Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Gesloten onderwerp

Re: Ervaringen Autobedrijf Winfred van Dijk

07 jun 2009 12:46

Ik denk dat het bovenstaande staat of valt met de prijs die voor de Porsche is betaald. Er zijn volgens mij geen handelaren die iets weggeven.

B.v. als overal het type 911 wat je zoekt rond de 20.000 te koop staat kan je er vanuitgaan dat er iets mis/niet kloppend is als jij hem voor 15.000 kan kopen.

En is dit alles dan de schuld van de Handelaar of van jezelf :?:

Re: Ervaringen Autobedrijf Winfred van Dijk

07 jun 2009 13:25

Ik val echt van mijn stoel van verbazing. Een ondernemen/handelaar/dealer moet gewoon duidelijk zijn met wat hij of zij aanbiedt. Als het een kansloos gebakje is alleen geschikt voor totaal restauratie moet dat duidelijk gemaakt worden.

Re: Ervaringen Autobedrijf Winfred van Dijk

07 jun 2009 13:56

In dit hele verhaal zou een reactie van de specialist thuis horen. Woord en wederwoord.

Re: Ervaringen Autobedrijf Winfred van Dijk

07 jun 2009 15:52

Gizmo schreef:Ik vind het wel oke dat het hier gepost wordt, het bevestigd ook weer eens hoe handig een AKK is.


:? :cry:

Ga geen namen noemen of woonplaatsen, maar heb wij hebben nu twee Porsche's binnen staan, en van eentje is de eigenaar nu net weg is.
Deze klanten dachten dus een goede koop gedaan te hebben na de positieve AKK.
Waarvan een bij een specialist en eentje bij een Porsche dealer.
Had AKK papieren bij van de Porsche en was bij een zeer gerenommeerd bedrijf uitgevoerd.
Weet nu zeker dat daar ook onder bepaalde bedrijven afspraken zijn, zoals ik nu het rapport gezien heb.
Als een Porsche specialist/garage deze gebreken niet gezien heeft, wat ik als leek geconstateerd heb, heeft die wel een erg donkere zonnebril opgehad.:shock:
Om een voorbeeld te noemen: pasbus stuurhuis weg geslepen en bout op de carrosserie gelast om stuurhuis te kunnen monteren met moer. :bang:
Plus nog vele andere dingen. :cry:
Heb gevraagd aan klant of ik een foto van de Porsche op het forum mocht plaatsen om verdere info van de auto te krijgen, maar dit had hij liever niet.
Dus zwijg mij nu a.u.b. over AKK, terwijl er wel bedrijven zijn die hun werk serieus nemen, die goed met hun vak bezig zijn, en geen echte Porsche dealer/garage zijn.
Daar neem ik nu mijn petje voor af.

Re: Ervaringen Autobedrijf Winfred van Dijk

07 jun 2009 15:58

:shock:

Re: Ervaringen Autobedrijf Winfred van Dijk

07 jun 2009 19:16

Heb een link van dit topic aan Winfred van Dijk gezonden. Als hij wil kan hij reageren.

Echter, ik heb hier vaker gehoord dat zijn site achterloopt en contact opnemen bij klachten lastig is. Derhalve laat ik dit topic staan tot hij reageert en eventueel anders beweert/bewijst.

@ Cabriowim: ik heb zo'n ervaring, waarvan ik beloofd heb hem niet openbaar te maken. Ik meld dit af en toe wel per pb aan mensen die daarheen gestuurd worden. Niet om ze te ontmoedigen, echter om ook een andere kant van een verhaal te melden. Zodat mensen op basis van meerdere ervaringen een eigen keuze kunnen maken. Wat wel belangrijk is (slaat niet op jouw verhaal overigens) is of de geconstateerde defecten wel hadden kúnnen worden vastgesteld bij een AKK. Motor gaat niet open bijv., een akk is een momentopname waarbij je geen 100% zekerheid hebt dat je auto 100% goed is!!!! :idea:

Re: Ervaringen Autobedrijf Winfred van Dijk

08 jun 2009 22:38

Toch word ik als leek-die-zichzelf-aan-het-oriënteren-is niet blij van dit soort praktijken. Al hoop ik dat de bedrijven die ik een eventuele AKK laat uitvoeren wel echte specialisten zijn...

