28 jan 2005 8:28
In belgie is die wet, wat betreft velgen en bandenmaat een feit...
Alleen de op de homologatiekaart vermelde maten zijn toegestaan..
28 jan 2005 12:40
28 jan 2005 13:46
dirkie schreef:In belgie is die wet, wat betreft velgen en bandenmaat een feit...
Nee ... nie waar![]()
Dit zijn indicaties ... het enige wat effectief telt is de tolerantie in de AFROLOMTREK ... die moet binnen een bepaalde marge vallen ...
Als jou karretje origineel 16" heeft ... en jij knalt daar 20" op ... met een zo platte band dat de afrolomtrek binnen deze tolerantie blijft ... ga jij een mooie groene kaart krijgen ...
Zo is het mij uitgelegd door de stationschef van het keuringsstation ... Dirk
28 jan 2005 14:25
28 jan 2005 14:34
Beltar schreef:dirkie schreef:In belgie is die wet, wat betreft velgen en bandenmaat een feit...
Nee ... nie waar![]()
Dit zijn indicaties ... het enige wat effectief telt is de tolerantie in de AFROLOMTREK ... die moet binnen een bepaalde marge vallen ...
Als jou karretje origineel 16" heeft ... en jij knalt daar 20" op ... met een zo platte band dat de afrolomtrek binnen deze tolerantie blijft ... ga jij een mooie groene kaart krijgen ...
Zo is het mij uitgelegd door de stationschef van het keuringsstation ... Dirk
Typisch belgisch...interpretatie per station
Mijn 993 afgekeurd met 18" met 265/35
mijn alfa 166 afgekeurd met 18"
de avantime heeft zelfs een off suplement 18", maar omdat die van mij een van de eerste was staat dit nog niet op het grijze formulier en moet ik als ie volgend jaar naar de keuring moet 16 of 17" leggen...
In Westvlaanderen zijn ze nogal streng heb ik gehoord...en ik kan dat dus best geloven na bovengenoemde ervaringen![]()
Wel vertelde me onlangs iemande dat ze nu iets toleranter zouden keuren als 2 jaar terug
pas op hé dirkie ik vind ook dat jouw uitleg ivm afrolomtrek de meest logische interpretatie is hoor
28 jan 2005 15:36
28 jan 2005 16:22
paSCal schreef:Geheel terzijde MS, waar ligt de grens voor het "'s-nachts te hard rijden op de lege snelweg" bij jou?
130 moet kunnen zeg je... 140 ook? 150, 160, 170, 180 ?
Owh, enne, wat is een lege snelweg? 2 auto's per kilometer wegdek? 5, 10, 20, 100?
(zie je wat ik bedoel?)
Voor wat betreft die kentekenplaat: Je moet gewoon 2 orginele platen op je wagen hebben zitten. Iemand op dit forum, heeft er een sticker voorop zitten ipv. de plaat... Ook hij kan een bekeuring krijgen, maar vindt het uit esthetisch oogpunt mooier om die sticker te plakken en zal zich ongetwijfeld neerleggen als hij die bekeuring krijgt.
29 jan 2005 0:12
29 jan 2005 0:23
lindemans schreef:Ik begrijp niet waarom de leeftijd van de veldwachter relevant zou zijn (mag je alleen bekeurd worden door ouderen ??).
Gewoon zorgen dat je auto voldoet aan de RDW eisen en niet zo zeuren joh.
Het gekke in dit land is dat iedereen zich loopt te ergeren aan het gedrag van anderen, maar als we daar zelf op aangesproken worden dan is het ineens allemaal onzin. Hou toch op.
29 jan 2005 13:51
29 jan 2005 15:47
29 jan 2005 15:52
29 jan 2005 17:21
30 jan 2005 12:58
30 jan 2005 13:01
lindemans schreef:Ik calculeer een bepaald bedrag voor bonnen gewoon in.
Pech. Ik doe het zelf.
Je moet inderdaad ergens een grens trekken nl.
Stel limiet is 100 maar op zn Nederlands gaan we pas bekeuren bij 107.
Dat is het toch ook wel jippie dat je bij 106 geen bon krijgt maar bij 107 wel; wat maakt die ene km nou uit....
31 jan 2005 0:48
lindemans schreef:Ik calculeer een bepaald bedrag voor bonnen gewoon in.
Pech. Ik doe het zelf.
Dat is het toch ook wel jippie dat je bij 106 geen bon krijgt maar bij 107 wel; wat maakt die ene km nou uit....
Leg mij maar uit hoe je het oplost. Het lastige is dat iedereen vindt dat voor hem weer andere regels zouden moeten gelden. Erg lastig op een terrein dat als openbare weg voor iedereen beschikbaar moet zijn.
31 jan 2005 9:50
ppp 356 schreef:lindemans schreef:Ik calculeer een bepaald bedrag voor bonnen gewoon in.
Pech. Ik doe het zelf.
Leg mij maar uit hoe je het oplost. Het lastige is dat iedereen vindt dat voor hem weer andere regels zouden moeten gelden. Erg lastig op een terrein dat als openbare weg voor iedereen beschikbaar moet zijn.
Ik zal u eens uitleggen hoe men dit oplost.
De verkeersregels zijn er gekomen om de verkeersveiligheid te bevorderen. En niet om geld in het laadje te brengen.
Waar zijn onze regeringen nu mee bezig, om zoveel mogelijk bekeuringen uit te laten schrijven door onze platte klakken, die daar dan nog grotendeels aan meewerken.
Waar kan je de meeste bekeuringen uitschrijven, inderdaad op plaatsen waar reglementeringen zijn die daar niet echt nodig zijn. Dan denk ik hier weer aan mijn autosnelweg laat op de avond snelheid tussen de 140 en 160km. Op die momenten kunnen ze daar wel wat omzet draaien.
Maar waar staan ze niet om 15.30u aan de schoolpoorten waar je maar 30 mag. Met wat geluk kunnen ze er dan 5 bekeuren. Dat we hier dan wel over een onveilige situatie spreken is helemaal niet van tel.
Geld, geld, geld en nog eens geld daar draait het momenteel om bij de bekeuringen en verkeersveiligheid waar de reglementeringen voor gemaakt zijn worden vergeten.
Hoe lost men dit op???
Bekeuren daar waar er een grote verkeersonveiligheid is.
Controleren op plaats en uur dat nodig is
31 jan 2005 16:21
MS964 schreef:. En wie zie je dan met 150 doortokkelen? Juist, de Nederlanders.
31 jan 2005 17:05
jeff_911 schreef:MS964 schreef:. En wie zie je dan met 150 doortokkelen? Juist, de Nederlanders.
eigenlijk schaam je je dan voor die gele strip....... :(
31 jan 2005 17:07
31 jan 2005 17:30
31 jan 2005 17:35
31 jan 2005 17:35
usual schreef:even kijken
1. er zijn te veel chauffeurs dus auto's
2. het verkeer moet veiliger
waarom dan niet een nieuw strenger rijbewijs invoeren? de slechtste chauffeurs raak je dan kwijt => meteen een stuk veiliger en minder auto's dus minder file's
en wel zo eerlijk, kijkt naar je kunnen en niet naar je portemonnee
31 jan 2005 17:42
31 jan 2005 17:48
Fred schreef:Wat nou als blijkt dat jij een slechte chauffeur zou zijn