Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

Re: Bouw SUPER Speedster 2: HET HUWELIJK

11 jun 2009 8:45

Super mooi Henk.

11 jun 2009 9:30

Vond deze nog, was hem vergeten te plaatsen. En dit is toch wel de leukste.

Afbeelding

En ja Erik.. we schieten wel op. Maar door deze speciale uitvoering moeten we wat langer of op zaken wachten of iets speciaals ontwikkelen.
Weet je nog ons 1e gesprek bij de bouw van de eerste speedster...

En over nieuw huis.. buitenkant is gebouwd ja, maar binnen was het heel leeg en kaal. Dus wel degelijk huis bouwen :ba:
Laatst bijgewerkt door porschehenk op 11 jun 2009 13:27, in totaal 1 keer bewerkt.

Re: Bouw SUPER Speedster 2: THE ENGINE AND MORE

11 jun 2009 10:04

Olaf schreef:Slordig kabelboompje :shock:

Net of dat bij Porsche zoveel netter is, zetten er een zwarte door over en klaar. :idea:
Plus nog maar over de rest te zwijgen van stroom draadjes en klemmetjes.

Ga zo verder Henk, was het even uit het oog verloren door de drukke omstandigheden, maar :res: voor jouw kunnen.

11 jun 2009 11:11

porschehenk schreef:Afbeelding

Mooiste stuur voor zo'n auto :thumleft: Klein vraagje (niet om bijdehand te doen overigens): staat het porscheembleem op het stuurhart niet nét scheef? Of was het even voor de foto erin gedrukt...

11 jun 2009 12:13

he Horn....

Weer een detailkijker :lol:

Claxon is er voor de foto even ingedrukt, moet nog aangesloten worden. Als hij eenmaal zit is het verdomd lastig hem er weer uit te halen :evil:
Dus om beschadigingen te voorkomen :scratch:

11 jun 2009 12:17

porschehenk schreef:Als hij eenmaal zit is het verdomd lastig hem er weer uit te halen :evil:
Dus om beschadigingen te voorkomen :scratch:

Zuignap (bijv van een navigatie) erop geeft iig wat houvast aan de knop :D

Gebruiken jullie trouwen een mechanische of eletronische toerenteller? Een als mechanisch, hoe sluit je zo'n ding het beste aan?? (heb nog een mooie liggen namelijk)

11 jun 2009 13:26

Denk dat de zuignap het hele zwarte binnenwerk eruit trekt i.p.v de complete claxon. Wil dit niet proberen, hornbutton is al duur zet :evil:
De toerenteller wordt op de bobine aangesloten :salut:

11 jun 2009 14:15

porschehenk schreef:he Horn....

Weer een detailkijker :lol:

Tja, voor hetzelfde geld is het het laatste geweest dat je 's avonds gedaan hebt en is het je ontgaan. Maar ik zal me voortaan onthouden van commentaar en gewoon af en toe het :res: icoontje posten...

11 jun 2009 14:27

MOOI WERK...ziet top uit Henk :thumleft:

porschehenk schreef:Denk dat de zuignap het hele zwarte binnenwerk eruit trekt i.p.v de complete claxon. Wil dit niet proberen, hornbutton is al duur zet :evil:

Je zal het misschien al weten, maar er zitten aan de achterkant van de Banjo 2 of 3 kleine gaatjes om de claxonknop eruit te drukken.

11 jun 2009 15:03

Horn,

goed je opmerking. je hebt gelijk voor hetzelfde geld was het verkeerd erin gezet en niet meer naar gekeken. Dit soort detailcommentaar stel ik op prijs :salut:

en van de gaatjes voor de knop... dat wist ik nog niet. DANK U WEL

Re: Bouw SUPER Speedster 2: DE OPBOUW

23 jun 2009 22:49

De afgelopen tijd druk geweest met het aansluiten van de motor. Toch een hele klus met: externe oliefilter, oliekoeler, oliethermostaat etc..
Mooie KN luchtfiltes voor meer power, en een KN oliefilter om de hoge oliedruk aan te kunnen. Het standaardfilter zou open barsten.
Maar na lang werken is het genieten van het aanzicht en...........the sound.... PFfffffff wat heerlijk.

Afbeelding Afbeelding Afbeelding

En de achterkant, whow.... supermooi gezicht met die uitlaat. De mensen bij een stoplicht zullen wel genieten van "the Vieuw" en "the Sound" :lol:

Afbeelding Afbeelding

Nog even genieten van the sound en overal look:

http://www.youtube.com/watch?v=j-ksGRdaMMY http://www.youtube.com/watch?v=luwUrfaC7jM

Na het leuke spelen met the engine weer aan het volgende klusje, de ondertapijt/isolatie aanbrengen.