Maar daar hebben we dit forum voor en wanneer ik de naam van een van die Porsche Specialisten voorbij zie komen is het altijd positief!

Gelukkig maar!

Jammer wel voor van Dijk omdat hij een 'mogelijk' interessante auto zou binnenkrijgen... Denk er nu toch over dat ik ff afhaak... Of gewoon wel gaan kijken; ervaring kweken!

Re: Ervaringen Autobedrijf Winfred van Dijk

08 jun 2009 22:48

Geen AKK laten uitvoeren bij een gerenomeerd bedrijf. Beetje dom hoor.....en een beetje eigen schuld.

Re: Ervaringen Autobedrijf Winfred van Dijk

08 jun 2009 22:55

Peter 993 schreef:Ik val echt van mijn stoel van verbazing. Een ondernemen/handelaar/dealer moet gewoon duidelijk zijn met wat hij of zij aanbiedt. Als het een kansloos gebakje is alleen geschikt voor totaal restauratie moet dat duidelijk gemaakt worden.


+1.

Re: Ervaringen Autobedrijf Winfred van Dijk

08 jun 2009 22:56

@ Sharkey-80; je niet laten afschrikken; gewoon de auto gaan bekijken. Heb mijn eerste 944 bij een uiterst bedenkelijk adres gekocht in Apeldoorn, maar de auto was echt goed. Ook laten keuren (werkten ze wel aan mee!) en geen spijt van gehad. Natuurlijk heb je meer kans op rommel bij mindere adressen, maar goed uiteindelijk gaat het om de auto en niet om de garage.

Ben wel benieuwd naar het hele verhaalachter de auto van Van Dijk. Zou het die Paarse Targa zijn? Die ziet er op de foto's ook mooi uit!

Heel eerlijk; aan het verhaal van de topic starter klopt ook het een en ander niet. Zo moesten ze de motorkap vervangen?? Lijkt me dat als dat vervangen moet worden dat je dat ook tijdens de proefrit ziet. Uitlaat is een slijtagedeel; natuurlijk vervelend en dat hadden ze moeten zeggen, maar ook weer niet heel ernstig. Afgeknipte draden wel, maar waar waren die draden dan voor, want ze zullen er toch echt in gereden hebben??

Dus ik hoop op wederhoor!

Re: Ervaringen Autobedrijf Winfred van Dijk

08 jun 2009 22:59

Mijn 964 komt van Winfred, zomer 2007. Natuurlijk de mooiste
op dat moment te koop staande, etc, verkooppraat in het kwadraat. Prima.
AKK door Frank Schmidt, Oss. Alle geconstateerde punten naar tevredenheid opgelost.
Kortom, nooit spijt van gehad.

Ik zocht een Porsche, geen uitbreiding van mijn familie/vrienden ofzo...

Enne Wim...
Met alle respect, je hebt wel een heel voorzichtige eigendunk 'als leek'.
Ik geef je, als de man die (nagenoeg) afgeschreven oude spullen beter dan nieuw
weer op de weg brengt/houdt, meer krediet dan dat.

Re: Ervaringen Autobedrijf Winfred van Dijk

09 jun 2009 0:07

barolo schreef:Geen AKK laten uitvoeren bij een gerenomeerd bedrijf. Beetje dom hoor.....en een beetje eigen schuld.
eigen schuld van wie? en eens treffen dat soort handelaren de verkeerde...willens en wetens een hok verkopen is oplichting klaar...geen moeite mee als ze hun naam door de plee spoelen of erger....ik heb het aangedurft om zonder akk een 28jaar oud gebakkie te kopen omdat ik de man [wel nagetrokken] vertrouwde...lekkere wereld als je niemand meer kan vertrouwen en geen dag spijt gehad.....

