Toerritten, clubmeetings, Porsche-dagen, evenementen, beurzen enz.
18 mei 2009 16:40
Bij leven en welzijn (oa ...

) wil ik jouw bewering volgend jaar op dezelfde plek hard maken
18 mei 2009 16:48
Wat zo'n event ook erg gezellig maakt is dat het representatief is voor het off-topic, maar oooh zo heerlijk ...geouwehoer....hier!
Staan we bij de prijsuitreiking, nummer 3 blijkt te ontbreken:
<iemand maar 'k weet niet meer wie zei> "ja die kwamen we al tegen daarnet. Ze keken al zo verwonderd toen we ze tegenkwamen in tegengestelde richting"
<PaSCal> "...en zo verschrikt toen ik erop af reed"
(u wint de "droogheidsprijs" 2009...althans tot nu toe

)
Zo zijn er nog tal van voorbeelden, echt teveel om op te noemen. Dus het was niet enkel een superrondrit (mooi, goede wegen, schoon stukje sprintasfalt, ...) maar ook gewoon een supergezellige dag onder gelijkgestemde zielen
18 mei 2009 17:03
Die niet, teveel tractie! Had met minder koppelingslip zeker wel een snellere tijd weg kunnen zetten, maarja de zoals altijd: de beste stuurlui........
(en hij was toch de snelste....)
18 mei 2009 17:55
Hallo Heren en Dames van het Porsche forum

Hier een berichtje van de Blauwe Corvette.
Ik vond het erg leuk om samen met jullie op te rijden naar de meeting en de koffie die jullie mee hadden was heerlijk.
Ik hoop jullie volgend jaar weer te treffen bij deze leuke meeting en uiteraard hoop ik dat we dan weer prima weer hebben.
als ik even omhoog lees zie ik dat de #3 niet duidelijk was hier.
1/ Turbo 9ff: 4.98s (505 pk)
2/ Corvette Z06: 5.01s (637 pk)
3/ ... : 5.58s (...)
4/ 996 Carrera 4: 5.6s (320 pk).
#3 was Robert met een C5 Z06
Groeten,
Remco
18 mei 2009 18:11
Bedankt voor de organisatie van dit evenement.
Gelukkig nog redelijk (cabrio)weer gehad tijdens de tourrit en sprint.
Helaas niet in de buurt kunnen komen van de tijd van Jeroen vorig jaar maar wel de Porsche eer met een minimaal verschil kunnen hooghouden.
Het is toch vrij lastig om 690 Nm in een keer los te laten maar we blijven oefenen zolang de koppelingsplaten nog blijven meewerken.
18 mei 2009 19:19
Niet te vaak doen he Marco, het boeltje moet wel heel blijven

.... Maareh, waarom reed je nou tegen het verkeer in terug joh?
18 mei 2009 19:56
AAAHH ja ik zag Marco bij die garage staan en omkeren.
18 mei 2009 22:21
Ewout schreef:Ik geloof 4,98 seconden ofzo. De corvette was een paar honderdsten langzamer.
Hoe werden de tijden gemeten? Zat er ook reactietijd in i.e. gaf iemand een startsein?
18 mei 2009 23:45
Met een zuignap (wie was dat ook al weer?

