Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
14 mei 2009 23:12
Zeker mee gedaan aan trekkertrek (sportklasse)
14 mei 2009 23:15
Voor dat bedrag kun je het vergeten. Heb je al op duitse sites gekeken?
Hoe dan ook, eerst nog ff sparen!
14 mei 2009 23:18
Ik zou die studie eerst afmaken en daarna naar de bank voor een lening van 30K. In de tussentijd lekker met de brommert naar je stage en je geld in je zak houden. Zo'n oudje kan flink in de papieren oplopen met onderhoud en reparaties.
15 mei 2009 8:32
nog moeten beginnen met co-schappen en nu al Porsche-wensen, en dat voor maar EUR 6K?. Vrees dat het nog een harde leerschool gaat worden de komende 8 jaar of zo.... Co-schappen, AGNIO, AIOS, en maar door buffelen eerst zo ik zeggen....
15 mei 2009 9:53
de komende 8 jaar of zo
Kan sneller. Tijdens de co-schappen is wel erg enthousiast, maar 2 jaar na mijn co-schappen was hij er; een 944 type II (was toen AIO, promotieonderzoek). Later tijdens mijn Assistentschap (AGIO) een 944 Turbo S gekocht. Kan dus wel maar een kwestie van bijbaantjes, prioriteiten en zelf een beetje sleutelen en zoeken. Zijn beide uiteindelijk zeer (zoniet de goedkoopste) auto's geweest die ik ooit gehad heb. Beide na 4 jaar verkocht voor de aankoopprijs. Alleen blijven redelijk komplexe auto's die je soms ineens in de kuit kunnen bijten. (ie je moet de last van een evt wat dure reparatie wel kunnen dragen)
Je moet alleen een beetje tegen de opmerkingen van hoogleraren, opleiders en stafleden e.d. kunnen.
"hoe kan dat nu....." antwoord, blijkbaar doe ik iets slimmer dan u........(stiekum vonden sommige het toch wel leuk)
15 mei 2009 10:06
Ik begrijp eerlijk gezegd niet waarom je zo moeilijk doet:
1) als co-assistent wil je geen opknappertje maar een degelijke wagen die het altijd doet, zeker als je 's nachts je bed uit moet voor een spoedgeval in je dienst.
2) als co-assistent stap je gewoon naar ABN-AMRO voor een medisch anticipatie krediet; daarvan kan je met gemak een fatsoenlijk exemplaar halen.
Succes!
15 mei 2009 10:35
Dit zijn de best betaalbare 911 modellen die ik onlangs op mijn zoektocht ben tegengekomen...
911 3.0 SC Coupé - 1979 - rood - 11.500 euro911 3.0 SC - 1979 - Beige/goud - 12.250 euroOok bij van Kessel hebben ze nog een
hok uit 1973staan voor maar 9.950 euro. Dit kun je bijna geen P911 noemen, wanneer je naar het interiieur en de zooi kijkt die er in ligt... Porsche onterende toestanden daar!
Kijk anders eens op
gaspedaal.nl daar kun je gemakkelijk zoeken... Al zal het voor 6k niet gaan lukken ben ik bang...
Laatst bijgewerkt door
Marc op 15 mei 2009 10:39, in totaal 1 keer bewerkt.
15 mei 2009 10:36
Ebay USA: 911 targa uit '80 met nog 7 uur te gaan USD 3500 geboden. Moet wel schoongemaakt worden....
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Porsche- ... 240%3A1318
15 mei 2009 10:42
Rad911 schreef:Je kan ook een goede kever kopen, Voor 6000 euro kan je geen 911 kopen.
En iets tussen in...
Sorry
15 mei 2009 11:03
Tja, een Coffin...

Beste Karel, vergeet een 911 met jouw budget. Kan echt alleen maar een teleurstelling worden... En dat bedoel ik aardig!
15 mei 2009 11:19
Hofman in Leek heeft nog wel eens goedkope gebakjes staan die gereanimeerd moeten worden.
15 mei 2009 11:22
@ Ironpatje: Lekker laten staan. Je weet niet wat je onder die polyester schermen allemaal tegenkomt.
15 mei 2009 11:42
Karel, Ik kom net deze
944 uit 1988 tegen voor 3500,--
Ziet er op het eerste gezicht aardig uit...
15 mei 2009 11:47
...en een
912 E uit 1976 voor 8500,--
15 mei 2009 11:52
Zo'n 944 is niet gek. Heb je meteen performance. Zo'n 912E met een VW type 4 motor... Kweenie. Is toch echt wat anders dan de oude 912 vind ik.
15 mei 2009 11:56
Auto importeren? Ok, maar reken dan wel op extra kosten voor BPM, toelating RDW (reparaties/aanpassingen) en transport.
Die 944s lijkt me wat aan goedkope kant. Of de eigenaar heeft snel geld nodig of er is een heftig gebrek. Ben je toch geinteresseerd, neem iemand mee die bekend is met dit soort auto's en laat de auto voor aankoop zeker keuren door een Specialist (vd Gugten bijvoorbeeld).
Een 912E? Tsja, je trekt er niet de stenen mee uit het wegdek en hij heeft de rijtechnische zwakten van de oudere Porsches met motor achterin. Techniek is aan de andere kant ook redelijk simpel, wat zelf klussen weer mogelijk maakt.
15 mei 2009 12:30
Er is daar iemand flink uitgeschoten met de slijptol
Waarom????
"Needs some work" lijkt me een aardig understatement.
15 mei 2009 12:39
esgigt schreef:...hij heeft de rijtechnische zwakten van de oudere Porsches met motor achterin...
Staartlastig is een 912E toch echt minder omdat 4 cylinders minder wegen dan 6 cylinders.
15 mei 2009 16:29
Geachte lezers,
Ik wil jullie bedanken voor de vele reacties. Ik ga eens even goed nadenken of ik dit plan door ga zetten. Deze zomer zit ik voor meerdere maanden in de United States, California dus misschien zie ik daar mijn droom auto staan. Daar heb je natuurlijk ook de luxe van weinig roest omdat het klimaat daar droog en warm is. Dan moet ik maar eens uitzoeken hoe het zit met kosten voor importeren en belastingen en dergelijke. Is er misschien iemand die dat al een keer gedaan heeft? Hoe dan ook zal ik ooit in mijn droom Porsche rijden, nu of later. Maar in ieder geval heel erg bedankt voor de reacties.
Met vriendelijke groet,
K. Peper
15 mei 2009 16:38
vaker gedaan. gebruik de zoekfunctie op import en amerika en lees je gek! succes.
15 mei 2009 23:43
@gast: waarom vertel je die jongen er niet bij dat hij bij al die wagens een garage met brug en een andere vooropleiding nodig heeft?
16 mei 2009 9:21
Misschien hier
http://www.stolzeclassiccars.nl/ eens langsgaan ?
16 mei 2009 9:37
nog nooit een tevreden klant over gehoord...
16 mei 2009 11:37
GerbenJ schreef:Er is daar iemand flink uitgeschoten met de slijptol
Waarom????
"Needs some work" lijkt me een aardig understatement.
Het lijkt alsof er een mega achter band achter zat...uit zo'n dragster
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.