Re: Ervaringen Autobedrijf Winfred van Dijk

09 jun 2009 9:16

Ik heb per email een reactie van Winfred van Dijk gekregen. Omdat ik begrijp dat iemand die met Porsche zijn geld moet verdienen niet op een openbaar forum wil reageren (iets wat WvD overigens niet heeft aangegeven niet te willen doen) ivm welles-nietes en de periode dat alles hier nog te lezen blijft, zal ik zijn email reactie hier plaatsen.

Winfred van Dijk, die mij in een email schreef:Geachte Heer Horn,

Bedankt voor uw e-mail. Sta werkelijk paf wat er over mijn persoon/bedrijf wordt geschreven op het forum. Echter is het wel vervelend maar iedereen kan zijn eigen waarheid hoe krom deze ook mag zijn kwijt op het forum. De 911 2.4 T Targa waar het om gaat staat op mijn site met het kenteken AE-76-94. De auto is/was werkelijk een Top exemplaar. Dhr avegers is een man van ongeveer 40 jaar welke hem bij mij heeft gekocht. Toen hij de auto kwam ophalen na aankoop vertelde hij en dan citeer ik, hij nog mooier was dan verwacht en hem fantastisch vond lopen. Vertelde hem dat als hij warm was, ondanks gereviseerde carburateurs hij wat plofte uit de carburateurs. Hij had dan ook slechts ongeveer 1500km gerden in 5 jaar. Bron, RDW. Vertelde hem dat dit naar alle waarschijnlijkheid steeds minder wordt naarmate er meer mee gereden gaat worden. Bij aankomst in Luxemburg ging hij direct door naar zijn specialist die eerst mee zou komen om de auto te laten keuren. De specialist beaamde dat het hier om een zeer correcte Targa gaat. Dhr avegers was nog meer in zijn nopjes dan hij al was en ik vond het leuk om te horen al had ik niet anders verwacht. Het was immers een Top stuk.

Vreemd moet het toch voor de meeste Porsche bezitters van dit type over komen hoe het mogelijk is om 15.000,00 euro uit te geven aan genoemde reparaties. Genoemd word een motorkap, targadak, uitlaat en wat klein materiaal.

Ook is het minimaal vreemd te noemen dat bij aflevering er juist een nieuw dak met alle rubbers, ook die van de carrosserie, waren gemonteerd even als de accu's. De uitlaat was als nieuw.

Hoge kwaliteit en een goede service staan hoog in het vaandel bij die graaf in Den Haag. Aankoopkeuringen geen probleem en mochten er toch na aankoop iets onverwachts naar boven komen moet dit altijd bespreekbaar zijn.

Verder is het jammer dat deze schitterende Targa naar de man is gegaan die het in de verste verte niet waarderen kan.

Grt Winfred van Dijk


Winfred van Dijk, die hierna in een tweede email schreef:Dan nog even dit. Als je een auto weg brengt ter keuring en er is bewust een dikke laag tectyl aangebracht dan had de Porsche-dealer hier echt wel een opmerking over gemaakt. En anders Wolter Gratama wel die hem taxeerde want dat is het verhaal Heer b.hamelink. Maar goed toen hij hem in bezit had besloot hij bepaalde punten blank te schappen. Er viel toen bij het balkje waar ook het trekoog aan zit bij een 911 2.2 een gaatje. Dit is onder garantie perfect en naar Dhr b.hamelink zijn zin gerepareerd. Niet echt een kompleet relaas Heer b.hamelink. Maar goed dit is voor mij de eerste keer dat ik iets van mij laat horen op jullie forum. De reden laat zich raden.

Grt Winfred van Dijk

Re: Ervaringen Autobedrijf Winfred van Dijk

09 jun 2009 9:42

Interessante en relevante informatie.

Goed dat je dit hebt gevraagd aan van Dijk en dat je de reactie hier post. :salut:

Re: Ervaringen Autobedrijf Winfred van Dijk

09 jun 2009 9:47

Zoals ieder verhaal heeft ook dit verhaal twee kanten, ik kan dat niet goed beoordelen en zeg er daarom ook niets over.

