Zaken als vering, aandrijving, banden, velgen, uitlijning, remsysteem etc. komen hier aan bod.
Plaats een reactie

25 jan 2005 20:34

Ik wil geen banden terugnemen van een Porsche waarvan de eigenaar zegt; Ik heb ze 14 dagen grondig getest, maar het is niet wat ik verwacht had

Ik vrees dat de prijs van de banden aardig de pan gaan uitswingen dan. :twisted: :roll: :wink:

25 jan 2005 20:34

Olaf schreef:
Ivo964C2 schreef:Gewoon zoals bij heel veel aankopen, ruilen binnen 14 dagen met bon...
Dat zou het geheel al een stuk makkelijker maken. :wink:


En dan even een proefrondje gummen op Zolder in April :wink:
Enig idee wat ze met kledinstukken uithalen voor ze weer geruild worden?? :mrgreen:

25 jan 2005 20:36

ppp 356 schreef:Ik wil geen banden terugnemen van een Porsche waarvan de eigenaar zegt; Ik heb ze 14 dagen grondig getest, maar het is niet wat ik verwacht had

Ik vrees dat de prijs van de banden aardig de pan gaan uitswingen dan. :twisted: :roll: :wink:
Ok..you made your point..maar 1 dagje sturen zou toch moeten kunnen? Al gebruiken ze daarvoor maar demosets..... :idea:

25 jan 2005 20:42

Het probleem is volgens mij de combinatie dat je kan maken met

merk
Inch van de Velg 15-16-17-18-19-20-21
Breedte van 165 naar 315??,
Hoogte van de band 30 naar 70??

Dit zijn maar schattingen van mij die opgegeven maten. Ik denk dat dit gewoonweg niet te doen is voor een bandencentrale.

Of dit zou van de fabriek moeten uitgaan in een soort europees test center van Michelin of Pirelli enz.
Maar dan denk ik dat de wachtijden van deze centra zo groot gaan zijn dat je setje banden nog enkel een hoopje staaldraad zijn tegen dat je aan de beurt bent.

25 jan 2005 20:45

ppp 356 schreef:Het probleem is volgens mij de combinatie dat je kan maken met

merk
Inch van de Velg 15-16-17-18-19-20-21
Breedte van 165 naar 315??,
Hoogte van de band 30 naar 70??

Dit zijn maar schattingen van mij die opgegeven maten. Ik denk dat dit gewoonweg niet te doen is voor een bandencentrale.

Of dit zou van de fabriek moeten uitgaan in een soort europees test center van Michelin of Pirelli enz.
Maar dan denk ik dat de wachtijden van deze centra zo groot gaan zijn dat je setje banden nog enkel een hoopje staaldraad zijn tegen dat je aan de beurt bent.
Als ze alle maten kunnen fabriceren, kunnen ze toch ook daarvan een demo set gebruiken? Zou uiteindelijk best eens omzet verhogend kunnen werken. :roll:

25 jan 2005 20:48

Klopt,

Maar hoeveel sets hebben ze nodig om bv. alle 911 rijders die een demo willen tevreden te stellen.

Daar komt dan nog bij dat van het moment de band een 40% slijtage heeft de eigenschappen al totaal anders zijn als bij een nieuwe.

25 jan 2005 20:51

ppp 356 schreef:Klopt,

Maar hoeveel sets hebben ze nodig om bv. alle 911 rijders die een demo willen tevreden te stellen.

Daar komt dan nog bij dat van het moment de band een 40% slijtage heeft de eigenschappen al totaal anders zijn als bij een nieuwe.
Ook weer waar...poeh he....er moet toch iets te vinden zijn? :?

25 jan 2005 20:54

Ivo964C2 schreef:
ppp 356 schreef:Klopt,

Maar hoeveel sets hebben ze nodig om bv. alle 911 rijders die een demo willen tevreden te stellen.

Daar komt dan nog bij dat van het moment de band een 40% slijtage heeft de eigenschappen al totaal anders zijn als bij een nieuwe.
Ook weer waar...poeh he....er moet toch iets te vinden zijn? :?


