Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

Re: op zoek naar een mooie S of Rs van de jaren 70

18 jun 2009 21:42

Anton schreef:
Stijn van Kooten schreef:RS Lightweight

Maar toch niet met deze stoelen en rollover cage??? Er horen zwarte Recaro's in.

Stoelen en cage kloppen hoor. Welke horen er dan volgens jou in ? :?

18 jun 2009 22:06

Zoals bij de tweede post+link van Stijn, die groene RS; zwarte Recaro's, die ook wel in de 2.4S zaten.

Zijn RS fabrieksaf met kuipstoelen en cage geleverd? Is dit niet achteraf gedaan?

18 jun 2009 22:17

nog een RS Lightweight

18 jun 2009 22:18

Anton schreef:Zoals bij de tweede post+link van Stijn, die groene RS; zwarte Recaro's, die ook wel in de 2.4S zaten.

Zijn RS fabrieksaf met kuipstoelen en cage geleverd? Is dit niet achteraf gedaan?
Ja, bij de Touring zat er een rolkooi + soort van sportstoelen in en in de Lightweight zaten kuipjes + rolkooi, dacht ik?!??!?!

18 jun 2009 22:20

ook mooi:

http://www.pbase.com/slidevalve911rsr/image/52600647

http://www.carandclassic.com/car/C85571?pt=pf

http://www.carandclassic.com/car/C74866?pt=pf

18 jun 2009 22:20

soepkip 964 schreef:Moet je dan een oude 2,4 of 2,7 kopen en ombouwen Maarten?

Je moet niets natuurlijk maar een 2.7RS heeft een 911/83 motor met 210 PK. Dit motortype is ook in de 2.7 Carrera uit modeljaar 75 gebruikt. Het makkelijkste is inderdaad een 3.0/3.2 dan zit je meteen in de buurt van de 200 PK. Maar goed je kunt ook voor een 2.8 op basis van een 7R onderblok kiezen. Zoiets laat V8 bouwen volgens mij. Misschien meldt Bertroex zich nog in dit topic. Die weet er meer van (understatement). Of Olaf. Is ook bezig met zo'n projectje op basis van een 3.2 ...

18 jun 2009 23:15

Overzicht van RS-sen te koop

19 jun 2009 12:28

Wat vind je van deze in US$ 125.000.
http://www.johnstarkeycars.com/pages/fo ... _911S.html

19 jun 2009 12:37

Anton schreef:Zoals bij de tweede post+link van Stijn, die groene RS; zwarte Recaro's, die ook wel in de 2.4S zaten.

Bij de RSL (RS Lightweight), zaten deze kuipjes standaard gemonteerd. De reden hiervoor was dat de RST meer luxe had dan de RSL en dat de RSL een lightweight versie was.

Heb je ooit al zo'n Recaro sport stoel opgetild ? Die dingen zijn ongelooflijk zwaar, vandaar dat er in de RSL voor dergelijke kuipjes gemonteerd werden, rolkooi was volgens mij optioneel in de RSL.

19 jun 2009 12:37

avegers schreef:Iemand Amateur?

Yep, mijn buurman. Zaterdagmiddag hoofdklasse.

On topic: als je toch een replica maakt, maakt het volgens mij minder wat je als uitgangspunt neemt. Ik heb dat artikel in 911&PW gelezen over dat engelse bedrijf dat 964's terugbouwt naar 2.7RS 'uiterlijk'. Zag er ook erg gaaf uit. En die van Olaf, daar wacht ik ook met spanning op 8)

19 jun 2009 12:43

Ik denk alleen wel dat je nog even geduld moet uitoefenen voor je die van Olaf rijdend ziet...
Ik ga morgen even kijken in Steenwijk hoe ie erbij staat.

19 jun 2009 12:46

Kijk hier eens tussen!!!!!
http://www.vast.com/cars/used-for-sale- ... -1957.1992

19 jun 2009 12:59

Ewout schreef:Ik ga morgen even kijken in Steenwijk hoe ie erbij staat.

Minder compleet dan 'n week geleden :|

Gisteren de kabelboom die van achter naar voor door de tunnel loopt weer in ere hersteld ....

.... nu is het wachtend op de achterbumper - deze was bij nadere inspectie toch niet 100% naar tevredenheid - ook nog even de spiegelgaten in het linker portier boren ... en dan kan 'ie (bijna 1 jaar later dan in de planning stond) naar de spuiter :ba:

Ik ga nu de deur uit om m'n raamframes bij Holland-Anodising op te halen :drive:

924 schreef:Bij de RSL (RS Lightweight), zaten deze kuipjes standaard gemonteerd.

Afbeelding

Dit zijn IMO niet de originele stoeltjes - alhoewel ze er wel sterk op lijken :idea:

:@: Ewout :arrow: kijk morgen ook maar 'ns naar d(i)e stoeltjes :wink:

19 jun 2009 13:01

Ik ben benieuwd :thumleft:

19 jun 2009 14:41

Inderdaad olaf, 72, 73 met beperkte verstelbare rugleuning :!:

19 jun 2009 14:59

Deze ..

Afbeelding

... met of zonder hoofdsteun :wink:

19 jun 2009 16:40

vriend van me heeft een echte RS 2.7 te koop, moet enkel nog afgemonteerd worden...maar dan ook helemaal...is 1 van zijn projecten die ie vanwege tijd aanbied..

pb en ik mail je zijn gegevens

19 jun 2009 17:36

John schreef: echte RS 2.7 te koop, moet enkel nog afgemonteerd worden.

Wat moet er nog afgemonteerd worden?
Plaats een reactie