Wat naar mijn idee wel een feit is, is dat de meeste autoverkopers zelf ook vaak niet weten wat ze precies in huis hebben. Men gaat er altijd wel vanuit dat een verkoper de auto van binnen en van buiten kent maar hoe vaak is dat ook echt het geval??

Het belang van de verkoper is om geld te verdienen met de verkoop van auto's, dus een zo hoog mogelijke marge maken gegeven de omstandigheden (waaronder mede het streven naar een duurzame klantrelatie of snelle verkoop etc.). Gegeven dit belang, is het niet heel aannemelijk dat een verkoper heel veel zal investeren in een auto om hem helemaal top te krijgen. Die investering haal je er bij verkoop nooit uit. De inspanningen van de autoverkoper zijn er meer op gericht de auto zoals ie is zo goed en gunstig mogelijk uit te laten komen.

Indien er (voor de verkoop) onoverkomelijke zaken mis zijn met een auto dan wordt dit gerepareerd (uiteraard zo goedkoop mogelijk).

De meeste verkopers doen niet meer dan een snelle poetsbeurt en even schoonmaken onder de motorkap. Alles wat ze vertellen over de auto is ofwel basisinformatie die je zelf ook kunt achterhalen, ofwel informatie ui tweede hand.

De meeste autoverkopers kennen de auto die zij verkopen niet of nauwelijks, hou daar rekening mee!

Re: Ervaringen Autobedrijf Winfred van Dijk

09 jun 2009 10:12

Ik vind het een erg goede actie om de tegenpartij de kans te geven om ook zijn verhaal te doen.
De verhalen liggen erg ver uit elkaar en ik kan niet bepalen wie de waarheid spreekt.

De enige les die ik hier uit leer is dat je zorgvuldig te werk moet gaan, je huiswerk goed moet doen en je niet laten verblinden als je op zoek bent.
Zelf ben ik zoekende naar een 944 II uit '85 of '86 en ondanks dat het om slechts een paar duizend euro gaat en het aanbod beperkt is heb ik geen haast en zoek net zo lang tot ik iets heb waar ik een goed gevoel bij heb en een goede AKK natuurlijk. Vervolgens blijft het afwachten, zonder geluk vaart niemand wel.
Laatst bijgewerkt door Patrick op 09 jun 2009 10:17, in totaal 1 keer bewerkt.

Re: Ervaringen Autobedrijf Winfred van Dijk

09 jun 2009 10:17

lindemans schreef:
Daarnaast vraag ik me af waar 2 (!) nieuwe accus voor nodig zijn;


Omdat er 2 accu's in het vooronder liggen, 1 links en 1 rechts. :wink:

Re: Ervaringen Autobedrijf Winfred van Dijk

09 jun 2009 10:37

ik zit met verbazing dit topic te lezen....


Mijn eerste gedachte was dit topic gelijk vegen, puur omdat ik een bloedhekel heb aan "het bedrijven afbranden op internet", echter was de discussie al in volle gang...

En Harald heeft contact gezocht met de bewuste, en een goede reactie..



Nogmaals......zeker op het internet is het zo makkelijk om een bedrijf af te branden...ze zeggen het altijd.

"reputatie komt te voet maar gaat te paard".........


Ik hoorde afgelopen zondag (NPC Slalom) ook enkele verschillende mensen klagen over een onafhankelijke Porschespecialist in het westen....daar lusten de honden geen droog brood van, terwijl ik (ook hier) enkele weer super over dat bedrijf hoor.............


Ieder geval is er 1 op zich.....


maarja relaas van dit verhaal....AKK alsmede een goede garantie geeft net ff iets meer gevoel bij een deal....

