Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
Plaats een reactie

21 jun 2008 11:51

yo gast ik weet er eentje :shock: die van marcel korn58 dies 2x achterelkaar gegaan :wink: in een korte tijd :cry:


toch zou ik geen nee zeggen tegen een 996 welk model dan ook

21 jun 2008 16:38

Volgens mij weet je nog geeneens hoe je nee moet zeggen! :lol: :lol: :lol:

21 jun 2008 19:26

nee echt niet nee :shock:

21 jun 2008 20:19

maurice schreef:Mijn idee ook gast. Sprak vanmorgen nog een gerespecteerd Porsche techneut en die vond het allemaal wel meevallen...

Verkoopt deze man ook Porsches :?: :roll: 8)

Was echt opvallend om te merken hoe men reageerde in het Posche wereldje op Rob's probleem: nog nooit meegemaakt (PON), komt heel weinig voor etc.
Uitzondering was Autofarm in Engeland, maar die hebben dan ook een gemodificeerde motor ontwikkeld, omdat het zo weinig voorkomt 8)
Ook Brian's reactie gelezen, die bij PON de onderdelen verzorgde :?:

22 jun 2008 1:14

turbocruiser schreef:Verwachtingen zijn gekoppeld aan imago en prijs. Kortom; het beeld van een gevoelige IMS Lager motor past mijns inziens niet bij het imago van Porsche.


Daarmee bevestig je alleen maar het stereotype beeld. Iets wat duur is mag niet stuk gaan.
Een gevoelige IMS Lager motor past in geen enkel imago van een fabrikant want het brengt hoe dan ook schade aan de reputatie van een merk. Ik verwacht alleen dat een fabrikant een probleem als dit serieus neemt en zijn klant het gevoel geeft ondanks alles toch te willen helpen.
Daarnaast heeft Porsche door de geschiedenis heen niet gepretendeerd een ijzersterk product te zijn dat nooit stuk gaat. Kijk alleen maar eens terug in de geschiedenis en de problemen die er met de 964 zijn geweest. Procentueel is daar ook enorm veel uitval geweest en ik denk zelfs meer dan met de 996. Verschil was toen alleen dat het in absolute aantallen wat overzichtelijker was en volgens mij redelijk correct is afgehandeld.


Paul van Engelen schreef:Verkoopt deze man ook Porsches :?: :roll: 8)


Nee deze beste man heeft geen enkele link met het verkopen van Porsche. Zijn bedrijf in Duitsland doet niks anders dan alleen onderhoud en reparatie van Porsche en zelfs de tweedehands markt doet ie niks mee.

Zoals ik al eerder zei vind ik de reactie zoals omschreven vanuit Porsche ook wel laf.
Rob heeft indertijd een heel reëel voorstel gedaan en dan verwacht je ook dat daar met eerlijkheid en open vizier naar wordt gekeken.
Ik weet inmiddels ook dat er graag erg interressant over wordt gedaan.
Zo wisten binnen één garage in Hamburg twee monteurs onafhankelijk van elkaar een tegenstrijdig bericht te melden. De één meldde dat er zeker 50% was teruggeweest binnen 100k en de ander meldde dat hij ze op één hand kon tellen. :shock:
Wat moet ik daar van denken als 'onnozele' gebruiker. :twisted:

Ik denk dat zoals iemand eerder al meldde er bewust wazig over wordt gedaan want een recall zou een enorme schadepost opleveren.

Enfin die van mij heeft weer lekker kilometers mogen vreten vandaag en vooralsnog blijf ik het een moordmachine vinden.

22 jun 2008 2:16

maurice schreef:Zo wisten binnen één garage in Hamburg twee monteurs onafhankelijk van elkaar een tegenstrijdig bericht te melden. De één meldde dat er zeker 50% was teruggeweest binnen 100k en de ander meldde dat hij ze op één hand kon tellen. :shock:
Wat moet ik daar van denken als 'onnozele' gebruiker. :twisted:
.


Tegenstrijdig :?:
Ze hebben er niet meer dan 10 in onderhoud :wink:

22 jun 2008 9:02

maurice schreef:Zoals ik al eerder zei vind ik de reactie zoals omschreven vanuit Porsche ook wel laf.

