Hier kun je praten over alles wat niets of weinig met ons merk te maken heeft.
Plaats een reactie

Re: Kosten Audi S4 cabrio + 996 3.6 cab

30 apr 2009 20:49

Kleine correctie , bezitter geweest van RS4 avant uit 2008 , geen snot gezien bij diversen sportpartijtjes met Porsche's , wel heel veel tankstations gezien ....

Re: Kosten Audi S4 cabrio + 996 3.6 cab

30 apr 2009 21:09

JeroenSC schreef:boordcomputer begint altijd optimistisch te roepen dat ik 600km tot aan de volgende tankbeurt te gaan heb, maar vaak is bij de 400 a 450 km op de boordcomputer de pomp toch echt weer aan de beurt...

:mrgreen: DAT KLOPT :scratch:

(de bc zal wel uitgaan van 60 km/h op de cruise)

Re: Kosten Audi S4 cabrio + 996 3.6 cab

30 apr 2009 21:16

amandus schreef:Kleine correctie , bezitter geweest van RS4 avant uit 2008 , geen snot gezien bij diversen sportpartijtjes met Porsche's , wel heel veel tankstations gezien ....


Met het proefritje dat ik gemaakt heb kreeg ik toch wel sterk de indruk dat 'ie in tussenacceleratie, met name vanaf lagere toeren, een stukkie sneller was dan de 964. Maar goed, dan hebben we het ook wel over een oud gebakkie natuurlijk. :mrgreen:

Re: Kosten Audi S4 cabrio + 996 3.6 cab

30 apr 2009 21:22

amandus schreef:Kleine correctie , bezitter geweest van RS4 avant uit 2008 , geen snot gezien bij diversen sportpartijtjes met Porsche's , wel heel veel tankstations gezien ....

:thumleft: :mrgreen:

Re: Kosten Audi S4 cabrio + 996 3.6 cab

30 apr 2009 21:42

ASW schreef:
amandus schreef:Kleine correctie , bezitter geweest van RS4 avant uit 2008 , geen snot gezien bij diversen sportpartijtjes met Porsche's , wel heel veel tankstations gezien ....

:thumleft: :mrgreen:


Veel tankstations is minder erg dan een revisiestation na 200.000km, wat bijna standaard lijkt bij een Porsche (aan mij bevestigd door een verkoper van Porsche Centrum Gelderland: "Rond de 200.000km moet een Porsche normaal gesproken wel gereviseerd worden".)

Re: Kosten Audi S4 cabrio + 996 3.6 cab

30 apr 2009 21:57

Waterkoelers daarin tegen gaan weer langer mee tot de eerste revisie mits ze niet voortijdig plof hebben gezegd :mrgreen:

Re: Kosten Audi S4 cabrio + 996 3.6 cab

30 apr 2009 22:01

Oh nee, het woord *plof* is gevallen....






Onder deze stippellijn :arrowd: mag er niet worden gesproken over gevoelige IMS Lager, voor we het weten zijn we weer 10 pagina's verder over die onzin.
---------------------------------------------------------------------------------------

:wink:

Re: Kosten Audi S4 cabrio + 996 3.6 cab

30 apr 2009 22:17

maurice schreef:Waterkoelers daarentegen gaan weer langer mee tot de eerste revisie


Laat ik het nu net met de verkoper van PCG hebben gehad over een 996 4S... :|

Re: Kosten Audi S4 cabrio + 996 3.6 cab

30 apr 2009 22:49

Piet schreef:
maurice schreef:Waterkoelers daarentegen gaan weer langer mee tot de eerste revisie


Laat ik het nu net met de verkoper van PCG hebben gehad over een 996 4S... :|


Overigens vind ik het wel heel vreemd dat nota bene een Porsche verkoper zegt dat een Porsche motor (zelfs de 996 3.6) na 200.000km toch wel versleten is en gereviseerd moet worden. Want volgens mij kan een Porsche motor een stuk langer mee zonder revisie, tot meer dan 500.000km. Maar het verhaal van de Porsche verkoper bevestigt wel weer alle revisieverhalen op dit forum, over Porsches die na 200.000km een revisie nodig hadden. Dat is enigszins verontrustend als je 40.000km per jaar rijdt :|

Re: Kosten Audi S4 cabrio + 996 3.6 cab

30 apr 2009 23:13

Kan me er niet zoveel bij voorstellen. Er zijn genoeg waterkoelers te vinden die ver over de 200k heen zijn en nog steeds qua compressie ed prima in orde zijn. Kan me met de GT3 en turbo's nog iets voorstellen maar de standaard motoren hebben een hele lange adem. Ik weet wel dat Porsche zelf over de pre 996 modellen altijd heeft geroepen dat 200k het moment van revisie was. Als het zo zou zijn ook vreemd dat het onderhoudsschema er niks over verteld en gewoon door gaat met iedere 40k een beurt.

