Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Gesloten onderwerp

Collectieve Porscheforum verzekering?

wel interesse
123
87%
geen interesse
18
13%

Totaal aantal stemmen : 141

Re: Collectieve Porscheforum verzekering!!!!

22 mei 2009 19:09

Hallo mede verzekerden ik zit ook by Multisafe tot oktober als er collectiefs iets geregeld kan worden dan hou ik me eigen aanbevolen!!!
Willemsigaar uit Rotterdam

22 mei 2009 21:07

Hoi Jos,

Natuurlijk, ik heb altijd interesse indien het een verbetering zou zijn :)
Heb wel net (1 mei jl.) een nieuwe (oltimer)-verzekering via Reaal afgesloten :roll:
Maar wellicht iets voor het volgende seizoen :salut:

22 mei 2009 22:10

strak plan! :thumleft:

Ben al weg bij Multisafe. :finger: Zit nu bij eigen agentschap van Turien en Co. Heb tot 1 januari de tijd voor een een eventueel alternatief.

22 mei 2009 23:28

Ik heb beide auto's tegen een scherp tarief verzekerd. Weinig eigen risico, no-claim beschermer etc. Maar ben zeker geïnteresseerd.

22 mei 2009 23:31

De aantallen lopen aardig op.

Wellicht ook wat input omtrent voorwaarden. Nu we toch het een en ander gaan bespreken willen we uiteraard proberen er iets moois van te maken.

In ieder geval aan iedereen alvast bedankt voor jullie stemmen en input.

Hoe meer hoe beter voor de onderhandelingen.

23 mei 2009 8:52

Ik schat zo in dat je naar drie types verzekeringen zal moeten gaan;
1/ Een "all risk" hobby verzekering, max. 10.000 per jaar
2/ Een verzekering voor mensen die een oude auto dagelijks gebruiken, zeg 20-25.000 per jaar, zonder beperkingen als nachtclausules en speciale alarmeisen
3/ Een verzekering voor mensen die een nieuwere auto dagelijks gebruiken, zeg 20-25.000 per jaar, met klasse 5 alarm

Dit is een beetje de algemene teneur die ik uit de verzekeringsdiscussies hier haal.

23 mei 2009 9:52

Juist Marco. Daar zat ik ook aan te denken duidelijke vertaling. Gaan we meenemen in onze gesprekken. :thumleft:

23 mei 2009 9:56

Heb zeker belangstelling.
Blijf graag op de hoogte.

23 mei 2009 12:18

Hallo Jos,
Eigenlijk vraag ik mij af of ik hier in BELGIE meer of minder verzekering betaal dan jullie in NEDERLAND !!
Ik betaal : voor gewone verzekering +- 400 € per jaar (zonder km beperking)
voor kleine omnium ook zo een +- 400€ (auto op waarde laten schatten (25.000€)

gr Diablo

23 mei 2009 14:51

Zit goed, maar heb altijd interesse in een goed aanbod.

23 mei 2009 15:07

Diablo schreef:Eigenlijk vraag ik mij af of ik hier in BELGIE meer of minder verzekering betaal dan jullie in NEDERLAND !!
gr Diablo

In België heerst sterk afwijkende wetgeving op aansprakelijkheidsgebied dus premie is geenzins vergelijkbaar met ons hollanders :salut:

23 mei 2009 15:19

Een groot probleem van dit soort verzekeringen is dat je als groep heel duidelijk herkenbaar bent. Maw moet er meer uitgekeerd worden dan er aan premie is binnen gekomen zal de jaren daarop de premie moeten stijgen, immers een verzekeraar is geen filantropische instelling!

Heb dit in het verleden met een speciale Donkervoort verzekering 2 x aan de hand gehad en ben om die reden daarvoor overgegaan naar de universelere speciale auto polis van de KNAC. Kon de P. obv noclaimkorting bij Allianz prima verzekeren tegen aantrekkkelijke voorwaarden en goede premie.

Heb dan ook geen interesse.

23 mei 2009 18:27

Wel interesse , gestemd dus ook....

