Hier kun je praten over alles wat niets of weinig met ons merk te maken heeft.
23 mei 2009 19:40
Maarten schreef:Zuur verhaal ja. Net pand gekocht en dan overvallen worden. Op zich veel ouwe meuk ja maar toch ook aardig wat klokken die 5k+ zijn. En met de hele dag een beveiliger voor de deur gaan ze het toch niet meer verdienen vrees ik...
Waarom niet? Pertijs (Breda) heeft dat al jaren, en mag toch hopen dat die toch echt wel wat verdienen

.... Hoor overigens nooit iemand over hun, terwijl dat notabene een juwelier met de/een juiste auto-historie is
23 mei 2009 19:52
horn schreef:Speedy356 schreef:Fijne klok, maar ik vind het eigenlijk niet kunnen dat een horloge in die prijsklasse geen datum/dag-complicatie heeft....
Hoezo niet? Ik ben juist blij dat mijn horloge dat niet heeft. Vind het over het algemeen een wijzerplaat niet mooier maken. Maar ja, iedere sjaak zijn eigen smaak...

Ik vind een chique klok ook mooier zonder datum/dag. Zo'n complicatie maakt een uurwerk alleen wat 'ingewikkelder' en zou de hoge(re) prijs rechtvaardigen.
De kwaliteit van automatische of opwind kalibers is marginaal verschillend (ook vergeleken met de 'topmerken' die hun uurwerken grotendeels nog zelf produceren). De zogenaamde 'Gang Genauigkeit' van automatische of handopwinders is sowieso minder dan een quarz, het aantal stenen dat gebruikt wordt bepaalt natuurlijk wel deels de kwaliteit, maar het aantal hoeft verder niets met de 'betrouwbaarheid' of 'slijtagegevoeligheid' te maken (kijk bijvoorbeeld naar een Schaltrad-chrono).
Je betaalt dus bij dit soort horloges veelal voor de naam, de marketing en een image (en niet voor de kwaliteit).
23 mei 2009 20:30
20-40-40
26 mei 2009 22:54
Net voor weinig een horloge voor op de boot op de kop getikt.
27 mei 2009 0:14
mooi. is voor ónder de boot
27 mei 2009 7:39
Klopt, ik hoop er komende zomer veel omheen te dobberen
27 mei 2009 8:37

Geef mij maar een IWC.
27 mei 2009 9:34
had ipv de portugieser wel minimaal de top gun verwacht
27 mei 2009 11:11
Mach 2 schreef:Geef mij maar een IWC.
Géven? Géven? Dát noem ik nog eens positief denken...
27 mei 2009 11:25
"a crown for every achievement" is nog steeds een mooie naar mijn mening..
wellicht bij elke neergehaalde kist een nieuwe?
27 mei 2009 11:39
iwc is für anfånger met teveel piekies.
27 mei 2009 11:48
tuurlijk ! leuk die meningen, ze gooien en honderden miljoenen marketing tegen aan en dan deze teksten..
Nou kom en vertel;
Rolex is... gokje, voor tweedehandsautohandelaren
Ap is.. gokje, voor russische mafia
Panerai is.. gokje, voor trendy badkuipduikers
Patek is... gokje, voor oud geld oude jippie
Omega is.. gokje, voor mooners
Breitling is... gokje, voor mensen die van R Kelly houden, I believe i can fly
ben benieuwd hoeveel ik er goed heb Wolf !
27 mei 2009 11:51
Je bent grappig.
Ik draag een Navitimer. Ik hou niet van muziek van R. Kelly.
Helaas lukt foto uploaden niet zo (hoe gaat dat?_
27 mei 2009 11:53
$TEEF schreef:tuurlijk ! leuk die meningen, ze gooien en honderden miljoenen marketing tegen aan en dan deze teksten..
Nou kom en vertel;
en Vacheron Constantin dan?
27 mei 2009 11:55
die kent wolf niet
27 mei 2009 11:56
$TEEF schreef:tuurlijk ! leuk die meningen, ze gooien en honderden miljoenen marketing tegen aan en dan deze teksten..
Nou kom en vertel;
Gesus , ben ik dat allemaal , kan mij niet voorstellen ......op dat moonen na dan
27 mei 2009 12:02
nou Marc dat heb ik nu ook, ik voelde me ook al enorm aangesproken...
27 mei 2009 12:04
iwc is erg duur, je betaalt heel veel voor de naam, ze gaan ook teveel naar groot en bling-bling.
met eta inside. ze produceren teveel en missen een beetje een "vintage basis/markt."
mijn mening natuurlijk.
27 mei 2009 12:05
VC leuk doe mij maar een chrono uit de forties
27 mei 2009 12:10
Met een Breil tel je zeker niet mee? (ik heb niet zo veel met klokkies...

)
Maar wel leuk om te lezen allemaal.
27 mei 2009 12:12
het is maar waarmee je geassocieerd wilt worden

alhoewel
27 mei 2009 12:13
wolf schreef:iwc is erg duur, je betaalt heel veel voor de naam, ze gaan ook teveel naar groot en bling-bling.
met eta inside. ze produceren teveel en missen een beetje een "vintage basis/markt."
mijn mening natuurlijk.
Vind de Doppelchrono vlieger eg wel vintasje
27 mei 2009 12:30
is ook prima hoor Wolf, jou mening, maar ben het niet met je eens. Tuurlijk zijn er eta gebaseerde uurwerkjes waar ze heel veel mee verdienen, maar vergeet de iconen van heel vroeger niet, de transitie van zak naar pols; portugieser, Big pilot uit 1940 en ga zo maar door met ook hele mooie in house uurwerken 5001 / 5002, de perpetual lijn etc..
elk merk heeft betere en mindere periodes en heeft er altijd wel parels tussen zitten en dan is het te makkelijk om ze allemaal over 1 kam te scheren dat het te duur is en voor mensen met te veel geld, onzin.. een klok is altijd emotie als je beseft dat in het algemeen de werkelijke kostprijs nog geen 20% van de vp is...
27 mei 2009 12:39
steef, klopt ook wel, hebt ook wel gelijk, maar idd "gevoel" is keyword, heb ik niet bij iwc.
27 mei 2009 12:41
Mild bent U heer Wolf