Ik ga ff denken pfffffffffffff :study:

25 jan 2005 20:58

ppp 356 schreef:
Ivo964C2 schreef:
ppp 356 schreef:Klopt,

Maar hoeveel sets hebben ze nodig om bv. alle 911 rijders die een demo willen tevreden te stellen.

Daar komt dan nog bij dat van het moment de band een 40% slijtage heeft de eigenschappen al totaal anders zijn als bij een nieuwe.
Ook weer waar...poeh he....er moet toch iets te vinden zijn? :?


Ik ga ff denken pfffffffffffff :study:
Misschien iets in de vorm van simulatie?

25 jan 2005 21:09

ppp 356 schreef:Ik wil geen banden terugnemen van een Porsche waarvan de eigenaar zegt; Ik heb ze 14 dagen grondig getest, maar het is niet wat ik verwacht had


Maar zo zou je ze wel zelf kunnen verkopen :wink:

25 jan 2005 21:13

Even relativeren: waarom zouden bandenfabrikanten zoiets (laten) doen :?:

Er zullen maar weinig mensen zijn die banden vaker (gaan) vervangen dan noodzakelijk. De totale markt zal er dan ook niet door groeien. Omzetverhogend is het dus alleen als er een verschuiving plaatsvindt, waardoor er dus ook automatisch omzetverlaging optreedt. Actie = reactie :arrow: meer inspanning om (uiteindelijk) hetzelfde bedrijfsresultaat te behalen. ;)

25 jan 2005 21:19

Is nog niet zo makkelijk he? Wat ik al zei,kan een gat in de markt zijn.
Voor,zeg maar de "gewone rijder" smeren ze je gewoon aan waar ze op dat moment het meest aan verdienen. :twisted:

25 jan 2005 21:19

EriC4C schreef:Even relativeren: waarom zouden bandenfabrikanten zoiets (laten) doen :?:

Er zullen maar weinig mensen zijn die banden vaker (gaan) vervangen dan noodzakelijk. De totale markt zal er dan ook niet door groeien. Omzetverhogend is het dus alleen als er een verschuiving plaatsvindt, waardoor er dus ook automatisch omzetverlaging optreedt. Actie = reactie :arrow: meer inspanning om (uiteindelijk) hetzelfde bedrijfsresultaat te behalen. ;)


Behalve als de omzet van bv Pirelli naar MIchelin gaat. Dan zit Pirelli met een probleem waar Michelin echt niet gaat van wakker liggen.

Maar ik denk niet dat zulke dingen economisch haalbaar zijn. Anders hadden de Marketing Boys hier al wel ff mee bezig geweest.
Zij zullen er wel mee bezig geweest zijn, maar terug gefloten geweest zijn door de financiële dienst.

25 jan 2005 21:26

ppp 356 schreef:Behalve als de omzet van bv Pirelli naar MIchelin gaat. Dan zit Pirelli met een probleem waar Michelin echt niet gaat van wakker liggen.

Nee, maar Pirelli wel en die moet dus meer moeite gaan doen om hetzelfde marktaandeel te behouden of te heroveren, waardoor Michelin .....

EriC4C schreef:Actie = reactie :arrow: meer inspanning om (uiteindelijk) hetzelfde bedrijfsresultaat te behalen. ;)

Bedrijfseconomisch niet haalbaar dus. :wink:

26 jan 2005 22:09

Denk dat het allemaal wel los loopt. Als je het mij vraagt, is er gewoon verschil in de banden. De meeste (grootste) verschillen zijn doorgaans wel bekend.