Mijns inziens verdient het altijd interesse wanneer een forum-lid zichzelf sterk maakt voor een collectief.
Jos ; prima gedaan en succes de 3e juni.

Hoor wel hoe het afloopt..
Gr. Weert 930

24 mei 2009 9:34

Ik ben op dit moment bezig met overstappen naar een andere verzekering, zat ook bij Multisafe. Mijn verzekering loopt af eind juli,maar ik heb zeker interesse voor misschien volgend jaar. Het overstappen scheelt me nu Eur 100 per jaar

24 mei 2009 20:33

... voor slechts 100 Euro per jaar zou ik niet over stappen :|

24 mei 2009 20:56

Als je totale verzekering zo'n 600 euro per jaar kost ... :?

Echter, ik ben er nog geen één tegen gekomen die voordeliger is dan mijn huidige P-verzekering bij Multisafe. Ook rekeninghoudend met de TP verhoging van 12,50 per maand. Om toch maar eens wat positiefs te melden over MS/Turien. :wink:

24 mei 2009 20:59

MarkS schreef:Als je totale verzekering zo'n 600 euro per jaar kost ... :?

In zo'n geval wel ... maar geloof niet dat je 'n 993 voor zo'n laag bedrag goed kunt verzekeren zonder allerlei rare uitsluitingen en voorwaarden :idea:

24 mei 2009 21:02

Wat mij betreft geen "rare" voorwaarden. Alleen een klasse III alarm. Mag hem neerzetten waar ik wil en op basis van 10.000km per jaar. Ik zit wel iets boven de 600 euro (680 om precies te zijn). Maar heb het "bekende" rijtje verzekeraars(tussenpersonen) op dit PF er eens op na gelopen en die kwamen allen hoger uit. Oh ja, en op basis van taxatie waarde.

24 mei 2009 21:44

Ook zeker interesse, zit nu elders maat al een beter voorstel van Multi Safe gekregen, scheelt al
300 met wat ik nu heb, maar houd mij ook maar op de hoogte,

24 mei 2009 22:18

Interesse! Zeker met een (beperkte) circuitdekking! :ba:

24 mei 2009 22:23

Ik heb mijn brief over de 12,50 euro ook gekregen van multisafe en wil zeker overwegen onder dezelfde voorwaarden over te stappen!
Ben benieuwd, doe je best!
Ronald

24 mei 2009 22:31

Ik ben al aan het orienteren om over te stappen omdat ik veel te veel betaal (dat merk ik aan de opgevraagde offertes...)
Dus zeker geinteresseerd :!:

24 mei 2009 22:34

MarkS schreef: 10.000km per jaar... en op basis van taxatie waarde.

... hoe hoog is de taxatiewaarde en hoeveel No Claim korting heb je :?: :idea:

10:000 Km per jaar is MI betrekkelijk weinig :wink:

24 mei 2009 22:48

@Olaf: Multisafe (Turien) werken niet met no-claim korting maar met tarieven afhankelijk van ouderdom van de auto. Net als veel van de aanbieders van zogenaamde "klassiekers" of "speciale" autoverzekeringen. Voor m'n 3e auto vind ik 10.000 km per jaar (voorlopig) genoeg. En taxatiewaarde is voldoende om wederom een hele nette 993 C2 aan te kunnen schaffen. :wink:

Overigens is mijn auto bij Multisafe/Turien verzekerd in de categorie "ouder dan 15 jaar". Dat scheelt ook aardig. :wink:

24 mei 2009 22:53

Altijd mooi las je minder premie betaald. Maar eerlijk gezegd vindt ik de huidige voorwaarden en premie welke ik aan Nedasco (via Diks) betaal erg goed. Ik betaal ongeveer €. 460,- per jaar 7500 km dagwaarde 18.000,- bouwjaar 1989, geen no-claim bonus en/of malus.

Reeds 1 keer schade gehad (was een accu van een boormachine in mijn eigen garage opgevallen) en alles werd keurig vergoed.
Gesloten onderwerp