) wordt er een speciaal GPS unit op de ruit vastgezet, die vanaf stilstand tot de 100 KM/uur meet wat de tijd en snelheid is. Bij het bereiken van de 100 km/uur geeft hij exact op 1/100 van een seconde aan hoelang je er over gedaan hebt. De gegevens kunnen later via de computer uitgelezen worden, zodat jij het verloop van de snelheid en tijd kan zien. Zo duurt het schakelen van 1 naar 2 meestal 1.2 seconde.
19 mei 2009 9:16
Het was een leuke dag waar we zeker mazzel gehad hebben met het weer. Op een paar druppels na is het tijdens de rit en de acceleratietest helemaal droog gebleven.
Wij willen Edwin bedanken voor de inzet betreffende de organisatie en PaSCal voor het uitzetten van de route. Ondanks dat we jaren al diverse routes uitzetten voor meetings waren er toch weer weggetjes welke we zelf ook nog nooit gereden hadden.
Edwin Plug was ook deze keer weer onze steun bij de acceleratietest, zo hebben we elk jaar dezelfde apparatuur en dezelfde scheidsrechter wat maakt dat de resultaten over de jaren heen ook vergeleken mogen worden.
Ik weet niet meer precies welke wagen, uitvoering en vermogen maar dat kunnen we later gezamelijk aanvullen.
De gereden tijden:
Robert de Gelder Corvette C5 Z-06 2003 5,58 sec en 6.19 sec
Paul Boivin 1980 5,61 sec en 6,83 sec
Marco Staal Porsche 911, 9ff 2004 5,53 sec en 4,98 sec
Rob Swartz Porsche 911 964 1991 7,31 sec en 7,56 sec
Arie Timmermans Ferrari 355 F1 1998 6,63 sec en 6, 38 sec
Roger Sels Porsche 911 966 C4 2002 5,95 sec en 5,65 sec
Edwin Vervaet Porsche Boxster 2000 6,88 sec en 7,33 sec
Marco Middel Corvette C6 Z-06 2007 5,01 sec en 6,37 sec
Paul v/d Berg Corvette C3 1973 6,33 sec en 6,71 sec
JP Timmermans Corvette C5 Cabrio 2000 6,47 sec en 6,37 sec
Wondergem Ferrari Testarossa 1991 6,07 sec en 6,72 sec
Jan de Jager Corvette C4 1991 6,66 sec en 7,15 sec
Nogmaals een ieder bedankt voor de aanwezigheid en tot volgend jaar
Leen en Ivonne
Martin en Sabina
19 mei 2009 18:28
Jaco schreef:maarja de zoals altijd: de beste stuurlui........
Aangezien ik mij aangesproken voelde vandaag tegen mijn principe in (ik hou niet van het mishandelen van de koppeling/aandrijflijn) eens een 0-100 km/u run gedaan.
3,85 sec.
Gewoon 1 run. Wel natuurlijk op prima asfalt (nabij Hazeldonk).
Ten bewijze:
http://www.2shared.com/file/5855066/d584ef1c/PBOX_009.html (bestand is te bekijken met software te downloaden van performancebox.co.uk -> downloads -> software en dan de performancetools).
p.s.
Ook nog even 100-200 gedaan. Na eerder een 7,9 gehaald te hebben was vandaag de score 7,62 sec. Best bizar eigenlijk.
19 mei 2009 18:43
dat "apparaatje" is dat een Race Logic Performance box??
Zo ja, ik heb daar een keer 6.1 mee geklokt met mijn turbo... ZEER voorzichtig voor de koppeling weggereden (prosche koppelingen schijnen niet zo goed tegen veel geweld te kunnen
100-200 doe ik trouwens rond de 12...
7,6 is BIZAR HEEL ERG SUPERSONISCH SNEL!!!!!
19 mei 2009 18:45
Wat flauw dat je niet meegedaan hebt.
Die 1.2 seconde geldt voor de gemiddelde Corvette. Daarom gaan de nieuwe modellen tot 105 in hun 1.
19 mei 2009 18:51
Paul Broere schreef:dat "apparaatje" is dat een Race Logic Performance box??
In mijn geval wel en ik vermoed dat bij deze rit ook gebruik is gemaakt van de performacebox.
Zo ja, ik heb daar een keer 6.1 mee geklokt met mijn turbo... ZEER voorzichtig voor de koppeling weggereden (prosche koppelingen schijnen niet zo goed tegen veel geweld te kunnen
De moderne koppelingen kunnen meer aan dan de types eind jaren 80, begin jaren 90 (althans, zo is mijn beleving). Terecht dat je het dus niet te dol hebt gemaakt.
100-200 doe ik trouwens rond de 12...
7,6 is BIZAR HEEL ERG SUPERSONISCH SNEL!!!!!
Ik was met die 7,9 al zeer tevreden moet ik je eerlijk zeggen. Had ook niet verwacht er nog 3 tienden vanaf te kunnen rijden.
19 mei 2009 18:54
barolo schreef:Wat flauw dat je niet meegedaan hebt.
Niet flauw, maar gewoon geen tijd. Dat speelt helaas vaker met meetings. Ik zie geregeld iets waar ik best zin in heb, maar het moet toch passen...
Die 1.2 seconde geldt voor de gemiddelde Corvette. Daarom gaan de nieuwe modellen tot 105 in hun 1.

