Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

Re: Kenteken uit bepaald jaar aanvragen wel / niet mogelijk ?

05 mei 2009 16:51

Toch zijn er wel rare dingen mogelijk.
Kijk eens naar deze advertentie en toets het nr. bord in bij het RDW.
Nummer is duidelijk van 2004 of zo maar in 2008 afgegeven.
gast misschien heb je hier iets aan?
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=ivucgo2cjxz
gr. Ernest

05 mei 2009 17:08

soepkip 964 schreef:Toch zijn er wel rare dingen mogelijk.
Kijk eens naar deze advertentie en toets het nr. bord in bij het RDW.
Nummer is duidelijk van 2004 of zo maar in 2008 afgegeven.
gast misschien heb je hier iets aan?
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=ivucgo2cjxz
gr. Ernest

Ik heb inderdaad de indruk dat ze bepaalde series reserveren voor import van gebruikte auto's.
Als je op de RDW site details bekijkt van SN-ST-36 (de mijne), -34 en -31 dan zitten er vele maanden tussen afgifte van deze opeenvolgende nummers; betreft allen import gebruikte auto's.

05 mei 2009 17:32

Klopt, ik had destijds een importauto (Audi 90 quattro) en in diezelfde kentekenserie uit 1995 reden ook een Citroen CX, een Lancia Delta Integrale en een Jaguar XJ-S rond.

05 mei 2009 17:45

maar dan had jij een kenteken uit dat jaar...in het geval van die crysler bj 2008 dus invoer later en dan een kenteken krijgen uit 2003 is vreemd....lijkt mij...

05 mei 2009 17:47

Dat is inderdaad vreemd. Ik las ook eens over iemand die een jaren-'90 Amerikaan importeerde en van het RDW een klassiekerkenteken kreeg. Er gaat vaker iets mis.

05 mei 2009 17:50

in het geval van die chrysler denk ik dat die niet snel verkocht wordt....koop je een auto bj 2008 met een oud kenteken :D

05 mei 2009 18:42

Ik denk dat die Chrysler vier jaar in een showroom heeft gestaan, maar met het kenteken erbij. Vier jaar is wat extreem, maar mijn ouders hebben wel eens een showroomauto gekocht met een kenteken van bijna een jaar oud en toch de aankoopdatum als datum eerste registratie.

05 mei 2009 18:59

of ze adverteren met archief foto`s

05 mei 2009 19:15

Met zo'n kenteken hoef ik hem inderdaad niet. Een collega was op zoek en vroeg me hoe dit zit.

05 mei 2009 19:39

Hi Marcel,

Daarom importeerde ik altijd een jonge auto van een model dat nog in productie was, dan valt het kenteken in NL niet op , lijkt gewoon regulier :idea:
Je kunt ook naar Duitsland verhuizen :bang: , want dan kun je zelf je kenteken kiezen,mits het vrij is :thumleft: ( Wünschkennzeichen )
Mijn Porsche krijgt bij import naar NL het oude kenteken wel weer gewoon terug :ba:

groet'n Rene

05 mei 2009 22:04

gast schreef:Maar ik heb inmiddels gevraagd of het volgende kenteken beschikbaar is:
99-GTE-3

99-GTE-6 was dan beter geweest?? :?:

05 mei 2009 22:16

horn schreef:volgens mij is de enige uitzondering een auto die eerder in nederland toegelaten is geweest, geexporteerd en nu weer wordt geimporteerd. In dat geval zijn er mogelijkheden om het originele NL kenteken weer te krijgen. Van horen zeggen dus nooit zelf geprobeerd.... :?

Klopt, er wordt so-wie-so een kenteken afgegeven, wordt de auto geëxporteerd en daarna weer geïmporteerd dan kun (moet) je weer aanspraak maken op het oorspronkelijke kenteken.

05 mei 2009 22:48

Ik snap het probleem niet. Als je in je auto zit en geniet zie je het kenteken toch niet :scratch:
Ben zelf erg tevreden met mijn 47-HGT-1 op de 964 :mrgreen:

05 mei 2009 23:07

wel grappig hoeveel mensen het zien. Ik haalde vorig jaar de 2006 Jeep voor totmbo uit Duitsland en kreeg een toen net ingevoerd nieuw kenteken (met 3 letters). Je wilt niet weten hoeveel mensen aan totmbo vroegen of ze zomaar een gloednieuwe Jeep van mij gekregen had... :?

05 mei 2009 23:17

bij een jeep zie je het verschil ook niet tussen een 1960 model en een nieuwe.. :mrgreen:

(en bij eenP 911 moet je ook goed kijken.. :wink: ) dus waarom een nieuwe op de oprit als een nieuw kenteken volstaat :idea:

06 mei 2009 9:33

LouisXIV schreef:Ik snap het probleem niet. Als je in je auto zit en geniet zie je het kenteken toch niet :scratch:
Ben zelf erg tevreden met mijn 47-HGT-1 op de 964 :mrgreen:

ik ook met mijn 50-HDF-6 !!!

Had ook wel liever anders gezien, maar het is nu eenmaal niet anders...

06 mei 2009 10:56

ach 11-hbs-9 voor een 25 jarig gebakkie .

De buren denken ook nog steeds dat ie nieuw is ( zijn 80 + )

06 mei 2009 12:34

ze zeggen mij nu ook weer gedag :lol:

06 mei 2009 12:41

Hoi, gast
Laatst mijn 964 ingevoerd, en bij de RDW ter plekke gevraagd, maar sorry ik had geen keuze in kentekennummer
Mijn kenteken nu is 91-HZR-2, achteraf vond ik het wel grappig, omdat t een 91-er is en Carrera 2.

groeten Marco

08 mei 2009 20:29

:evil: Marcel, ik heb ook voor mijn Targa geprobeerd een jaartal kenteken te bemachtigen.
Ze wimpelden het al op het keuringsstation beleefd doch volhardend af. Resultaat is nu dat ik rondrij met 63-GGB-3 :cry:

08 mei 2009 23:09

werkt alleen bij oldtimers mijn 73,er Buick is in 1990 uit de VS gehaald, kreeg toen dus ook een 90,er kenteken met gele platen.
later heb ik zelf een historisch kenteken aangevraagd is geworden 22-YB-40 en nu met blauwe platen, weer laten aangevraagd dat er kleine platen op mogen en is ook gelukt. :mrgreen:
Plaats een reactie