Toerritten, clubmeetings, Porsche-dagen, evenementen, beurzen enz.
Plaats een reactie

Re: NPC: Circuitavond Zandvoort 16 juni 2009

17 jun 2009 23:03

porschehenk schreef:
John schreef:en ja ben wijs opzij gegaan voor die rode simpele :D Duitse 997, ik dacht nog laat die Duitser maar want als ik mijn GT3 in de bandenstapel parkeer mag ik 3 maanden in de garage slapen....

DIE ROT DUITSERS OOK OP DE WEG :bang: :bang: :bang: :bang: >>> EN NU OOK OP CIRCUIT DUS :go: :go: :go:

Je caps lock staat aan. :? Pilletje vergeten in te nemen ofzo?
Laatst bijgewerkt door MS964 op 17 jun 2009 23:03, in totaal 1 keer bewerkt.

17 jun 2009 23:03

Zou als beginnend circuitrijder eerst is op Zandvoort en/of Assen gaan rijden.
Deze circuits zijn veel veiliger als de Nordschleife waar de vangrail altijd dichtbij is.
Bovendien kan je je focussen op een aantal bochten en dan stukje bij beetje verbeteren.
Op de Nordschleife is dat even anders...

17 jun 2009 23:09

Hi Gert, heb je alweer een nieuw speeltje om mee op het circuit te rijden??

17 jun 2009 23:13

Nog niet... maar gaat er zeker komen!

17 jun 2009 23:39

Gert schreef:Zou als beginnend circuitrijder eerst is op Zandvoort en/of Assen gaan rijden.
Deze circuits zijn veel veiliger als de Nordschleife waar de vangrail altijd dichtbij is.
Bovendien kan je je focussen op een aantal bochten en dan stukje bij beetje verbeteren.

Helder. Heb je toevallig ook nog een aanrader voor 2009?

17 jun 2009 23:51

Vrij rijden op Zandvoort en Assen:
http://www.de-vijverberg-trofee.nl/

Rijvaardigheidstraining met begeleiding op Zandvoort kan via Dillon Koster
http://certainty.nl/ei/index.php/incentives/rijvaardigheidstraining

18 jun 2009 10:37

Gert schreef:Zou als beginnend circuitrijder eerst is op Zandvoort en/of Assen gaan rijden.

Wijze woorden van een ervaren circuittijger met binnenkort een tijger als P. :P

18 jun 2009 23:46

Heb jij je banden al goed bekeken Paul II ?

Best leuk op het circuit maar het loopvlak wordt naar een paar rondjes gewoon kauwgom , heb nu weer onbalans in wielen :cry:

19 jun 2009 0:05

Tja ... als je met de grote jongens buiten wilt spelen - moet je niet later komen uithuilen :idea:

Wat je op/aan je banden hebt is wss "pick-up" ... door het afwijken van de ideale lijn :idea:

19 jun 2009 8:51

@Harry: heb er een heel globale blik op geworpen en zag het gebruikelijke randje rubber naast een groef. En er zat in 1e instantie natuurlijk wat rommel 'opgeplakt'.

Maar echte onbalans in de banden heb ik nauwelijks last van gehad (al die keren circuit bedoel ik dan).
Er hebben hier wel eens coureurs geschreven dat ze de banden met een plamuurmes ontdeden van ongerechtigheden 8) :lol:

Gaat er vanzelf vanaf hoor, die randjes: :drive: :wink:

19 jun 2009 14:56

BTRIII, Gewoon meegaan en als je naar de instructeurs luistert en je koppie erbij houdt gebeurt er niks. :drive:

19 jun 2009 15:13

porschehenk schreef:DIE ROT DUITSERS OOK OP DE WEG :bang: :bang: :bang: :bang: >>> EN NU OOK OP CIRCUIT DUS :go: :go: :go:

Maar jij wel op hun autobaan gaan knallen. :twisted: :wink:

19 jun 2009 16:34

Dat is Paul Wim, rijd nog met een duits nr :oops: :zwbl:

19 jun 2009 16:47

Paul Wim :scratch:

... Oh ... die BPM ontduiker :lol:

19 jun 2009 23:47

Duits kenteken--- BPM ontduiker... :idea: tja enige oplossing is voor die jongens is (zijn er meer naast de Rode van P van E) een vermogensbeperking (bv inlaatrestrictor a la GT4 klasse) met hetzelfde percentage als de ontdoken BPM (zeg 30 %)

edit: Voor de duidelijkheid, dit is niet als afkeur bedoeld, zou het ook doen als ik de mogelijkheid had en de beperkingen zou kunnen accepteren. Ik heb zelf nog eens kort met een Duits kenteken op een ingevoerde 944 Turbo gereden, viel mij toen op dat mensen op een porsche met duitse platen minder aardig reageerden (of ze dachten wat te kunnen zeggen want die stomme duitser verstaat het toch niet). Neemt niet weg dat ik die inlaatrestictor wel aardig vindt
Laatst bijgewerkt door 968mint op 20 jun 2009 21:54, in totaal 1 keer bewerkt.

20 jun 2009 11:19

We gaan off-topic, maar laten we nu niet heiliger zijn dan de paus ; als ik, net als Paul, de kans zou hebben om geld in de zak te houden ipv 't af te dragen, dan zou ik het zeker ook doen. (en ik denk verreweg de meesten hier) Vind deze "afkeurende" posten dus enigzins misplaatst.

Verder met de circuitavond van de NPC ; ik ondervond met mijn vorige P ook 't gevoel dat de banden net kauwgom werden na enige rondjes circuit. Met mijn huidige kwam het zover niet... :twisted:

Het blijft prachtig om te doen, Zandvoort. Na zondag de Nordschleife meegemaakt te hebben kan ik me voorstellen dat mensen zeggen (ook ík); heel leuk, maar niet met mijn auto 8) Wat kan die Sabine rijden zeg...wauw :wink:

20 jun 2009 16:55

Wat kan die Sabine rijden zeg...wauw

Moet je extra voor dat betalen :mrgreen: :twisted:
Sorry Jurgen i know I know, it was a cheap shot and i need to take my mind out of the gutter.....but hééy sometimes, i just cant help myself :^:

BackOnTopic
pommeke0031 schreef:BTRIII, Gewoon meegaan en als je naar de instructeurs luistert en je koppie erbij houdt gebeurt er niks. :drive:

Als er nog plaats is ga ik mijzelf maandag laten inschrijven, Dan ga ik ook een afspraak maken voor nieuw remvloeistof...Its better to be safe than sorry. (nog een citat voor je Marcel)

Timo, Ga je ook mee?

21 jun 2009 14:33

Heb inderdaad met de "grote" jongens meegereden , 997 turbo cabrio wist me maar lastig los te rijden......

banden zijn weer bijgetrokken en zijn weer rond :D

Paul rij jij maar lekker zonder BPM , jij geniet van je 997s zonder dat DEN HAAG gevoel in je buidel.
Plaats een reactie