Ok...
Tsja, dino-techniek is andere koek.
19 mei 2009 22:28
Devils son schreef:3,85 sec.
Ten bewijze:
http://www.2shared.com/file/5855066/d584ef1c/PBOX_009.html (bestand is te bekijken met software te downloaden van performancebox.co.uk -> downloads -> software en dan de performancetools).
p.s.
Ook nog even 100-200 gedaan. Na eerder een 7,9 gehaald te hebben was vandaag de score 7,62 sec. Best bizar eigenlijk.
Dat is idd "retesnel"........... haal je 100 in zn 1 dan? Verder geloof ik je wel hoor...............
Dat beste stuurlui sloeg ook meer op mezelf omdat ik zelf wel heb staan te kijken maar niet heb gereden, dan is het altijd makkelijk commentaar te leveren vandaar..................
19 mei 2009 22:44
Nog even de uitslagen van vorig jaar....
1) Jeroen (Newt) Porsche 996 TT 2001 4.48 sec.
2) Gregg p Corvette C6 Z-06 2007 4.79 sec.
3) Paul (paulb) Porsche 911 Turbo 1991 5.35 sec.
4) John (John) Porsche 911 GT-3 2004 5.44 sec.
5) Leen Corvette C5 Z-06 2002 5.51 sec.
6) Martin Corvette C4 L-98 1985 5.95 sec.
7) Koen (911-lover) Porsche 968 CS 1993 6.49 sec.
8 ) Mike (drknauf) Porsche 964 1991 6.69 sec.
9) Jan Corvette L-98 1991 6.86 sec.
10) Edwin (barolo) Porsche 986 3.2S 2000 7.17 sec.
11) Piet Corvette C1 1959 7.74 sec.
12) Marcel (58GT) Porsche 356 GT 1958 9.24 sec.
13) Dimitri Corvette LT-1 1970 9.78 sec.
19 mei 2009 22:56
Jeroen en Marco hebben beide meer dan 500 PK en een snelle automaat en 4 wiel aandrijving. Ik moet het nog zien onder de 4 sec...... Greg had ook iets van 650 PK, maar die kon geen grip krijgen.
Wat tijd en prioritiet betreft. Gewoon 1 x per maand een datum met een leuk evenement prikken en vrijhouden die datum.
19 mei 2009 22:58
Jaco schreef:
Dat is idd "retesnel"........... haal je 100 in zn 1 dan?
Nee, er moet een keer geschakeld worden. Maar dat kost mij geen 1,2 seconden. Sterker nog, als je het bestand bekijkt (je kan inzoomen op de run) lijkt het alsof er niet eens is geschakeld... Ik heb al die flauwekul zoals PDK niet nodig om snel te schakelen.
19 mei 2009 23:03
barolo schreef:Ik moet het nog zien onder de 4 sec......
Ik heb het bewijs ook niet voor niets beschikbaar gesteld voor download. Het is bizar snel. Het zou uiteraard zo maar kunnen dat ik de volgende run minder goed doe, ik ben immers geen launch-control. Maar de tijd staat.
Greg had ook iets van 650 PK, maar die kon geen grip krijgen.
Ik heb 530pk + 4wd + handbak. Dat werkt best aardig. Zeker omdat het een Porsche is en bij Porsche weten ze gewoon iedere pk erg goed te benutten.
Wat tijd en prioritiet betreft. Gewoon 1 x per maand een datum met een leuk evenement prikken en vrijhouden die datum.

Één woord: TOTMBO.
19 mei 2009 23:08
Ik zeg, dan gaan wij naar Stuttgart, dan naar Zeeland en dan naar Friesland en tussendoor mag jij ook wat plannen....
19 mei 2009 23:12
Devils son schreef:Één woord: TOTMBO.

En daar kan zelfs niet 1 dag in de maand een deal mee gesloten worden
auw? of 1 in de 2 maanden misschien?