Re: Kosten Audi S4 cabrio + 996 3.6 cab

01 mei 2009 19:53

Piet schreef:
ASW schreef:
amandus schreef:Kleine correctie , bezitter geweest van RS4 avant uit 2008 , geen snot gezien bij diversen sportpartijtjes met Porsche's , wel heel veel tankstations gezien ....

:thumleft: :mrgreen:


Veel tankstations is minder erg dan een revisiestation na 200.000km, wat bijna standaard lijkt bij een Porsche (aan mij bevestigd door een verkoper van Porsche Centrum Gelderland: "Rond de 200.000km moet een Porsche normaal gesproken wel gereviseerd worden".)

Van ja/nee funauto naar revisie? Tja...

Re: Kosten Audi S4 cabrio + 996 3.6 cab

01 mei 2009 19:57

Afbeelding :D :D 8) :lol:

Re: Kosten Audi S4 cabrio + 996 3.6 cab

01 mei 2009 20:55

maurice schreef:Er zijn genoeg waterkoelers te vinden die ver over de 200k heen zijn en nog steeds qua compressie ed prima in orde zijn. Kan me met de GT3 en turbo's nog iets voorstellen maar de standaard motoren hebben een hele lange adem.

MS964 (Mischa), excuses voor eventuele topicvervuiling... Maar dit verbaast mij. Ik dacht dat juist de GT3 en turbomotoren worden geacht sterker te zijn dan de "standaard" motoren? Hoe komt dit dan?

On topic: prachtige auto´s die Maserati`s. Tweedehands inderdaad inmiddels heel betaalbaar. Coupe was voor mij echter geen optie ipv een Porsche. Quattroporte gechecked als gezinsauto. Maar ik word nogal verdrietig als je ziet wat een ouder wordende Maserati in de toekomst moet opbrengen... Niet veel dus. Kun je mijn inziens beter een Porsche of Audi voor kopen. Heb wel eens de RS cabrio gereden. Prachtig geluid en zo. Maar persoonlijk zou ik voor een Porsche sportwagengevoel kiezen... Meer beleving. Beste en leukste advies blijft: uitproberen!

Re: Kosten Audi S4 cabrio + 996 3.6 cab

01 mei 2009 23:23

E.T. schreef:Maar dit verbaast mij. Ik dacht dat juist de GT3 en turbomotoren worden geacht sterker te zijn dan de "standaard" motoren? Hoe komt dit dan?

Dat de GT3 en turbo 'sterker' zijn heeft met het beruchte pl#f (ik zal het woord onder de lijn niet meer gebruiken :wink: ) te maken. Daar zijn deze nagenoeg niet gevoelig voor. Het zijn echter wel high performance motoren die een veel hogere belasting van onderdelen hebben. Uiteraard maakt het wel uit hoe je met een auto rijdt.

Re: Kosten Audi S4 cabrio + 996 3.6 cab

01 mei 2009 23:45

Even terug on topic - we hadden het over audi en niet over een 996 revisie. Ik reed rond de 500km met een volle tank in de S4V-8. Dat haalde ik bij de 2.7 turbo blokkies (S/RS4) vaak niet... Snot heb ik met sprintjes ook niet vaak gezien, wel wat traantjes (oude RS4) :)

Re: Kosten Audi S4 cabrio + 996 3.6 cab

02 mei 2009 16:19

S4 is uiteindelijk duurder in onderhoud/ verzekering dan 911 3.6. Heb kort geleden uitgezocht en heb toen toch maar voor gewone 3.0 quattro gekozen als dd. Haalt overigens ook maar nauwelijks 500 km op 1 tank.

Re: Kosten Audi S4 cabrio + 996 3.6 cab

02 mei 2009 16:38

kortom..tijd voor een 996 cabrio.... :D oftoch een audi

Re: Kosten Audi S4 cabrio + 996 3.6 cab

02 mei 2009 17:05

500km op een tank, maar hoe groot is de tank ?

Re: Kosten Audi S4 cabrio + 996 3.6 cab

02 mei 2009 21:19

Bij mij is de tank 66 liter.

Re: Kosten Audi S4 cabrio + 996 3.6 cab

21 mei 2009 20:46

Und , wat ginge we doene MR Mischa :?:

Re: Kosten Audi S4 cabrio + 996 3.6 cab

22 mei 2009 21:13

Was even offline op een mooi warm eiland 8) en wil deze maanden met de mevrouw (jawel, zijn heeft inspraak) wat type auto's bekijken. Ook de 996 turbo (alhoewel eigenlijk boven budget) is nog een overweging....Audi S blijft vooralsnog in de race Marc... :wink:

Re: Kosten Audi S4 cabrio + 996 3.6 cab

22 mei 2009 22:24

Lekker hoor op een onbewoond warm eiland :wink:

Een Turbo in het vizier , moet niet gekker worden :lol:
Plaats een reactie