Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
06 mei 2009 20:37
bij de plaatselijke ESSO nog steeds 98 te krijgen ik heb één keer per ongeluk 95 getankt

en daar liep de motor niet zo mooi op dan met 98
06 mei 2009 20:55
Bij mijn Audi kan je enkel de Vmax halen als er 98 in zit en de tiptronic op de Sport-stand staat. Zouden de prestaties van een Porsche ook niet minder zijn als je er inferieure brandstof in giet dan het hoogedele 98? De 964 is welliswaar ontworpen voor 95 maar toch knaagt er iets; de voorgaande- en opvolgers zijn allemaal ontworpen voor 98.
06 mei 2009 20:57
ik kan je wel vertellen dat je het het beste merkt bij de 964
06 mei 2009 22:51
Voor mij is het heel simpel: 100 indien beschikbaar (inmiddels ook bij de Aral bij Breidscheid), anders 98. Dat houdt wel af en toe enige planning in. Het is wat dat betreft heel bijzonder zo lastig als het in NL is om 98 te verkrijgen.
06 mei 2009 23:16
Kan bij mij in de buurt redelijk eenvoudig overal 98 tanken hoor!
Maar 95 voor mij...
06 mei 2009 23:18
GhostRider schreef:Kan bij mij in de buurt redelijk eenvoudig overal 98 tanken hoor!
Klopt, het is een beetje vreemd verdeeld. Zo kom je dan weer keer op keer Shell tegen, dan weer keer op keer BP, dan weer keer op keer Total. Alsof men territoriaal de boel heeft verdeeld.
07 mei 2009 0:47
Ik tank eigenlijk altijd octaan 100 hier in Nederland.
07 mei 2009 0:49
924 2.0 heeft geen motormanagement en moet 98 hebben. Laten de twee goedkoopste pompen hier allebei 98 hebben...
07 mei 2009 2:32
Sinds kort in mijn woonplaats nu ook '98 verdwenen.
Alhoewel ik heb nu wel een verzetje (smoesje voor TOTMBO) om 16 km verderop de tank weer even vol te gooien op een mooie avond... en dan tegelijk nog even een extra blokje om.
Gooi er nu ook wel Shell Vpower in. (Is volgens mij wel weer RON 95 ...

) ....
08 mei 2009 17:30
Bij Tamoil is sinds kort geen Super Plus (98) meer te krijgen, maar in plaats daarvan wel Euro Premium. Iemand een idee wat voor meuk dit is?
(op de website staat geen vermelding van dit product).
Het alternatief blijft Euro 95, maar dat spreekt voor zich; geen super 98.
08 mei 2009 19:31
Franz schreef:Ik tank eigenlijk altijd octaan 100 hier in Nederland.
Hebben we octaan 100 hier in Nederland? Waar dan? En hoe heet het?
08 mei 2009 19:42
turbocruiser schreef:Bij Tamoil is sinds kort geen Super Plus (98) meer te krijgen, maar in plaats daarvan wel Euro Premium. Iemand een idee wat voor meuk dit is?
(op de website staat geen vermelding van dit product).
Het alternatief blijft Euro 95, maar dat spreekt voor zich; geen super 98.
Op dit moment heeft Tamoil vier tankstations in ons land waar E85 wordt aangeboden.
Zeker de landelijke adviesprijs van 1.85 euro is niet aanlokkelijk, temeer omdat rijden op E85 zo’n 20% hoger verbruik met zich meebrengt. Tamoil biedt vanaf vandaag E85 aan voor 1.55 euro, de landelijke adviesprijs van het bekende Euro95.
Er is enige huivering omtrent E85-brandstof – 15% benzine en 85% bio-ethanol- , omdat de productie invloed zou hebben op de voedselketen. Tamoil licht toe dat hun E85 van houtsnippers en suikerriet uit Zuid-Amerika wordt geproduceerd en werken hard aan de tweede generatie bio-ethanol. De ontwikkelingskosten zijn daarvoor echter hoog, dus moet er wel vraag zijn naar E85. De stap die vandaag is gezet is er een in de goede richting.
Naast Volvo hebben Ford en Saab ook modellen die op bio-ethanol kunnen rijden. Het is niet gek dat twee van deze merken Zweeds zijn. Het land stimuleert immers om op E85 te gaan rijden
ff goooooooooooooooglen
08 mei 2009 19:55
Franz schreef:Ik tank eigenlijk altijd octaan 100 hier in Nederland.
Ik ook. A2 bij Amsterdam. Waar al die bordjes met 100 staan.
08 mei 2009 20:11
yohanv schreef:Gooi er nu ook wel Shell Vpower in. (Is volgens mij wel weer RON 95 ...