Je hebt "plakbanden die snel slijten", "duurzame banden met iets minder grip" en "banden met weinig afrolgeluid, die dus comfortabel zijn"

;)

26 jan 2005 22:16

Combinatie band/auto is bepalend :!:
Dezelfde band onder een andere auto kan je zeer (on)aangenaam verrassen. ;)

26 jan 2005 22:22

EriC4C schreef:Combinatie band/auto is bepalend :!:
Dezelfde band onder een andere auto kan je zeer (on)aangenaam verrassen. ;)

YEPS ... bridgestone onder 993 perfect , enorme grip bij regen, onder 996 no way, conti veel beter
écht goed informeren bij eigenaars van jouw type auto

26 jan 2005 22:23

EriC4C schreef:Dezelfde band onder een andere auto kan je zeer (on)aangenaam verrassen. ;)


Ik hoop dat je bedoelt "type auto" :roll:

Olaf -diezometeendezelfdesoortbandenalsEriC4Conderzijn11jeheeft- :wink:

26 jan 2005 22:42

Olaf schreef:Ik hoop dat je bedoelt "type auto" :roll:

Nee, want zoals je elders op het forum kunt lezen kan hetzelfde type auto een ander onderstel hebben Afbeelding en dus .....

26 jan 2005 22:44

EriC4C schreef: zoals je elders op het forum kunt lezen kan hetzelfde type auto een ander onderstel hebben Afbeelding en dus .....


:cry:

27 jan 2005 0:18

Hoe zit het tegenwoordig met de Yokohama banden? Die zijn hier precies nog niet gepasseerd in dit draadje.

Die had ik en de jaren 90 onder mijn 964 staan en daar was ik toen zeer tevreden over. :)

27 jan 2005 15:20

Op mijn 996 4S zitten Pirelli PZero Asymmetrico banden.

Ik heb geen enkel vergelijkingspunt met andere banden, maar zowel grip als comfort lijken mij OK. Wat je wel hebt zijn kopieerneigingen bij spoorvorming in het wegdek, maar ik veronderstel dat dit aan de breedte van de banden ligt en niet aan het type band ??

Kan iemand de vergelijking maken tussen deze Pirelli en pakweg Michelin Pilot Sport of Continental Sportcontact, onder een 996 welteverstaan ?

Grip is voor mij het belangrijkst, wat het is dat wat telt als je eens snoeihard de bocht doorwil... :wink:

27 jan 2005 16:08

Carrera4s schreef:Kan iemand de vergelijking maken tussen deze Pirelli en pakweg Michelin Pilot Sport of Continental Sportcontact, onder een 996 welteverstaan ?

:


Nee helaas, ik heb alleen maar (zeer goede) ervaring met de conti's onder de 4s, wel worden de nieuwe Porsches in NL afgeleverd met of de Pirelli, of de Conti. zijn beide zeer goede banden, echter het advies van velen was de Conti, als je is in de buurt bent moet je is een blokkie om gaan met die van mij, dan heb je een objectief beeld.



Je Belgische Porsche broeder, had al is zo'n topic gestart, wellicht heb je er wat aan.

http://www.porscheforum.nl/viewtopic.php?t=1900&postdays=0&postorder=asc&start=0

27 jan 2005 17:39

Zoals gezegd, het gaan de Conti's worden. Wordt duidelijk 't meest aangeraden voor mijn type. Uiteraard met N-codering.

Ben nu in het rond aan het kijken voor de laagste prijs. Heb nu een set van 4 voor € 372 ex. btw kunnen vinden. Lijkt me 'n mooie deal. Hij moest alleen nog wel even kijken of hij de 245/45 R 16 voor achter kon leveren. Anders stelde hij een 255/50 voor. Kan dit, jullie inziens?

Ik heb er nu een 225/50 R 16 op zitten achter. Terwijl het boekje voor een turbo-velg (die ik dus heb, achter) een 245/45 ZR 16 voorschrijft..:roll: Begrijpernixmeervanmetaldieabstractematen..

:arrow: :?: :idea:

27 jan 2005 17:52

Geert schreef:Terwijl het boekje voor een turbo-velg (die ik dus heb, achter) een 245/45 ZR 16 voorschrijft..:roll:


Voor 't gezicht een fractie smaller, maar wel zoals het hoort :wink:
Plaats een reactie