Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

Re: en ? wat nu

13 jun 2009 19:30

Tom80 schreef:Nee, maar dat is het woord van een burger tegen een ambtseed en uitlokking, daar ken ik ook nog wel wat gevallen van.

Agenten zijn ook maar mensen.

Daarentegen kan hij waarschijnlijk niet bewijzen dat er te hard gereden is. Anders had deze 'agent' Richard wel aangehouden. Toch?

13 jun 2009 19:50

Dat wordt even afwachten, we weten niet eens of astramans wel een agent is of alleen iemand die een persoonlijkheidstekort of andere mislukkingen moest compenseren, ruzie met zijn vrouw moest afreageren of het gewoon grappig vond om iemand de stuipen op het lijf te jagen (dat hoopt-ie in ieder geval) door zich voor te doen als agent.

Ik ben ook wel eens bekeurd door een off-duty veldwachter die beweerde dat ik door rood gereden was. Volgens mij was het oranje, maar zijn ambtseed woog wat zwaarder.

13 jun 2009 20:46

Lydia schreef:
Tom80 schreef:Nee, maar dat is het woord van een burger tegen een ambtseed en uitlokking, daar ken ik ook nog wel wat gevallen van.

Agenten zijn ook maar mensen.

Daarentegen kan hij waarschijnlijk niet bewijzen dat er te hard gereden is. Anders had deze 'agent' Richard wel aangehouden. Toch?

Zoals Horn al zei: mogelijk andere prioriteiten op dat moment.

13 jun 2009 22:56

Dan had hij beter bij mij in de auto komen zitten ,met mij was hij er sneller geweest :lol: .Wordt gewoon afwachten maar aan de reacties te merken hoop ik dat het mee gaat vallen .

13 jun 2009 23:16

Ik had hem ingehuurd om jou op te sporen :mrgreen:
Afbeelding

14 jun 2009 12:02

Ik vraag me af of ze kunnen bekeuren voor snelheid als ze geen "geijkte" snelheidsmeter hebben. Normaal hebben alleen de video auto´s een geijkte snelheidsmeter maar een normale politieauto niet, dus kunnen ze nooit bekeuren op snelheid omdat de meting ongeldig is. Toch?

14 jun 2009 12:25

Paulie schreef:Ik vraag me af of ze kunnen bekeuren voor snelheid als ze geen "geijkte" snelheidsmeter hebben. Normaal hebben alleen de video auto´s een geijkte snelheidsmeter maar een normale politieauto niet, dus kunnen ze nooit bekeuren op snelheid omdat de meting ongeldig is. Toch?

Ja, mag wel, alleen dan moet de snelheidscorrectie nog wat hoger zijn (is een vaste correctie die dan geldt).

14 jun 2009 15:27

Ik weet niet of het nog steeds zo is, maar "vroeger" hadden die politiemotoren van die tabellen op de tank zitten: "116 op teller = 110 geijkt" (gaat om het idee), dus weet niet of ze dat nog steeds hebben. Voor de rest, kan me niet voorstellen dat een agent "driftig gebarend" naast je komt rijden. Al is dat voor interpretatie vatbaar he ;)....

Agent heeft altijd gelijk, dat is goed, het is echter jammer dat er ook wel eens misbruik van gemaakt wordt.

Als je een boete krijgt, jammer maar betalen, toch? (don't do the crime, if you can't do the time! ;) )

14 jun 2009 20:10

Als je hard genoeg rijdt dan kunnen ze je uberhaupt niet klokken. Een opgevoerde Fiat: mietjes :mrgreen:

15 jun 2009 3:18

Stukje in de Televaag over een hardleerse motormuis:

Een politieman sprak de man aan nadat die met hoge snelheid over de Klapstraat in Westervoort jakkerde. Omdat de agent op dat moment de snelheid niet kon meten, bleef het bij een reprimande.

Later die avond kwam dezelfde agent de motorrijder weer tegen in Duiven. Ditmaal had de agent wel meetapparatuur bij zich, waarbij hij een snelheid van 116 km/u vaststelde, waar slechts 60 is toegestaan. Daarop werd zijn rijbewijs in beslag genomen.

15 jun 2009 10:02

Ook een paar agenten in een Astra.
http://www.telegraaf.nl/binnenland/4161 ... tml?p=24,2

15 jun 2009 10:13

diggler_911 schreef:Stukje in de Televaag over een hardleerse motormuis:

2x rijbewijs innemen wat mij betreft want een gewaarschuwd mens... :idea:

15 jun 2009 11:04

gast schreef:Een geel bonnenboekje :shock: Die heb ik voor het laatst gezien in 1817. Die bestaan toch helemaal niet meer :?:
Antwoord 2 dus derhalve.

Vorig jaar september nog zo'n mooi geel persoonlijk ingevuld papiertje mogen ontvangen viewtopic.php?f=17&t=20794 :evil:

15 jun 2009 11:12

Tom80 schreef:Ik ben ook wel eens bekeurd door een off-duty veldwachter die beweerde dat ik door rood gereden was. Volgens mij was het oranje, maar zijn ambtseed woog wat zwaarder.

Ik ook op kerstavond bij Schiphol op de Bosrandweg... Niemand op de weg op 1 auto na...

15 jun 2009 11:21

@Bert: hoe is dat overigens afgelopen :?:

15 jun 2009 16:59

Transactievoorstel niet betaald en vooralsnog niets van gehoord (knock on wood :mrgreen: )

19 jun 2009 18:46

of een echte agent die werk en prive niet gescheiden kan houden. en niet weet hoe je vrienden maakt.... zover een agent die kan hebben.

19 jun 2009 20:10

Maarten schreef:Als je hard genoeg rijdt dan kunnen ze je uberhaupt niet klokken. Een opgevoerde Fiat: mietjes :mrgreen:

is een keer bijTop Gear een item van geweest. Om lang verhaal kort te maken, bij 270 km/uur met een TVR Tuscan S werden ze inderdaad niet meer geflitst.....
Plaats een reactie