Tja ach. Hoe vervelend ook, maar als je zelf een auto importeert en deze niet bij een officieel Porsche centrum laat onderhouden, kan ik me wel voorstellen dat ze de garantie laten vervallen.

maurice schreef:Zo wisten binnen één garage in Hamburg twee monteurs onafhankelijk van elkaar een tegenstrijdig bericht te melden. De één meldde dat er zeker 50% was teruggeweest binnen 100k en de ander meldde dat hij ze op één hand kon tellen. :shock:
Wat moet ik daar van denken als 'onnozele' gebruiker. :twisted:

Wellicht dat deze garage in Hamburg maximaal 10 klanten met een 996 3.4 motor heeft? :idea:

22 jun 2008 10:20

horn schreef:Wellicht dat deze garage in Hamburg maximaal 10 klanten met een 996 3.4 motor heeft? :idea:

Scherp, Harald. :wink:

22 jun 2008 10:32

Scherp overgeschreven, Harald. :wink: :wink:

22 jun 2008 10:57

Níet zó scherp dus eigenlijk. ;) :lol:

22 jun 2008 11:19

Vandaar ook de :wink: bij Wdepundert. :wink: :wink:

22 jun 2008 12:13

dat krijg je als je op een post reageert zonder te zien dat er al een reactie op de volgende pagina staat. :oops: je m'excuse... Scherp Gerhard! :thumleft:

22 jun 2008 12:57

horn schreef:Scherp Gerhard! :thumleft:

Indirect een compliment aan jezelf dus eigenlijk. :roll: :lol:

22 jun 2008 22:58

:lol:

Ging bij die opmerking niet zozeer over hun eigen klanten maar het geeft wel aan hoe er door verschillende mensen op gereageerd wordt

23 jun 2008 13:31

gast schreef:Ik heb contact gehad destijds (aan het begin van dit draadje) met Autofarm (kun je ook teruglezen); Autofram maakt "slechts" een ander setje cilinderbussen met een andere coating dan Porsche gebruikt.

Verder lees of hoor je daar niets van in het Porsche wereldje. Voor mij is die oplossing net zo min overtuigend als het feit dat Porsche alle problemen categorisch ontkend.


Behalve dan in dat "obscure" 911 & P World, waar met enige regelmaat Autofarm aan de orde komt en ook een enthousiast en uitgebreid technisch verhaal over de modificatie van Autofarm in heeft gestaan. :wink:

23 jun 2008 14:17

Beetje goedkoop...

23 jun 2008 15:17

idem...

25 jun 2008 22:46

Het heeft er nu in ieder geval de schijn van dat Autofarm door gast tenminste op enigerlei wijze serieus wordt genomen. En dat is geen geringe prestatie.

25 jun 2008 22:50

Ik snap de logica van Autofarm wel, het is ijzersterke marketing!
Ze laten de 3.4 eigenaren geloven dat ze 1 van de uitzonderlijke gevallen zijn waarbij het probleem zich voordoet.
Maar in de werkplaats worden aan de lopende band grote aantallen motoren aangepast.
:twisted: :twisted: :twisted:

25 jun 2008 22:51

Beste gast, wees blij dat jij vrij bent van problemen en geniet van je kar! Maar, ik ben destijds serieus op zoek geweest naar een 996 en heb VEEL 996-en gezien met een NIEUWE motor. Kijk het internet er maar op na. 1 op de 3 is wellicht overdreven maar veel zijn het er wel degelijk :!:
Ik wil niet generaliseren, maar zou zeker niet de indruk willen wekken aan potentiele kopers dat er geen problemen zijn met de 3.4
Als ze zichzelf gaan verdieppen door threats als deze zullen ze hun eigen conclussies kunnen trekken. Niks mis mee toch?

26 jun 2008 0:37

Waarom denken jullie, is de prijs van een 996-blok zo enorm gestegen?

Misschien...doordat er zoveel nodig waren ter vervanging...? 8)

Re: 996 kilometervreter..

26 jun 2008 1:05

gast schreef:Vooral dit laatste stemt niet erg overeen met de 1 op 3 kapotte motoren die hiervoor meermalen en stellig genoemd zijn.
(er zouden 1500 911-996 met 3.4 motor in NL verkocht zijn, dus 500 kapotte motoren in totaal :!: :?:)

Volgens de statistiek is vijf procent van de alle mensen homo.
Van de 700 profspelers in de Nederlandse betaald voetbalcompetitie zouden er dus zo’n 35 moeten zijn.
Maar er is geen enkele homo-seksuele profvoetballer in Nederland; althans niemand die openlijk uitkomt voor zijn homo-seksualiteit!
:idea: misschien komt dus niet iedereen openlijk uit voor zijn/haar motorschade problemen! :wink:

gast schreef:Elke (ernstige) motorschade is er 1 teveel.
Het "3.4" probleem valt ook niet te ontkennen maar ik blijf strijden voor nuance.

