23 jan 2005 13:58
Heeft dit er niet ook iets mee te maken dat de motor bij een 911 achterin ligt en erzo veel meer druk op de achterbanden komt?
23 jan 2005 14:11
23 jan 2005 15:03
23 jan 2005 15:18
23 jan 2005 16:08
Jurgen schreef:Toch vraag ik mezelf ook wel eens af of bv. een Bridgestone als bandenfabrikant, waar ik weet niet hoeveel banden geproduceerd worden, van een klein deel van die automatische productie, daadwerkelijk een andere kwaliteit levert dan voor de rest van de banden, of dat dit naderhand niet gewoon een "markttechnische" bedrukking van de band is. Als mijn maat achterband op een andere auto wordt gelegd (285-30-18 ), dan kan dit toch ook geen minne auto zijn, en dient de kwaliteit toch ook even hoog te liggen? Weet iemand hier echt iets van N-codering, wat geen hear-say is??
23 jan 2005 16:12
WdePundert schreef:Speciaal voor Porsches leveren sommige bandenfabrikanten een N-codering band. Van N0 tot N3. Deze codering geeft aan hoe stug het karkas van de banden is. Een N0 band is stugger (sportiever) dan een N3 band.
23 jan 2005 16:22
EriC4C schreef:WdePundert schreef:Speciaal voor Porsches leveren sommige bandenfabrikanten een N-codering band. Van N0 tot N3. Deze codering geeft aan hoe stug het karkas van de banden is. Een N0 band is stugger (sportiever) dan een N3 band...... maar dat is iig. niet waar, zie voor meer info over N-codering ook hier.
23 jan 2005 16:28
RS-R schreef:EriC4C schreef:WdePundert schreef:Speciaal voor Porsches leveren sommige bandenfabrikanten een N-codering band. Van N0 tot N3. Deze codering geeft aan hoe stug het karkas van de banden is. Een N0 band is stugger (sportiever) dan een N3 band...... maar dat is iig. niet waar, zie voor meer info over N-codering ook hier.
Ben het niet vaak eens, maar nu wel.
23 jan 2005 16:30
23 jan 2005 16:37
WdePundert schreef:Sorry RS-R
Super Junkie zie ik nu.
23 jan 2005 18:57
WdePundert schreef:Deze simpele rakker legt zich neer bij de deskundigheid van een junkie en een moderator.
23 jan 2005 20:02
23 jan 2005 20:08
Geert schreef:Speaking of ijs, zijn al deze besproken banden all season, of zijn er ook mensen die speciaal met winterbanden rijden hier? Just curious..
23 jan 2005 20:15
23 jan 2005 20:16
RS-R schreef:Als je ze nog kunt krijgen de S-02.
Perfect.
23 jan 2005 22:08
23 jan 2005 22:16
horn schreef:Verhaal staat lijnrecht op de ervaringen van RS-R over deze banden.
Erwin schreef:Alleen als je doof bent of in een rammelbak rijdt
23 jan 2005 22:29
Erwin schreef:[vooral de 996 een ramp.
Nooit meer Bridgestone verkocht.
Tegenwoordig hebben ze denk ik wel weer een fijne band, de S 03.
Weer een beetje het profiel van de fijne S 01.
23 jan 2005 22:31
Rob-964 schreef:Bij mij zaten Bridgestone S-02 er onder toen ik de 964 kocht.
Die heb ik na 2 maanden (ondanks de nog bijna 4 mm profiel) direct laten verwijderen, omdat er een behoorlijk lawaai van de banden afkwam! Had te maken met het V-profiel (heb ik mij laten vertellen).
Ik ben meer dan tevreden over de Bridgestone S-03 Potenza!
Erwin schreef:Alleen als je doof bent of in een rammelbak rijdt een redelijk fijne band.
Ik was altijd fan van Bridgestone en verkocht die indertijd veel, tot ze met de S 02 uitkwamen, de meeste klanten kwamen terug met de gedachte van een kapot wiellager sinds er nieuwe banden onder werden gemonteerd.
Vooral bij de stillere 993 en vooral de 996 een ramp.
Nooit meer Bridgestone verkocht.
Tegenwoordig hebben ze denk ik wel weer een fijne band, de S 03
24 jan 2005 10:58
24 jan 2005 11:27
EriC4C schreef:De F1s is helaas niet meer leverbaar![]()
24 jan 2005 23:42
25 jan 2005 20:24
25 jan 2005 20:28
Gewoon zoals bij heel veel aankopen, ruilen binnen 14 dagen met bon...2000 gtv schreef:Heb er al eens over na zitten denken maar eigenlijk zou je onderdelen zoals banden dempers en bv veren moeten kunnen testen voordat je deze aanschaft.En dan niet met onder een andere auto in een andere maat o.i.d.Dus wie hier een oplossing voor heeft?? Zou gat in de markt kunnen zijn.![]()
![]()
![]()
![]()
25 jan 2005 20:31
Ivo964C2 schreef:Gewoon zoals bij heel veel aankopen, ruilen binnen 14 dagen met bon...
Dat zou het geheel al een stuk makkelijker maken.