Afbeelding

En the total look:

Afbeelding

Op bovenstaande foto is nog iets anders te zien: de eigenaar is langs geweest om te passen, en wilde nog de stoel 6cm naar achter hebben :twisted: om beter te kunnen zitten. Het banjostuur heeft een grotere diameter dan een Nardi stuur.
Dus weer slijpen, verplaatsen en weer vast lassen. Daarna nog een kleurtje geven.

Daarna aan het tapijt begonnen, hoop passen en meten weer. Een hoop moet weer aangepast worden om het perfect passend te krijgen, wij knippen het op maat en de autobekleder maakt het netjes af met een biesje.
We hebben ook nog tapijt voor de middentunnel, helaas zit daar een gat in voor de handrem :bang: :bang: . En die hebben we daar NIET zitten, dus ook deze aanpassen.

Een blik van het eerst gemonteerde tapijt:

Afbeelding

Tot de volgende keer.

23 jun 2009 22:54

:thumleft:

Re: Bouw SUPER Speedster 2: DE OPBOUW binnen

23 jun 2009 23:03

mooi hoor..... :res:

23 jun 2009 23:10

Ziet er fantastisch uit!

24 jun 2009 5:36

dope 8)

24 jun 2009 8:46

Prachtig!

24 jun 2009 9:24

coole buggy! :^: (geintje repliguys!) Hij wordt mooi! Ik zag dat het hart van het stuur er weer uit is :thumleft: Ander vraagje - hebben Nardi sturen (wat ik echt verreweg de allermooiste klassieke autosturen vind) ooit in 356'ers gezeten (standaard)?

24 jun 2009 9:24

Mooi tapijtje! Super!

24 jun 2009 10:14

Heel mooi Henk.Suc7 :ass:

24 jun 2009 10:43

horn schreef:coole buggy! :^: (geintje repliguys!) Hij wordt mooi! Ik zag dat het hart van het stuur er weer uit is :thumleft: Ander vraagje - hebben Nardi sturen (wat ik echt verreweg de allermooiste klassieke autosturen vind) ooit in 356'ers gezeten (standaard)?

Yes en een echte flat Nardi voor een A model, vaste stuurnaaf is vrij duur.
Ze hebben enkele jaren geleden ook een serie nieuwe gemaakt, waar ik eentje van in de ksat heb liggen en heb toen dat stuur € 1100 betaald.

Op zich vind ik het een geweldig stuur en al dikwijls op de Speedster geschroefd, maar telkens weer afgehaald, het originele is voor mij veel mooier in een Speedster.

Re: Bouw SUPER Speedster 2: DE OPBOUW

24 jun 2009 13:25

porschehenk schreef: Afbeelding

Ik ben een ongelofelijke ''Pietje Precies'' en mijn vriendin beklaagt zich daar ook over (c.q. wordt er gek van), maar had je bij het doorvoeren van de olieleiding niet een doorvoerrubber kunnen gebruiken :?:
Het staat altijd netter en voorkomt op termijn doorschuren, al zal dit bij een metalen paravan natuurlijk veel eerder kunnen gebeuren.

Voor de rest natuurlijk alleen maar :res:

24 jun 2009 14:34

ik dacht hetzelfde... :thumleft:
maar ik dacht laat ik mijn mond maar houden, want ik heb er toch geen verstand van :wink:

24 jun 2009 15:58

Henk even terug komen op die CSP uitlaat.
Zou je eens wat foto's willen maken van de hoogte tussen het laagste punt en de grond?
En van de zijkant van de auto.

Ben erg benieuwd of je over de drempels kan komen tijdens de test rit....

24 jun 2009 20:53

Erg mooi projectje! Hulde!

24 jun 2009 21:05

horn schreef:coole buggy! :^: (geintje repliguys!) Hij wordt mooi! Ik zag dat het hart van het stuur er weer uit is :thumleft: Ander vraagje - hebben Nardi sturen (wat ik echt verreweg de allermooiste klassieke autosturen vind) ooit in 356'ers gezeten (standaard)?

Volgens de Resto-gids ('a restorer's guide to authenticity' van dr. B Johnson) was het zogenaamde Banjo-stuur -het stuur dat we hierboven zien in de 'Super Speedster' ) standaard tot 1952. Optioneel was er toen een zogenaamd Pealit-stuur leverbaar. Later werd het bekende VDM-stuur standaard en was ook -optioneel- een houten VDM-stuur leverbaar (dat lijkt op een Nardi-stuur). Het is bekend dat enige Nardi-sturen door de fabriek zijn geleverd als optie bij nieuwe 356's. Deze 'origineel geleverde' Nardi-sturen zijn aan wat dingen te herkennen ten opzichte van 'aftermarket exemplaren'. Tot slot worden er ook nog Derrington-sturen gemonteerd. Dat zijn sturen van Engelse makelij, maar het is niet duidelijk of de Derrington-sturen ooit origineel af-fabriek zijn geleverd, of (voor aflevering) gemonteerd zijn door enkele Porsche-dealers. :salut:
Plaats een reactie