power 95 of gewone 95 en soms V-power race 100.
06 mei 2009 10:35
Kerosine!
Woon toch dicht bij Schiphol...
06 mei 2009 11:08
Altijd BP Ultimate (98).
Heb een keer 95 moeten tanken; kon volgens garagebedrijf alleen kwaad bij hoge toerentallen, want het 3.2'tje heeft geen pingelsensoren.
Dus heb ik die tank vrij rustig leeggereden.
06 mei 2009 12:13
THE MUD schreef:Offtopic: Is een verbruik van 1:7 (sinds aankoop) overigens normaal

? Rijd gewoon m'n woon-school verkeer als een oud wijf. Alleen hele lange files houd ze niet zo van maar had toch eerder 1:10 gehoopt bij rustig rijden.
Handgeschakeld:
- Binnen bebouwde kom - 1:6,4
- Buiten bebouwde kom - 1:12,8
- Gemiddeld - 1:9,3
Tiptronic
- Binnen bebouwde kom - 1:5,8
- Buiten bebouwde kom - 1:12,2
- Gemiddeld - 1:8,8
Bij een tip met veel korte ritjes is het verbruik wat je aangeeft niet heel raar
06 mei 2009 16:53
Met mijn 2.7 Boxster rijd ik 10km per liter (euro 98) met de helft van de tijd korte stukken. Op de snelweg en als ik niet harder rijd dan mag, haalt hij 12km per liter.
Laatst bijgewerkt door
GerbenJ op 06 mei 2009 16:56, in totaal 1 keer bewerkt.
06 mei 2009 16:54
Ik heb nog geen probleem om 98 te tanken. Bij mij in het dorp niet en laatst ook niet in Haarlem.
06 mei 2009 17:13

ik tank meestal BP 98 anders V/power heb een paar keer 95 getankt maar heb het idee dat ie daar nog meer van gebruikt.
ik heb wel de rare en niet veklaarbare illusie dat hij op v/power het lekkerste loopt
06 mei 2009 20:27
Het tankstation bij mij om de hoek heeft geen 98 meer maar alleen nog 98 met loodvervanger. Heb toen Pon gebeld en die zeiden dat V-Power 97 is en dat je dat kunt tanken. Ik ga toch maar weer bij BP 98 tanken.
@ Ewout: de meiden zitten liever opgevouwen in een Porsche dan comfortabel in een Twingo.
Waarschijnlijk gaat er wel weer een klein 'gezinsautootje komen!
06 mei 2009 20:37
bij de plaatselijke ESSO nog steeds 98 te krijgen ik heb één keer per ongeluk 95 getankt

en daar liep de motor niet zo mooi op dan met 98
06 mei 2009 20:55
Bij mijn Audi kan je enkel de Vmax halen als er 98 in zit en de tiptronic op de Sport-stand staat. Zouden de prestaties van een Porsche ook niet minder zijn als je er inferieure brandstof in giet dan het hoogedele 98? De 964 is welliswaar ontworpen voor 95 maar toch knaagt er iets; de voorgaande- en opvolgers zijn allemaal ontworpen voor 98.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.