25 jan 2005 20:34
25 jan 2005 20:34
Enig idee wat ze met kledinstukken uithalen voor ze weer geruild worden??Olaf schreef:Ivo964C2 schreef:Gewoon zoals bij heel veel aankopen, ruilen binnen 14 dagen met bon...
Dat zou het geheel al een stuk makkelijker maken.
En dan even een proefrondje gummen op Zolder in April
25 jan 2005 20:36
Ok..you made your point..maar 1 dagje sturen zou toch moeten kunnen? Al gebruiken ze daarvoor maar demosets.....ppp 356 schreef:Ik wil geen banden terugnemen van een Porsche waarvan de eigenaar zegt; Ik heb ze 14 dagen grondig getest, maar het is niet wat ik verwacht had
Ik vrees dat de prijs van de banden aardig de pan gaan uitswingen dan.![]()
![]()
25 jan 2005 20:42
25 jan 2005 20:45
Als ze alle maten kunnen fabriceren, kunnen ze toch ook daarvan een demo set gebruiken? Zou uiteindelijk best eens omzet verhogend kunnen werken.ppp 356 schreef:Het probleem is volgens mij de combinatie dat je kan maken met
merk
Inch van de Velg 15-16-17-18-19-20-21
Breedte van 165 naar 315??,
Hoogte van de band 30 naar 70??
Dit zijn maar schattingen van mij die opgegeven maten. Ik denk dat dit gewoonweg niet te doen is voor een bandencentrale.
Of dit zou van de fabriek moeten uitgaan in een soort europees test center van Michelin of Pirelli enz.
Maar dan denk ik dat de wachtijden van deze centra zo groot gaan zijn dat je setje banden nog enkel een hoopje staaldraad zijn tegen dat je aan de beurt bent.
25 jan 2005 20:48
25 jan 2005 20:51
Ook weer waar...poeh he....er moet toch iets te vinden zijn?ppp 356 schreef:Klopt,
Maar hoeveel sets hebben ze nodig om bv. alle 911 rijders die een demo willen tevreden te stellen.
Daar komt dan nog bij dat van het moment de band een 40% slijtage heeft de eigenschappen al totaal anders zijn als bij een nieuwe.
25 jan 2005 20:54
Ivo964C2 schreef:Ook weer waar...poeh he....er moet toch iets te vinden zijn?ppp 356 schreef:Klopt,
Maar hoeveel sets hebben ze nodig om bv. alle 911 rijders die een demo willen tevreden te stellen.
Daar komt dan nog bij dat van het moment de band een 40% slijtage heeft de eigenschappen al totaal anders zijn als bij een nieuwe.
25 jan 2005 20:58
Misschien iets in de vorm van simulatie?ppp 356 schreef:Ivo964C2 schreef:Ook weer waar...poeh he....er moet toch iets te vinden zijn?ppp 356 schreef:Klopt,
Maar hoeveel sets hebben ze nodig om bv. alle 911 rijders die een demo willen tevreden te stellen.
Daar komt dan nog bij dat van het moment de band een 40% slijtage heeft de eigenschappen al totaal anders zijn als bij een nieuwe.
Ik ga ff denken pfffffffffffff
25 jan 2005 21:09
ppp 356 schreef:Ik wil geen banden terugnemen van een Porsche waarvan de eigenaar zegt; Ik heb ze 14 dagen grondig getest, maar het is niet wat ik verwacht had
25 jan 2005 21:13
25 jan 2005 21:19
25 jan 2005 21:19
EriC4C schreef:Even relativeren: waarom zouden bandenfabrikanten zoiets (laten) doen![]()
Er zullen maar weinig mensen zijn die banden vaker (gaan) vervangen dan noodzakelijk. De totale markt zal er dan ook niet door groeien. Omzetverhogend is het dus alleen als er een verschuiving plaatsvindt, waardoor er dus ook automatisch omzetverlaging optreedt. Actie = reactiemeer inspanning om (uiteindelijk) hetzelfde bedrijfsresultaat te behalen.
25 jan 2005 21:26
ppp 356 schreef:Behalve als de omzet van bv Pirelli naar MIchelin gaat. Dan zit Pirelli met een probleem waar Michelin echt niet gaat van wakker liggen.
EriC4C schreef:Actie = reactiemeer inspanning om (uiteindelijk) hetzelfde bedrijfsresultaat te behalen.
26 jan 2005 22:09
26 jan 2005 22:16
26 jan 2005 22:22
EriC4C schreef:Combinatie band/auto is bepalend![]()
Dezelfde band onder een andere auto kan je zeer (on)aangenaam verrassen.
26 jan 2005 22:23
EriC4C schreef:Dezelfde band onder een andere auto kan je zeer (on)aangenaam verrassen.
26 jan 2005 22:42
Olaf schreef:Ik hoop dat je bedoelt "type auto"![]()
26 jan 2005 22:44
EriC4C schreef: zoals je elders op het forum kunt lezen kan hetzelfde type auto een ander onderstel hebbenen dus .....
27 jan 2005 0:18
27 jan 2005 15:20
27 jan 2005 16:08
Carrera4s schreef:Kan iemand de vergelijking maken tussen deze Pirelli en pakweg Michelin Pilot Sport of Continental Sportcontact, onder een 996 welteverstaan ?
:
27 jan 2005 17:39
27 jan 2005 17:52
Geert schreef:Terwijl het boekje voor een turbo-velg (die ik dus heb, achter) een 245/45 ZR 16 voorschrijft..![]()