Zaken als vering, aandrijving, banden, velgen, uitlijning, remsysteem etc. komen hier aan bod.
Plaats een reactie

Re: Prijzen banden

24 apr 2009 17:02

free bee schreef:Heet de bandenmarkt met deze garages afspraken en hierop geselecteerd?

ja, werkt allemaal prima

Re: Prijzen banden

25 apr 2009 11:01

free bee schreef:OK, dus met de DOT-codes zit het dus wel snor bij de autobandenmarkt.
De bandenmarkt geeft wel garages aan, maar die zitten denk ik niet te wachten dat ik daar aankom met mijn eigen banden, of niet?


Ze zitten juist wel te wachten, ze hebben zich zelf opgegeven bij autobandenmark om een graantje mee te pikken in deze "booming" business.

Re: Prijzen banden

25 apr 2009 20:48

In April 4 nieuwe Conti's laten monteren onder de 993,

205/55 ZR 17 voor en 255/40 ZR 17 achter

Type sportkontakt 2 met N2 codering, inclusief 4 nwe ventielen( er was er 1 geknald :shock: )

en balanceren, Plaatselijke Bandenhandel, First Stop Bandencentre ( Is dat niet een keten? )

750 Euro geheel compleet. Vond ik een sterke deal, de dealer ook gevraagd naar exact hetzelfde
en deze vroeg er 1100 Euro voor, ben ik maar ff niet op in gegaan :wink:

Re: Prijzen banden

25 apr 2009 21:03

Alfred schreef:
free bee schreef:De bandenmarkt geeft wel garages aan, maar die zitten denk ik niet te wachten dat ik daar aankom met mijn eigen banden, of niet?

Ze zitten juist wel te wachten, ze hebben zich zelf opgegeven bij autobandenmark om een graantje mee te pikken in deze "booming" business.

Is het niet veel handiger om bij zo'n montage-adres te vragen om de banden te leveren en te monteren tegen dezelfde totaalprijs i.p.v. zelf met de banden te sjouwen? :scratch:

Re: Prijzen banden

26 apr 2009 9:47

Edit: Als je reageert op een post die meteen erboven staat, hoef je niet te quoten. Dat leest lastig en je reactie is logisch genoeg. Volledige quote van de post hierboven verwijderd.

Via autobandenmarkt kan je de banden gewoon bij je gekozen garage laten afleveren en die maakt dan een afspraak met je voor montage.

Jaap

Re: Prijzen banden

26 apr 2009 11:13

Slightly off topic misschien maar is het mogelijk om een specificatie te geven van de verschillende typen banden? Bijvoorbeeld:
type x, harde band, goed op de snelweg minder op het circuit, past bij schokbreker Y etc? Ik zie verschillende merken voorbij komen en met name conti, pirelli, bridgestone. Misschien maakt dit ook uit in de prijs?

N2 codering is verplicht in Duitsland werd mij laatst verteld, is dat correct?In het geval dat het klopt, krijg je een boete als ze je aanhouden met een NL auto zonder N2 codering banden? Zijn N2 banden zoveel veiliger dan?

Re: Prijzen banden

26 apr 2009 11:16

jaap schreef:Via autobandenmarkt kan je de banden gewoon bij je gekozen garage laten afleveren en die maakt dan een afspraak met je voor montage.


Geweldig toch :thumleft:

Re: Prijzen banden

26 apr 2009 12:15

free bee schreef:Zoals eerder gezegd zullen ze geen garantie geven op de banden, maar zal weinig mee kunnen gebeuren, dus who cares :x


Er zijn voorbeelden zat dat een band toch niet goed blijkt te zijn. Dan hang je. Ik begrijp echt niet dat mensen een P kopen van minimaal 30 - 40 K en dan 100 euro gaan proberen te besparen op banden en de montage ervan. Het verschil tussen internet en mijn vertrouwde bandenboer was 50 - 75 euro voor 4 nieuwe 18 inch conti's, waar praten we dan helemaal over.