Re: Ervaringen Autobedrijf Winfred van Dijk

09 jun 2009 11:03

Vreemd,Topicstarter is vandaag als laatste keer ingemeld maar heeft niet gereageerd(totaal 1 post) :shock: :roll: :twisted:


:go: :flush:

Vegen! :scratch:

Re: Ervaringen Autobedrijf Winfred van Dijk

09 jun 2009 11:15

Aangezien ik mijn Boxster in het onderhoud heb bij een onafhankelijke Porschespecialist in het westen ben ik nu wel nieuwsgierig geworden. :roll:
Ik begrijp dat je hem niet gaat noemen, maar was er dan ook niet over begonnen. :evil: :wink:

Eigenlijk heb ik nog nooit een garage gehad waar ik helemaal tevreden over was. Er is altijd wel wat.

Re: Ervaringen Autobedrijf Winfred van Dijk

09 jun 2009 11:25

enigszins off topic maar ik ben uitermate tevreden over een Porschespecialist in het noorden van het land alsmede over een Porschespecialist in het midden van het land. Geen wanklank.

Re: Ervaringen Autobedrijf Winfred van Dijk

09 jun 2009 11:35

Ik blijf het apart vinden dat van Dijk alleen maar auto's heeft "die zo mooi en goed zijn dat je zo bijna nooit tegen komt".
Op zijn site staat nog "Motor geheel gereviseerd, een van de mooiste Targa's die er te koop is"
In zijn mail staat echter dat da auto in 5 jaar nauwelijks gereden heeft en bij warme motor regelmatig "ploft".
Ooit van "Standschaden" gehoord ? Zet dat dan open en eerlijk op je website !?
Zijn sneer dat hij dit forum niet serieus neemt vind ik erg onhandig; wat dat betreft heb ik meer respect voor mensen als TJ die op faire wijze af en toe van zich laten horen als dat gepast is.

Anderzijds is er ook een trend dat ontevreden klanten steeds vaker onredelijk heftig escaleren.
Ik vind dit daar een voorbeeld van, zeker omdat de initiator van dit topic op geen enkele wijze meer reageert op de bijdragen hier. Dat alleen al staat mij niet aan. Ik heb ook sterk de indruk dat hij zich een oor aan heeft laten naaien door direct maar voor EUR 15.000 te verspijkeren.
Zeuren over accu's snap ik zowiezo niet, net bv als zeuren over banden. Als er iets makkelijk en goedkoop te vervangen zijn dan is het dat wel; een mooie auto laten staan vanwege een slechte accu of banden getuigt m.i. vooral van het totaal niet snappen waar je een auto op zou moeten selecteren.

Van mijn 20 jaar oude 3.2 heb ik momenteel de gehele voorkant gedemonteerd om enkele roestplekken te saneren.
Ik kan jullie vertellen dat een flink aantal daarvan pas zichtbaar werd nadat de voorschermen waren gedemonteerd en de voorruit er uit was. Er zit een goede rubber coating in de wielkasten, toch kan roest vanuit omliggende delen ook daaronder verder kruipen. Dat zou iedereen er al van moeten weerhouden om een 20 jaar oude auto als "gegarandeerd roestvrij" aan te bieden; in mijn overtuiging kun je dat nl niet garanderen.

Re: Ervaringen Autobedrijf Winfred van Dijk

09 jun 2009 12:09

Inmiddels ook al door anderen opgemerkt vind ik het van de topicstarter niet normaal dat hij zich na het starten van het topic niet meer heeft laten zien. Op deze manier heeft het iets teveel weg van 'even snel iemand bashen en wegrennen' Het nadeel voor van Dijk is wel dat dit bericht tot in lengte van jaren op het internet blijft rondzwerven... Opgeteld met die 15.000 euro (vind ik niet geloofwaardig) denk ik gewoon dat het een ontevreden klant is die van Dijk een trap na wil geven...

Re: Ervaringen Autobedrijf Winfred van Dijk

09 jun 2009 12:12

nee hoor. Als de topicstarter zich idd niet meer meldt (en niet iedereen zit hier dagelijks) ga ik dit topic over een paar dagen vegen. :idea:

Re: Ervaringen Autobedrijf Winfred van Dijk

09 jun 2009 12:14

Geregistreerd op: 05 jun 2009 22:48
Laatst bezocht: 09 jun 2009 7:16
Totaal aantal berichten: 1 :go:
Gesloten onderwerp