) ....
Het lezen van oude draadjes wordt hier echt niet veel gedaan, helaas
Zoals Horn ook al indirect aan gaf met zijn lijst (relevante

) draadjes op pagina 2:
13 stuks
LET OP: de vermelding van het RON getal is NIET vrij
Bedoel dat er slechts enkele waarden vermeld mogen worden, in NL 95 en 98.
Valt het oktaangetal tussen deze waarden dan moet de eerst lagere vermeld worden, in geval van VPower met RON 97 is dat dus 95.
In D. met RON 100 staat om dezelfde reden 98 vermeld op de pomp
08 mei 2009 20:32
Patrick schreef:turbocruiser schreef:Bij Tamoil is sinds kort geen Super Plus (98) meer te krijgen, maar in plaats daarvan wel Euro Premium. Iemand een idee wat voor meuk dit is?
(op de website staat geen vermelding van dit product).
Het alternatief blijft Euro 95, maar dat spreekt voor zich; geen super 98.
Op dit moment heeft Tamoil vier tankstations in ons land waar E85 wordt aangeboden.
Zeker de landelijke adviesprijs van 1.85 euro is niet aanlokkelijk, temeer omdat rijden op E85 zo’n 20% hoger verbruik met zich meebrengt. Tamoil biedt vanaf vandaag E85 aan voor 1.55 euro, de landelijke adviesprijs van het bekende Euro95.
Er is enige huivering omtrent E85-brandstof – 15% benzine en 85% bio-ethanol- , omdat de productie invloed zou hebben op de voedselketen. Tamoil licht toe dat hun E85 van houtsnippers en suikerriet uit Zuid-Amerika wordt geproduceerd en werken hard aan de tweede generatie bio-ethanol. De ontwikkelingskosten zijn daarvoor echter hoog, dus moet er wel vraag zijn naar E85. De stap die vandaag is gezet is er een in de goede richting.
Naast Volvo hebben Ford en Saab ook modellen die op bio-ethanol kunnen rijden. Het is niet gek dat twee van deze merken Zweeds zijn. Het land stimuleert immers om op E85 te gaan rijden
ff goooooooooooooooglen
En jij moet misschien even lézen; Ik schrijf toch echt PREMIUM, en geen bio-ethanol of whatever...
08 mei 2009 20:43
De "premium" van Tamoil is in de plaats gekomen van de Euro 98 en is alleen qua naam gewijzigd, niet wat samenstelling betreft; aldus de pomphouder hier in Nijmegen.
Overigens tank ik in Duitsland altijd 100 RON indien beschikbaar en in één van de eerdere topics meldde ik het al; de P loopt daar ècht mooier op. Ik merk ook verschil tussen 98 RON van Tamoil (prima) en V-Power van Shell (minder!). Ik weet het, het lijkt sterk maar ik merk echt verschil...
08 mei 2009 20:50
Thanks Tridensjeff!
Dan vertrouw ik maar op de pomphouder in Nijmegen. (hier in A'veen is de pomp van Tamoil onbemand.)
08 mei 2009 21:43
In België kan je overal "vlot" 98 krijgen .. Ik tank dan ook altijd 98 in de 997 S.
Hopelijk blijft dat zo, want als ik dit topic lees, hebben jullie het niet altijd makkelijk om 98 te vinden ..
Of het echt iets "merkbaar" uitmaakt ... ik durf het niet zeggen.
08 mei 2009 21:55
horn schreef:Hebben we octaan 100 hier in Nederland? Waar dan? En hoe heet het?
Gulf heeft 100 bij enkele stations.
08 mei 2009 22:08
Is het niet zo dat de Challenger van Gulf gewoon RON 100 is? Maar ook hier moet wettelijk vermeld worden dat het RON 98 is.
Heb dat al enkele malen getankt nu en ik moet zeggen dat het in ieder geval niet voor RON98 onder doet.
08 mei 2009 22:11
maurice schreef:Is het niet zo dat de Challenger van Gulf gewoon RON 100 is?
Zo heb ik het in ieder geval begrepen.
Maar ook hier moet wettelijk vermeld worden dat het RON 98 is.
Wat een domme wet eigenlijk...
09 mei 2009 0:21
horn schreef:Franz schreef:Ik tank eigenlijk altijd octaan 100 hier in Nederland.
Hebben we octaan 100 hier in Nederland? Waar dan? En hoe heet het?
Het is verkrijgbaar bij een paar Gulf benzinestations in Nederland en het heet inderdaad Challenger.
Op de site is te zien of er een pomp in de buurt zit die Challenger verkoopt.
http://www.gulf.nl/index.php?m=1&l=nl&s ... nkstations
09 mei 2009 0:23
Ha, die Wimpie77;
Wimpie77 schreef:Kerosine!
Woon toch dicht bij Schiphol...
En iedereen maar doen aslof een diesel-Porsche iets nieuws is....
09 mei 2009 11:55
Diesel in een Porsche is niet nieuw nee, maar wel snel: De Cayenne V6 diesel is in 8 seconden op de 100 km/u, en dat is sneller dan de V6 benzin.
11 mei 2009 9:46
Waar zit Tamoil in Amstelveen?
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.