Re: Prijzen banden

26 apr 2009 12:24

Gewoon naar Hespo ( Zevenhuizen ) goede prijs en kwaliteit ( de halve NPC ) komt er :

Hespo Autosport
Bredeweg 144
2761 KC Zevenhuizen

Tel: 0180-632739
Fax: 0180-633568

E-mail: info@hespo.nl
Openingstijden:
maandag t/m vrijdag: 09.00 - 18.00u
zaterdag: 09.00 - 16.00u

Re: Prijzen banden

26 apr 2009 12:26

@ Erik 912T: Ik denk dat het gaat over N-codering in het algemeen. Bij niet elke fabrikant is N2 de nieuwste band.

Re: Prijzen banden

27 apr 2009 11:32

Erik 912T schreef:N2 codering is verplicht in Duitsland werd mij laatst verteld, is dat correct?In het geval dat het klopt, krijg je een boete als ze je aanhouden met een NL auto zonder N2 codering banden? Zijn N2 banden zoveel veiliger dan?


De N-codering geeft alleen aan dat de band op specificatie van Porsche is gemaakt en getest. Porsche beveelt de band met deze codering dus aan. Net zoals ook andere fabrikanten een eigen codering hebben (zoals ik de lijst al eerder HIER gepost heb)
De eerste generatie banden krijgt dan de codering N0 mee en wanneer er nieuwe generaties van dezelfde band komen dan word dit opgehoogd naar N1 tot N3.
In Duitsland is het niet verplicht maar veel verzekeraars in Duitsland hanteren wel clausules dat wanneer een band onder een auto is gebruikt die niet bij de auto past de verzekeraar zich kan onttrekken aan schadevergoeding.

Voor wat betreft een aanbevolen band is het erg lastig aan te geven. Het is ook heel erg afhankelijk van persoonlijke voorkeuren. Op dit moment zijn de Bridgestone Potenza RE050A, Continental ContiSportContact 2, Michelin Pilot Sport PS2 en Pirelli P Zero Nero de meest aanbevolen banden door Porsche. Daarbij is de Conti de hardste en meest slijtvaste en de Bridgestone de zachste met een exact twee maal zo lage slijtageindex als de Conti. De Michelin en Pirelli bungelt daar ergens halverwege tussen.

Re: Prijzen banden

28 apr 2009 23:05

Aangezien ik hooguit 3-4 k per jaar rij had ik mss beter voor een zachtere band kunnen kiezen?
Meer grip en meer rijcomfort?
Ik heb nu Conti's, een harde band die dus 20 jaar meegaat.
Maar over 6 jaar moet ik hem toch wegdoen, terwijl hij dan nog lang niet op is.
Dus weinigrijders kunnen beter een lekker zachte band pakken?

Re: Prijzen banden

29 apr 2009 9:50

Dat denk ik ook. De volgende keer ga ik voor Bridgestones.

Re: Prijzen banden

29 apr 2009 11:10

Als je eens wat anders zou willen proberen dan Conti kun je voor een relatief bescheiden bedrag banden krijgen die zelfs in de Duitse fora / pers uitermate goede kritieken hebben gekregen. Kijk gewoon eens op http://www.reifentest.com, daar staan de kritieken van de gebruikers op en kun je de band van je keuze beoordelen aan de hand van je eigen criteria (zo vind ik de eigenschappen bij droog wegdek vele mate belangrijker dan bij regen of sneeuw).

Mocht je in de buurt van D wonen : http://www.reifen-vor-ort.de

Wat voorbeelden met all-in prijzen (dus 2 x 205 50 17 en 2 x 255 40 17 incl verzendkosten en montage !):

Hankook V12 / S1 of Kumho KU31 : Eur 440,= - 470,=. De "Geheimtip" volgens mijn Duitse bandenspecialist / Honda S2000 rijders .........

Bridgestone S-02A : Eur 610,=.

Pirelli PZero Rosso N codering : Eur 660,=.

Nog iets : N-codering is echt niet altijd nodig. En een band uit 2005 is ook nog prima. Maar daar zal hier op het forum beslist niet iedereen het met mij eens zijn. Zelfs experimenteer ik graag en ben naast Bridgestone uitermate tevreden over Kumho. De volgende set wordt de Hankook V12 of S1 of RS2.
Een collega zweert bij Marangoni (rijdt een SLK 200 Kompressor, type 170).