Met welk doel en voor wie je deze "strijd" voert is mij niet geheel duidelijk! :?
Volgens mij is dit tot op heden nog steeds een behoorlijk genuanceerd (en informatief) draadje. :P
Juist door alle gevallen die mij persoonlijk bekend zijn (helaas niet op twee handen te tellen!), is de vraag ontstaan over het verschil tussen de schakelbak en de tiptronic.
Dit had ik mij namelijk echt nooit afgevraagd als het maar om één of twee incidentele gevallen zou gaan!

AutoFarm schreef:The standard blocks have a very open design to the water jacket,' says Nick Fulljames, ‘but what we do effectively creates what's called a closed deck. It gives a nice big footprint for the cylinder head and the gasket to clamp down on and certainly makes the finished engine much more rigid. But obviously not so rigid that it'll then be too brittle! Actually, what we're doing here has been used in all sorts of other engines for many years,' says Fulljames. ‘But we believe we are the first company to offer this repair process as a fully engineered solution to solve the M96 engine's single biggest problem, the cylinder walls cracking'
:arrow: http://www.autofarm.co.uk/engines/water ... leeve_tech

Op basis van dit verhaal en de bijbehorende oplossing begrijp ik deze foto wel! :wink:
Afbeelding


Marcel, uiteraard hoef je het niet te geloven, en ik zal ook zeker niet gaan strijden om je te overtuigen, want dat gaat mij waarschijnlijk toch niet lukken! :mrgreen: :wink:

Re: 996 kilometervreter..

26 jun 2008 13:20

Rob Herfst schreef:Volgens de statistiek is vijf procent van de alle mensen homo.
Van de 700 profspelers in de Nederlandse betaald voetbalcompetitie zouden er dus zo’n 35 moeten zijn.
Maar er is geen enkele homo-seksuele profvoetballer in Nederland; althans niemand die openlijk uitkomt voor zijn homo-seksualiteit!
:idea: misschien komt dus niet iedereen openlijk uit voor zijn/haar motorschade problemen! :wink:


Maar dit werkt andersom natuurlijk ook Rob. Iets waar je niet naar op zoek bent kom je niet tegen. Zoek je het specifiek op dan lijkt het of je een overvloed tegen komt.
Toen ik wat ging zoeken naar 996 problemen werd ik bijna depressief van de aantallen die motor problemen hadden terwijl ik er voorheen nauwelijks een tegen kwam. Zoekende echter naar handgeschakelde 3.4's zonder problemen ben ik er evengoed velen tegen gekomen die zonder problemen de 150k al hadden overleeft.
Ik zal niet ontkennen dat er best serieuze problemen zijn met de 3.4 in absolute aantallen maar of het nu zo'n enorm aantal is :?:

Overigens vind ik het verschil tip en handgeschakeld wel verklaarbaar maar dat heb ik al meerdere malen hier uitgelegd.

Re: 996 kilometervreter..

26 jun 2008 21:28

gast schreef:Nu maakt het ineens wel uit of het een tip is Paul :?:

Klopt Marcel: voortschrijdend inzicht en ik hoor niet bij de mensen die gewoon blijven vasthouden aan een eerder standpunt ook al spreken de argumenten daar later tegen.

Heb toen ook aangegeven waardoor dit punt -nauwelijks problemen met Tip - kan komen.

(Je opmerking lijkt nogal 'pinnig', hoe zo :?: :roll: )

06 jul 2008 19:18

Hi,

Wil me niet in het gevecht mengen, we hebben het raden naar het aantal 996 en andere modellen met motorschade. Wel een interessante technische analyse vind je bij Hartech, een andere in de UK werkende specialist die zich in de gevoelige IMS Lager watergekoelede boxers verdiept heeft. Volgens mij zit hij nog een stapje verder kwa know how dan dan AutoFarm.

Neem anders zelf eens een kijkje bij www.hartech.org bij buyers guide part 4. Het is nogal langdradig maar je komt veel te weten.

Greetz
Jan
Plaats een reactie