Zaken als vering, aandrijving, banden, velgen, uitlijning, remsysteem etc. komen hier aan bod.
18 mei 2009 17:39
Zojuist ook weer een stuk wijzer geworden... Tnx allemaal!
19 mei 2009 13:12
Ik dacht dat ferodo best goeie blokjes waren, is dat een misvatting ?
19 mei 2009 13:43
Je hebt natuurlijk verschillende Ferodo blokken... De DS serie (2500/3000) is prima, meer sportiever blok.
19 mei 2009 16:50
Renntech schreef:Dan trek je aan de handrem en stuur je de veiligste kant op en komt met bonkend hart tot stilstand.
En als je pech hebt ook bonkend tegen de vangrail... (zoals ik destijds met de Mini Cooper Fuego...

)
19 mei 2009 17:02
och ja, dat herinner ik me nog wel....De S als fakkel...
22 mei 2009 1:10
Als je hoofdremcilinder googled zou je
hier uit kunnen komen.
Ik ging er altijd van uit dat de 2 onafhankelijke circuits ook ergens goed voor waren.
Maar dat valt een beetje tegen kom ik nu achter.
23 mei 2009 14:50
Teringdetering!! Ik heb mn blokjes vervangen en ze waren allemaal naar hun grootje! Naast die ene die kapot ging had bij 1 blokje alle voering al losgelaten en bij de andere 2 zaten er al scheuren parallel aan het materiaal en de randen waren al flink afgebrokkeld. Foto's volgen...
23 mei 2009 15:43
... direct terug, ff remblokken vervangen
23 mei 2009 16:29
Nee, de oude waren dus allemaal om stervens na dood

De nieuwe zien er nog netjes uit. Kijken hoe die het houden onder mijn rijstijl
26 mei 2009 15:12
controleer je niet regelmatig?
26 mei 2009 17:37
Het zou misschien geen kwaad kunnen om inderdaad remblokjes te controleren, maar dit HOORT gewoon niet. En ik ken weinig mensen die tussentijds hun remblokjes nakijken (dit zie je echt niet zonder ze uit te bouwen).
Dit is gewoon niets anders dan het compleet falen van het materiaal, en mn pa isdit ook al eens overkomen met dit merk, en nu heb ik het er mee gehad.
26 mei 2009 17:52
hoe lang zit dit al onder de auto als ik vragen mag.
het geeft mij het idee dat het al wat langer dan normaal aan de weers invloeden onderhevig is geweest.
robert
26 mei 2009 19:04
Blokjes hebben er misschien 2 jaar in gezeten, maar deze auto staat altijd in de garage en is op afgelopen winter na bijna nooit in de winter op de straat geweest tenzij we even geen auto voorradig hadden, deze was 's winters altijd laatste keus.
Nu zoek je gewoon naar redenen
26 mei 2009 21:55
dan lijkt het op echte rommel, want ik neem aan dan je dan ook niet onwijs veel km maakt en ze zijn toch ook wel af, allemaal.
robert
26 mei 2009 23:37
rob964.c4 schreef: remmen is angst
WTF doe jij uberhaupt in dit topic?
Maar idd, de kwaliteit is erg matig, we hebben deze auto 15 jaar en hebben er denk ik hoogstens een ton opgezet. Dat zijn misschien 4 setjes blokjes waarvan er dus al tweemaal eentje is vergruist, da's geen goede score.