Als iemand zijn banden per se bij het Porsche Centrum wil kopen, prima. Je weet dan in ieder geval zeker dat je "stevig gepakt" wordt om het zo maar even te zeggen :wink:

Re: Prijzen banden

29 apr 2009 11:41

ik zit te kijken voor Bridgestone RE050A's als opvolger voor mijn SO-2A 's, maar zie dat deze geen N-codering hebben maar wel als first fit onder de nieuwe Porsches zitten ... :scratch:

Hoe zit dat ?

Re: Prijzen banden

29 apr 2009 13:09

Niet alle RE050 A (sub)types zijn er met N-codering (denk aan diverse load en speed indexes) en in sommige maten zijn ze er helemaal niet.

Van mijn bandenman begreep ik dat er zo'n 20 types RE050 A in 205/50/17 zijn.

Zoek naar 'Pole Position', dat zijn de meest geƫigende.

Re: Prijzen banden

29 apr 2009 14:45

Lees nog even mijn verhaaltje over de N-codering.
De banden met N-codering zijn specifiek op eisen van Porsche gemaakt en geselecteerd. Maar dezelfde band is ook met andere merkcodering te krijgen. Afhankelijk van de eisen worden deze banden van de diverse coderingen voorzien. Een RE50A is wel degelijk met N-codering te krijgen.

Re: Prijzen banden

29 apr 2009 15:04

Patrick schreef:Japan weet ik niet. China is op dit moment 3 weken. Het kan ook een paar dagen sneller maar dat doen ze op dit moment niet omdat ze boten stil hebben liggen omdat er te weinig handel is en langzaam varen goedkoper is.



Nou, 3 weken klopt niet helemaal : afhankelijk vanaf welke haven is de pure transit time minimaal 24 dagen (Hong Kong) tot 35 dagen (Beijing). Naar Rotterdam /Antwerpen dus.
Vanaf Japan, Korea en Indonesiƫ (want daar komen ook veel banden vandaan) gemiddeld 30 dagen vaartijd.
En dan moeten de spullen nog worden gelost, opgeslagen en vervoerd naar de tussenhandel......en van daar uit naar de lokale bandenzaak.

Ik werk in de logistiek, vandaar deze "update" :wink:

Re: Prijzen banden

29 apr 2009 15:17

maurice schreef:...Een RE50A is wel degelijk met N-codering te krijgen.
Nee, niet voor alle maten; bijvoorbeeld voor 225 / 45 R17 is er geen beschikbaar.
(Dat is geen echte 'Porsche maat', hoewel populair ipv 205 / 50 R17 op C4's.)

Ik bedoelde te zeggen: kies dan de Potenza RE050 A Pole Position als alternatief.
(Wel op alle wielen dezelfde natuurlijk.)

Re: Prijzen banden

24 mei 2009 19:24

Joannes schreef: De volgende set wordt de Hankook V12 of S1 of RS2.

Laten we dan hopen dat je niet in de regen rijdt. Die banden van Hankook zijn echt levensgevaarlijk.

Re: Prijzen banden

24 mei 2009 20:30

Kan je dit toelichten ?
Klinkt nog al heftig.

Re: Prijzen banden

25 mei 2009 12:59

PaulusdB schreef:
Ik bedoelde te zeggen: kies dan de Potenza RE050 A Pole Position als alternatief.


Heeft die dan al een Europese typegoedkeuring?

Re: Prijzen banden

25 mei 2009 13:25

Weet ik niet, DJ.

Ik kreeg ze in ieder geval aangeboden als alternatief voor de N-coded Bridgestones,
omdat ik de voorbanden in 225/45/17 wilde hebben. Gewoon hier in NL, bij Profile.

Uiteindelijk gekozen voor de Conti's SC3 rondom zonder N-code. :|
Kan het dus niet voor je nakijken.

Re: Prijzen banden

25 mei 2009 13:32

nettoband http://www.nettoband.nl/

Re: Prijzen banden

26 mei 2009 22:26

Patrick schreef:Kan je dit toelichten ?
Klinkt nog al heftig.

Misschien een keer wat tests lezen van die Koreaanse banden. Dan is een nadere toelichting volstrekt overbodig.
Plaats een reactie